Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokket frekvens: 3007MHz

CPU: Q6600

Batch Code: L648G593

Stepping: B3

Volt: 1.27

Temperatur: 45-52 idle, 75-82 load (4xstress prime)

Kjøleløsning: Luft

Hovedkort: EVGA 680i A1

Pack date: 05/03/07

Kommer fra: Komplett.no

 

Må si meg fornøyd med denne, dønn stabil på 3007MHz på 1,27volt.

Skal bestille vannkjøling snart, orker ikke å stille opp volten før den tid for disse cpu´ene blir varme :!:

 

amdme

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Klokket frekvens: 9x333MHz

CPU: Q6600

Stepping: B3

Volt: 1.3 (ga den 1.3 pga mulig 0.025v drop)

Temperatur (everest): 48-51 idle, 68-71 load (4xPrime95)

Kjøleløsning: Luft (AC Freezer 7 PRO)

Hovedkort: Gigabyte P35-DS3P

 

Pakke dato: 30/05-2007

Prod. Code: BX80562Q6600SL9UM

Batch Code: L646G492

 

Stabilitets testa med 8 timer 4xPrime95

Lenke til kommentar

Tok en liten benchrunde i går kveld..

 

Quad6600@3218MHz og 8800GTX@625-2200, normalt kjører jeg 24/7 på 3.01GHz og 1.27volt temp: 45+ idle og 80 stressprime, men under benchen fikk cpu´en 1.44volt.

 

Resultatet i 3dmark06 ble 13730.

 

I bakgrunnen kjørte jeg nvidiamonitor og coretemp 0.95 for å sjekke temp.

Mellom cpu-benchesekvensene la jeg merke til at nvidiamonitor viste cpu temp på 75-80 grader og coretemp viste fra 105-127 grader....dette er jo helt vilt

 

Kan det stemme?? skulle ikke cpuen tatt kvelden for lenge siden?

 

Cpuen er luftkjølt med Thermaltake BigTyp 120 VX som kjører på 1800+++ runder. Hvis dette stemmer er det ikke tvil om at når neste lønning kommer blir det vannkjøling for "alle" penga

 

synspunkter noen??

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Min sin på vann ligger på 60 load, så quad er varmt. At den kan komme så høyt som den har vist hos deg kan jeg ikke si sikkert, men jeg vet at mange har enten hatt lave temps eller høye temps( sånn at man reagerer)....pågrunn av det så har mange lurt på om sensoren i q6600 er feil, det samme har vært når det gjelder x3210.

Hadde den blitt så varm så hadde den vel slått seg av automatisk vel :hmm:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

hm.... nå kjøper jeg q6600... men har ikke noe kjøling til den enda.

jeg ser at det er en god del av dere som kjøler med vann, hva er det dere har? er dere fornøyde? har selv bigwater fra tt på min 754 plattform... undres på om det lønner seg med viftekjølt for en gangs skyld :O

Lenke til kommentar

jeg kjører forøvrig Corsair Nautilus 500 som jeg venter litt deler til:) skal oppgradere med større radiator og vifte. vet flere har gjort dette og tempen har sunket hele 5grader noe jeg vil si er ganske bra. pumpen i nautilus 500 er også ganske kraftig så jeg funderer faktisk å bare koble på begge radiatorene for å se hvilke virkning dette har,kanskje tempen synker litt til?

 

hadde jeg visst hvilke programmer som er til å stole på ang temp så skulle jeg gjerne ha lagt inn noen tall, men siden det er en vesentlig differanse i de forskjellige programmene så tør jeg ikke si noe om det enda.

 

Hvilke programmer er til å stole på ang cpu temp?

Lenke til kommentar
Min sin på vann ligger på 60 load, så quad er varmt. At den kan komme så høyt som den har vist hos deg kan jeg ikke si sikkert, men jeg vet at mange har enten hatt lave temps eller høye temps( sånn at man reagerer)....pågrunn av det så har mange lurt på om sensoren i q6600 er feil, det samme har vært når det gjelder x3210.

Hadde den blitt så varm så hadde den vel slått seg av automatisk vel :hmm:

9192884[/snapback]

 

Så en film av eldre p4 prosessorer hvor de tok a hele cpu kjøleren, den satte ned hastigheten og overlevde, så satte de den på igjen og spillet gikk for fult. Er ganske sikker på at det er slik fremdeles.

Lenke til kommentar
jeg kjører forøvrig Corsair Nautilus 500 som jeg venter litt deler til:) skal oppgradere med større radiator og vifte. vet flere har gjort dette og tempen har sunket hele 5grader noe jeg vil si er ganske bra. pumpen i nautilus 500 er også ganske kraftig så jeg funderer faktisk å bare koble på begge radiatorene for å se hvilke virkning dette har,kanskje tempen synker litt til?

 

hadde jeg visst hvilke programmer som er til å stole på ang temp så skulle jeg gjerne ha lagt inn noen tall, men siden det er en vesentlig differanse i de forskjellige programmene så tør jeg ikke si noe om det enda.

 

Hvilke programmer er til å stole på ang cpu temp?

9198270[/snapback]

Everest og CoreTemp pleier generelt å ha nøyaktige målinger. Var det ikke du som fikk den opp i 3,4 på luft? :) Bare hiv ut dine resultater uansett temp :wee:

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke noe problem å boote på over 3.7ghz:P

 

Men jeg merket noe ustabilitet pga den p4 kontakten, pga at jeg hadde bare tilkoblet 4 av de 8 pinsa som var på hovedkortet. Virker som strømkretsene krevde alle 8 for å være stabil:) har ikke prøvd noe mer på 3.7ghz+ nå , men skal se hvor stabilt det går an å få det når jeg får bytta litt småting på vannkjølinga;) Iom at den booter såpass og slipper meg inn i windows og lar meg surfe og div så må det jo være mulig å få det stabilt etterhvert på den hastigheten :blush:

 

Hiver inn et bilde av min 3.7ghz ferd:P

 

http://img221.imageshack.us/img221/8595/ocsm0.jpg

Endret av b0rre
Lenke til kommentar
Så en film av eldre p4 prosessorer hvor de tok a hele cpu kjøleren, den satte ned hastigheten og overlevde, så satte de den på igjen og spillet gikk for fult. Er ganske sikker på at det er slik fremdeles.

9205437[/snapback]

De klokker seg automatisk ned ;), er derfor :)

 

EDIT: og utviklinga har kommet et stykke siden P4 sin tid :!:

 

Har faktisk ikke noe problem å boote på over 3.7ghz:P

 

Men jeg merket noe ustabilitet pga den p4 kontakten, pga at jeg hadde bare tilkoblet 4 av de 8 pinsa som var på hovedkortet. Virker som strømkretsene krevde alle 8 for å være stabil:) har ikke prøvd noe mer på 3.7ghz+ nå , men skal se hvor stabilt det går an å få det når jeg får bytta litt småting på vannkjølinga;) Iom at den booter såpass og slipper meg inn i windows og lar meg surfe og div så må det jo være mulig å få det stabilt etterhvert på den hastigheten :blush:

 

Hiver inn et bilde av min 3.7ghz ferd:P

 

http://img221.imageshack.us/img221/8595/ocsm0.jpg

9210468[/snapback]

Vil du dele den infoen anngående hvor du kjøpte den med oss? :whistle:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...