Gå til innhold

Nytt forum ønskes! - Prisjakt og powerbuys!


Ville du benyttet deg av en slik kategori?  

215 stemmer

  1. 1. Ville du benyttet deg av en slik kategori?

    • Ja.
      166
    • Ja, men ser ikke behov for en egen kategori.
      7
    • Nei, men en slik kategori kan gjerne opprettes.
      17
    • Nei og jeg vil ikke at en slik kategori skal opprettes.
      12
    • Vet ikke/ingen formening.
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Styret har vedtatt å opprette en slik kategori, så den kommer om ikke så alt for fjern fremtid :)

 

Men nettverket vil ikke fungere som et mellomledd og tilby det som AVForum gjør (dette må i så fall være en beslutning som fattes av sjefene i nettverket).

9473071[/snapback]

Hadde vært et perfekt sted for netshop å legge supertorsdag/blåmandag-trådene sine :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det burde blitt lagd en form for filter på powerbuy.

Da jeg er redd det som ØD nevner når det gjelder "fjortisser" her på forumet, burde det kanskje vært lagd et filter slik at powerbuy kun er synlig for medlemmer som er 18år og eldre. Dessuten må en vel være 18 år for å handle på nettet.

 

Noen synspunkter på dette ?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Jeg synes det burde blitt lagd en form for filter på powerbuy.

Da jeg er redd det som ØD nevner når det gjelder "fjortisser" her på forumet, burde det kanskje vært lagd et filter slik at powerbuy kun er synlig for medlemmer som er 18år og eldre. Dessuten må en vel være 18 år for å handle på nettet.

 

Noen synspunkter på dette ?

9559940[/snapback]

Ved forhåndsbetaling er det jo det samme om man er 10 eller 23, bare man klarer å overføre penger selv FRA SIN EGEN KONTO til en annen.

 

EDIT:

Har aldri vært med på noen powerbuy før, men her er jo noen eksempler på regler

jeg synes på være, mer eller mindre:

 

Forhåndsbetaling, er ikke pengene innen x dato er du utelukket fra powerbuyen

Helst powerbuy direkte fra produsenten om dette er mulig

Ingen sjallabaismerker fra sørkorea

Vis du har betalt penger inn på konto, og en viss dato er gått, kan du ikke forlange pengene tilbake(lukket avtale?)

osv osv..

Endret av todda7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fælt så stille det ble her inne da.....

 

Blir det ikke noe av powerbuy på hardware.no?

 

 

T

 

Forum > Forbruker > Felleskjøp og prisjakt

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=456 ;)

 

Hehe, den er fortsatt skjult for vanlige dødelige (brukere). Det forumet blir ikke aktivert helt enda, enkelte ting må avklares. Les infomailene dine Jarmo :p

 

Men som dere sikkert skjønner, det vil komme på plass en kategori. Men litt regler og slikt må avklares først.

Lenke til kommentar
Kjempebra!

 

Når man vi forvente at denne kategorien kommer opp og går?

 

T

 

Jeg tør ikke love noe. Akkurat nå jobbes det endel med søkere på moderatorstilling, samt revidering av retningslinjer. Det er et par kategorier som er vedtatt og som vil komme i fremtiden, men jeg tør ikke sette en dato i tilfelle den brytes. Det blir avhengig av hvor fort vi får unna arbeidet og hvor fort de involverte parter vil komme med ønskede tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hva skjer med powerbuy kategorien?

 

-Tet

 

 

Prisjakt er definitivt go for. Når det kommer til felleskjøp (powerbuy) så er det mer usikkert. Jeg personlig kan ikke anbefale å ha felleskjøp på forumet vårt med mindre nettverket fungerer som mellomledd. Skulle enkeltbrukere stå for dette så åpner det for bruk av storstilt svindel. Derfor bør det være et mellomledd som har forholdsregler som gjør at man ikke risikerer å miste alle pengene sine. Det vil si at man har bedre rutiner enn hva eksempelvis AVForum hadde. Men om nettverket er villig til dette er jeg usikker på, der venter jeg på svar fra de høye herrer. Om det blir nei derfra så kan jeg ikke helt se hvordan vi skal kunne ha felleskjøp på forumet. :)

 

Hva menes med powerbuys? Bare at man lister opp gode tilbud, eller at man kjøper samlet? Fant litt forskjellig.

 

Kort fortalt så er det at flere går sammen for å kjøpe større antall av en vare, noe som vil gi lavere pris. Eksempelvis at 40 personer som vil ha et bestemt merke av en TV går sammen og kjøper dette og får da rabatt siden man bestiller så stort antall :)

Lenke til kommentar

Da melder jeg meg som organisator og kontaktperson for denne kategorien. Har mange års erfaring fra grossist-og (alle) salgsledd, samt noe kunnskaper om import/eksport. Vet også hvordan slike felleskjøp bør organiseres på en sikker måte for alle parter.

 

Mvh

:)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Hva menes med powerbuys? Bare at man lister opp gode tilbud, eller at man kjøper samlet? Fant litt forskjellig.

 

Kort fortalt så er det at flere går sammen for å kjøpe større antall av en vare, noe som vil gi lavere pris. Eksempelvis at 40 personer som vil ha et bestemt merke av en TV går sammen og kjøper dette og får da rabatt siden man bestiller så stort antall :)

Takk for svar.

 

Da synes jeg HW skal kjøpe inn store kvanti av 9800GTX når den kommer. (:

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...