Gå til innhold

Hvilken klasse er mest "elsket"?


Anbefalte innlegg

Det jeg setter mest pris på er vel en god healer, uansett class. En god tank er heller ikke å forakte, men det beste er jo selvsagt å ha begge delene.

 

Hvis jeg måtte velge én god class å ha med, ville det nok vært priest ut i fra tidligere erfaringer. Vet ikke hvor pes er det er å skaffe helere i WoW nå om dagen, men tidligere har det stort sett alltid vært en healer som har manglet - eller en tank.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, ikke helt. Jo høyere du kommer jo mer har talents å si.

9178113[/snapback]

 

OK. Kan f eks en feral specced druid heale i Uldaman? BRD? Underbog?

 

Hvor lenge er det viable å dekke alle rollene? Vet det avhenger mye på gear, gruppesammensetning og skill, men på generelt grunnlag?

Lenke til kommentar
Man bør ikke insistere på at en Feral druid skal være healer i ei gruppe akkurat. Han går tom for mana etter å ha fyrt av 3-4 medium heals og da kan han ikke engang bruke shapeshift-formene siden de krever også mana.

 

Teamet på en groupquest sammen med en idiot av en paladin igår (Jeg var 49 han 50.), som ville jeg skulle heale. Sa jeg var feral specced, men det betydde visst ingenting for like etter spurte han "r druids cool to play?"

Javel da, han sto der og ble pounded av en lvl 51 elite, jeg heala det manaen min klarte men det holdt ikke i lengden og han døde. Så jeg gikk catform og vi DPS'et mobbene ihjel på 1/3 av tiden, og han healet av og til.

9170751[/snapback]

 

Nei, men nå insisterer du forhåpentligvis ikke på at han skal heale heller?

Du vet, de aller fleste paladiner er specca retribution under levling, og da healer selv feral druider bedre enn paladinen.

9178127[/snapback]

 

Imo healer ret pala med heal gear bedre enn feral druid i heal gear..

9178327[/snapback]

 

Nei det gjør de ikke.

Under levling finnes ikke healing gear av typen plate (gear med +int generelt finnes ikke), men det finnes faktisk litt av leather.

Uansett om begge klassene dessuten settes opp likt mot hverandre gearmessing, så healer fortsatt druiden bedre, nettopp fordi healene er mye mer manaeffektive til å begynne med.

 

Høres mest ut som druidene prøver å stikke seg unna healingansvar her, kun basert på gammel overtro og fordommer mot paladiner..

 

 

PS:

Hadde det samme problemet selv en gang i Sunken Temple.

Det var en ret paladin og en feral druid i partyet, og desverre ingen prest.

Vi ble til slutt enige om at feral druiden skulle heale, fordi han tross alt kunne heale bedre enn enn ret paladinen, som allerede hadde lavere mana og dårligere heals.

Dette nekta konsekvent den drittdruiden, og fastslo at "I do dps, paladins cant dps".

Vel, damagemeterne talte for seg selv, og den tullete pew-pew catform møkkadps'en hans bidro heller til at vi kicka tullingen.

 

Så, til alle kjepphøye druider der ute: Nei, ikke tro dere er bedre enn oss til enhver tid.

Lenke til kommentar
Tja, ikke helt. Jo høyere du kommer jo mer har talents å si.

9178113[/snapback]

 

OK. Kan f eks en feral specced druid heale i Uldaman? BRD? Underbog?

 

Hvor lenge er det viable å dekke alle rollene? Vet det avhenger mye på gear, gruppesammensetning og skill, men på generelt grunnlag?

9178479[/snapback]

 

Det kan de klare så lenge de har gear.

Det blir som å hevde at shadow prester ikke kan heale på det levelet, selv om vi alle vet at 95% av alle prester under leveling er shadow.

Lenke til kommentar

Min main er affliction warlock, og det synes i hvert fall jeg er morsomt. Holde seg på god avstand og dele ut damage i øst og vest. Men, jeg må være litt forsiktig i BG, ellers får jeg GARANTERT mange mot meg, og det er ikke akkurat så kjekt. Men så er jeg jo blant dem som gir mest damage også da :)

Lenke til kommentar

Har selv healt som Ret pala, og det gikk som en drøm..

Selv om mange tror det -MÅ- man ikke ha plate for å heale, selv om det koster mye armor kan man gå leather og cloth gear, som ret har jeg solo healet det meste frem til ramparts..

det at feral druid er mer mana effektive er sprøyt

Imo healer ret pala med heal gear bedre enn feral druid i heal gear..

 

Edit: faen.. xD

Endret av saimon
Lenke til kommentar
Har selv healt som Ret pala, og det gikk som en drøm..

Selv om mange tror det -MÅ- man ikke ha plate for å heale, selv om det koster mye armor kan man gå leather og cloth gear, som ret har jeg solo healet det meste frem til ramparts..

det at feral druid er mer mana effektive er sprøyt

Imo healer ret pala med heal gear bedre enn feral druid i heal gear..

 

Edit: faen.. xD

9178753[/snapback]

 

For noe tullprat du serverer der.

Vennligst gi meg en kilde og dokumentasjon på manaeffektive heals som paladin, uten et eneste poeng i holy og gear som du har funnet gjennom levling. (Nei, ikke tier2 paladin plate som du hadde fra før BC)

 

Kom igjen, kilde og dokumentasjon på at Druider har mindre manaeffektive heals enn oss.

Jada, vis meg tallene.

Lenke til kommentar
Har selv healt som Ret pala, og det gikk som en drøm..

Selv om mange tror det -MÅ- man ikke ha plate for å heale, selv om det koster mye armor kan man gå leather og cloth gear, som ret har jeg solo healet det meste frem til ramparts..

det at feral druid er mer mana effektive er sprøyt

Imo healer ret pala med heal gear bedre enn feral druid i heal gear..

 

Edit: faen.. xD

9178753[/snapback]

 

For noe tullprat du serverer der.

Vennligst gi meg en kilde og dokumentasjon på manaeffektive heals som paladin, uten et eneste poeng i holy og gear som du har funnet gjennom levling. (Nei, ikke tier2 paladin plate som du hadde fra før BC)

 

Kom igjen, kilde og dokumentasjon på at Druider har mindre manaeffektive heals enn oss.

Jada, vis meg tallene.

9178901[/snapback]

 

Hørt om Flash of light?:p

snakker ikke om raids i tbc her, men om vanlige instances..

jeg kunne jo stå i år å heale uten å gå tom for mana..

dette var med gear jeg kun hadde fått gjennom lvlingen, bortsett fra noen få billige ah ting

og som sagt man -MÅ- ikke ha plate selv om man kan bruke det..

Lenke til kommentar
Har selv healt som Ret pala, og det gikk som en drøm..

Selv om mange tror det -MÅ- man ikke ha plate for å heale, selv om det koster mye armor kan man gå leather og cloth gear, som ret har jeg solo healet det meste frem til ramparts..

det at feral druid er mer mana effektive er sprøyt

Imo healer ret pala med heal gear bedre enn feral druid i heal gear..

 

Edit: faen.. xD

9178753[/snapback]

 

For noe tullprat du serverer der.

Vennligst gi meg en kilde og dokumentasjon på manaeffektive heals som paladin, uten et eneste poeng i holy og gear som du har funnet gjennom levling. (Nei, ikke tier2 paladin plate som du hadde fra før BC)

 

Kom igjen, kilde og dokumentasjon på at Druider har mindre manaeffektive heals enn oss.

Jada, vis meg tallene.

9178901[/snapback]

 

Hørt om Flash of light?:p

snakker ikke om raids i tbc her, men om vanlige instances..

jeg kunne jo stå i år å heale uten å gå tom for mana..

dette var med gear jeg kun hadde fått gjennom lvlingen, bortsett fra noen få billige ah ting

og som sagt man -MÅ- ikke ha plate selv om man kan bruke det..

9178955[/snapback]

 

Gear er ikke tema, da det samme gjelder for druider, så vi får anta klassene stiller likt.

 

Flash of light er ikke manaeffektiv under levling (pre-outland), nettopp fordi den skalerer på +healing.

Base healen per mana er fortsatt veldig lav, noe sånt som 1:2,5 mens druiders og prestenes Healing Touch og Greater Heal er (nesten) oppi 1:4 HPM.

 

Og Holy Light er enda mer miserabel, da den har noe slikt som 1:2 i HPM.

Det samme gjelder stort sett shamaner også, ordentlig dårlige healere sammenligna med druider og prester.

 

 

Sånn, der ga jeg deg talla som viser at jeg har rett.

Prøv gjerne å regne på det selv også, så ser du at druider er langt bedre healere enn paladiner før endgame.

Lenke til kommentar
Har selv healt som Ret pala, og det gikk som en drøm..

Selv om mange tror det -MÅ- man ikke ha plate for å heale, selv om det koster mye armor kan man gå leather og cloth gear, som ret har jeg solo healet det meste frem til ramparts..

det at feral druid er mer mana effektive er sprøyt

Imo healer ret pala med heal gear bedre enn feral druid i heal gear..

 

Edit: faen.. xD

9178753[/snapback]

 

For noe tullprat du serverer der.

Vennligst gi meg en kilde og dokumentasjon på manaeffektive heals som paladin, uten et eneste poeng i holy og gear som du har funnet gjennom levling. (Nei, ikke tier2 paladin plate som du hadde fra før BC)

 

Kom igjen, kilde og dokumentasjon på at Druider har mindre manaeffektive heals enn oss.

Jada, vis meg tallene.

9178901[/snapback]

 

Hørt om Flash of light?:p

snakker ikke om raids i tbc her, men om vanlige instances..

jeg kunne jo stå i år å heale uten å gå tom for mana..

dette var med gear jeg kun hadde fått gjennom lvlingen, bortsett fra noen få billige ah ting

og som sagt man -MÅ- ikke ha plate selv om man kan bruke det..

9178955[/snapback]

 

Gear er ikke tema, da det samme gjelder for druider, så vi får anta klassene stiller likt.

 

Flash of light er ikke manaeffektiv under levling (pre-outland), nettopp fordi den skalerer på +healing.

Base healen per mana er fortsatt veldig lav, noe sånt som 1:2,5 mens druiders og prestenes Healing Touch og Greater Heal er (nesten) oppi 1:4 HPM.

 

Og Holy Light er enda mer miserabel, da den har noe slikt som 1:2 i HPM.

Det samme gjelder stort sett shamaner også, ordentlig dårlige healere sammenligna med druider og prester.

 

 

Sånn, der ga jeg deg talla som viser at jeg har rett.

Prøv gjerne å regne på det selv også, så ser du at druider er langt bedre healere enn paladiner før endgame.

9178977[/snapback]

 

Med i beregningen bør du vel også ta Blessing of Light som gir en betydelig bonus og som man vel bruker dersom man ser behovet for det som mainhealer i instance. Dette skulle løfte paladins HpM btraktelig. Jeg kikket litt på det ved lvl 40:

 

Paladin (antar BoL)

Flash of Light r3, obtainable på 34:

avg heal: (145+163)/2=154+60(BoL)=214 Manacost: 70 casttime: 1,5

HealthPerMana: 3,1

HealthPerSec: 142,7

 

Holy Light r6, obtainable på 38:

avg heal: (698+780)/2=739+210(BoL)=949 Manacost: 365 casttime: 2,5

HealthPerMana: 2,6

HealthPerSec: 379,6

 

 

Druid

Rejuvination r7, obtainable på 40:

avg heal: 388 Manacost: 195 casttime: 12 (HoT time)

HealthPerMana: 2,0

HealthPerSec: 32,3

 

Healing Touch obtainable 38:

avg heal: (963+1120)/2=1041,5 Manacost: 405 casttime: 3,5

HealthPerMana: 2,6

HealthPerSec: 297

 

Regrowth r7, obtainable 36:

avg heal: (405+457)/2=431+427(HoT)=858 Manacost: 345 casttime: 2,0

HealthPerMana: 2,5

HealthPerSec: Blir ullent å regne ut.

 

Jeg får det ikke helt til å peke i din favør kaare, men det kan være det er noe jeg ikke får med meg her, som f.eks hvordan det scaler med gear eller hvordan andre druid abilities spiller inn, eller kanskje akkuratt level 40 er et fordelaktig levelsjikt for pallys.

 

At druids er mer fleksible i healinga mtp HoTs etc er det vel ingen tvil om....

Lenke til kommentar

Rogue er artig å spille hvis du fokuserer mest på PvE. Grinder lett og raskt, og er bekymringsløse å spille i raids :p Men om du vil PvPe en del er rogues irriterende dårlige for tia. Stealth suger i Arena, Vanish funker dårlig, lite skade mot alt annet enn cloth og leather.

 

Ville anbefalt warlock eller mage!

Lenke til kommentar

Av de tre som er nevnt, warlock, mage og rogue, så er det nok mage som er lettest å få gruppe med til instancer. Mat, vann, intbuff og cc som funker i combat og kan påføres på nytt. Frost nova er også fin til å gi folk et par sekunder å komme seg om adds skulle komme.

 

Warlock blir en grei nummer to for min del, hp-buff eller cc via seduce og fear, soulstone, healthstone, god skade og lite behov for healing.

 

Så blir det rogue, fantastisk dps om gear/spec er riktig, men relativt lite annet bortsett fra det og sap. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har støtt på roguer som løper rundt med PvP-gear, gjør middelmådig dps, har ikke 375 lockpick og pickpocketer mobs i instancer.

Lenke til kommentar

Hva får man ut av pickpocketing? (Har ingen rogues). Penger? Random drops? Har man EGENTLIG bruk for det til noe som helst?

Samme med lockpick..du slipper vel ikke inn dører andre ikke slipper inn uansett? Så hva tjener man på 375 i LP?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Pickpocket gir penger (10s pluss minus), samt healthpots og låste kister innimellom. Kistene kan åpnes, vanligvis er det penger, poisonmats, blinding powder og pots. Pickpocket kan resistes, noe som suger når en snolk av en rogue gjør det på alle mobs i en instance.

 

Lockpicking lar deg åpne dører (Arcatraz) og låste kister (de fleste instancer), de fleste inneholder penger, pots, scrolls og grønne/blå items.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...