Gå til innhold

Avstemming 2. konkurranse etterbehandling *SLUTT*


Avstemming 2. konkurranse etterbehandling  

57 stemmer

  1. 1. Avstemming 2. konkurranse etterbehandling

    • Bilde 1
      2
    • Bilde 2
      2
    • Bilde 3
      8
    • Bilde 4
      3
    • Bilde 5
      22
    • Bilde 6
      6
    • Bilde 7
      1
    • Bilde 8
      4
    • Bilde 9
      9


Anbefalte innlegg

RESULTAT:

1. bilde 5 Jooakim

2. bilde 9 netrex

3. bilde 3 lohelle

 

Her er bildragene til den andre konkurransen i etterbehandling av foto.

Jeg sitter med listen over hvilket bilde som er innlevert av hvem.

 

Med en gang en moderator setter opp en poll på dette så er det bare å stemme i vei!

 

Maks en stemme per person!

 

post-9815-1185645663_thumb.jpg

Dette er en ubehandlet versjon av bildet (kun konvertert fra RAW til jpg)

 

AVSTEMMINGEN AVSLUTTES MANDAG 30.07 KLOKKEN 20.00

 

Husk at målet var at resultatet skulle være mest mulig likt det "du" som fotograf ville levert til kunde.

 

Bidragene:

 

post-9815-1185645801_thumb.jpg

Bilde 1

 

post-9815-1185645824_thumb.jpg

Bilde 2

 

post-9815-1185645847_thumb.jpg

Bilde 3

 

post-9815-1185645858_thumb.jpg

Bilde 4

 

post-9815-1185645870_thumb.jpg

Bilde 5

 

post-9815-1185645882_thumb.jpg

Bilde 6

 

post-9815-1185645894_thumb.jpg

Bilde 7

 

post-9815-1185645906_thumb.jpg

Bilde 8

 

post-9815-1185645931_thumb.jpg

Bilde 9

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og sitter på en ukalibrert laptop, men jeg tror noen andre sliter mer enn hva jeg gjør (hvis ikke, så er det fargesynet som er på vei down the drain)

9165719[/snapback]

Hva med å gi ett hint om hvilke bidrag som er bra på deres skjermer. Sjekka opp bildene på min brors data nå, og her syns jeg ikke den jeg stemte på var best. Resultatene ser jo helt annerledes ut.. jøss.

På min egen skjerm er bidrag 8 helt rart. Det er lyst og en rar "tåke" over det hele, der er bidrag 9 best. Ansiktene er lysnet opp uten at det er gått noe særlig ut over himmelen. Mens her på min brors data er bidrag 8 veldig bra, mens nr. 9 er litt mørkt.

 

Kalibrere skjermen.. hvordan gjør jeg det? Og hvordan vet jeg hvilken av de to skjermene jeg har tilgjengelig som er riktig? Min skjerm er en Dell flatskjerm mens min bror har en "vanlig" gammel Panasonic (min gamle..).

Lenke til kommentar
Jeg og sitter på en ukalibrert laptop, men jeg tror noen andre sliter mer enn hva jeg gjør (hvis ikke, så er det fargesynet som er på vei down the drain)

9165719[/snapback]

Kalibrere skjermen.. hvordan gjør jeg det? Og hvordan vet jeg hvilken av de to skjermene jeg har tilgjengelig som er riktig? Min skjerm er en Dell flatskjerm mens min bror har en "vanlig" gammel Panasonic (min gamle..).

9166103[/snapback]

Sjekk først om du har en innstilling i fargemenyen eller fargetemperaturmenyen som heter sRGB (det vanligste formatet på nett). Så velger du det, så skal fargene bli sånn passe korrekte. Om du kun kan velge fargetempratur, så prøv 6500 K (kelvin), det står 6500 Kelvin/sRGB på det valget jeg har gjort på den skjermen jeg bruker nå.

 

Etter det kan du finne en kontrast/lysstyrkekalibreringsside på nett hvor du kan justere slik at du ser forskjell på alle nivåene fra helt lyst til helt mørkt. F.eks. et bilde som det du finner her: http://www.epaperpress.com/monitorcal/ (trykk på Monitor Gamma i menyen).

 

Ellers kan du google monitor calibration, så skal du nok finne sider ellers som kan hjelpe til også.

Endret av netrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...