Gå til innhold

Hvilken bank bør jeg velge for å ha minibank-kort?


Requi

Anbefalte innlegg

Jeg begynner på VGS til høsten, og før den tid har jeg tenkt meg å anskaffe et bankkort/ungdoms-bankkort (jeg er 16, så er ute etter det ultimate ungdoms-bankkortet). Er da selvfølgelig ute etter et kort jeg ikke trenger å betale ekstra penger for å ta ut cash, handle eller noe sånt.

Altså, et bra kort med minst mulig utgifter :p

 

Noen anbefalinger :innocent: ? Forklar hvorfor :cool: -Takk

Er Postbanken et bra alternativ f.eks :) ?

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sparebank1 Nord-norge bruker jeg.

9166562[/snapback]

 

De er nå hvertfall ikke gebyrfrie. Har både SNN og skandiabanken her.. bruker skandiabanken til hverdags, men har lån og slikt i sparebank1 så da har man dobbelt opp..

 

Storebrand skal ha blitt gebyrfrie nå ja, så de går jo ann å sjekke ut.

 

edit: også er det jo dinbank da, de skal jo også ha gjort det bra i pristester. Lurer på om jeg hørte at de skulle være hakket rimeligere enn skandiabanken igjen.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Bruker Postbanken Ungdom, tror det gjelder til man er 18 år ellerno, betaler ingen års avgift, ta ut penger eller noe ting.. Kan ta ut penger gratis i alle minibanker, butikkkjøp, osv. Også får du med nettbank gratis.. Kan nesten si at Postbank ungdom er gratis å bruke..?

Lenke til kommentar

Nettbanken deres er vel ikke gratis å bruke såvidt jeg husker. Du må vel blant annet betale penger for å betale regningene dine selv..

 

Mulig postbanken leve er greit nok når du er under 18, men ellers så vet de å ta betalt for tjeneste sine. Det koster blant annet 35kr å få betalt en regning hvis man er kunde der, og 60 kr hvis man ikke er kunde. Det er PR. regning. Eneste fordelen med Postbanken er at de har åpent om lørdager, og så og si alle postkontor har åpent fra mandag - fredag til kl 17. De fleste banker har stengt på lørdager og stenger mye tidligere på hverdager. MEN det er jo ikke det som var diskusjonen her, det var jo visa electron trådstarter var ute etter.

 

Edit: Rettet skrivefeil.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Ser ut til at det er gratis med Postbanken Leve 13-20 eller Postbanken Student. I det øyebilkk du fyller 20 og ikke er student koster det 1kr pr. regning du betaler i Nettbanken.

 

Ut i fra det jeg kan se så virker postbanken Leve 13-20 som en OK løsning:

 

Postbanken Leve Ung (13-20 år)

 

Månedspris (inkluderer Postbankkort Ungdom og nettbank)

kr 0

Innskuddsrente

2,00 %

Postbankkort Ungdom

 

Uttak i minibank - uansett tidspunkt

kr 0

Transaksjonspris varekjøp, innland og utland

kr 0

Uttak på Posten

kr 0

Uttak i utlandet

kr 25

Kurspåslag i utlandet

1,75 %

Erstatningskort

kr 200

Egendesign - lag ditt kort

 

Første kort

Nytt kort med annet bilde, per gang

kr 0

kr 75

Nettbank/TeleGiro/AvtaleGiro

kr 0

Kontofon

 

Per oppringing

kr 0

Opplesing av 10 siste transaksjoner

kr 0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...