Gå til innhold

Problem med Samsung U700.


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min nydelige samsung u700 idag :love:

 

Den er litt av hvert å sette seg inn i, men som standard er det svensk T9 ordbok når jeg skal skrive melding, så hver gang må jeg på "Valg-> Språk -> Norsk" dette er tungvint og VELDIG irriterernde.. Hvordan skal jeg få den til norsk som standard?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på denna tråden! ;0)

 

-Lurer på hva som trengs å gjøres for å øke tida man kan filme fra 30sek til, uendelig :hmm:

Svar: Fant ut denne selv like etter at jeg spurte her ;0)

Går inn på kamera > trykk 1 for video > så innstillinger (knappen øverst til venstre) > så bla frem til innspillingsmodus > sette begrensinga til: "For hele minnet"

 

-Går det an å fjerne operatør teksten som vises på midten av skjermen?

Svar: Nei! :mad:

 

-Hva betyr den grønne boksen med en "R" som ligger på toppen av skjermen sammen med batteri ikonet og alle de andre ikona? :blush:(finner det ikke i manualen)

Svar: "Roaming Network" betyr visst det ikonet!

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar

Hiver en til inn her

 

Når jeg mottar et anrop dukker det opp navn som er lagret i telefonboka, men når jeg får melding dukker telefonnummeret opp som +47xxxxxxxx, altså ingen kontakt info. Veldig irriterende, men lurer på om dette har noe å gjøre med at jeg har Tele2 abb.

 

Noen som har en løsning eller en grunn?

 

Setter pris på alle forslag og på forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hiver en til inn her

 

Når jeg mottar et anrop dukker det opp navn som er lagret i telefonboka, men når jeg får melding dukker telefonnummeret opp som +47xxxxxxxx, altså ingen kontakt info. Veldig irriterende, men lurer på om dette har noe å gjøre med at jeg har Tele2 abb.

 

Noen som har en løsning eller en grunn?

 

Setter pris på alle forslag og på forhånd takk for hjelpen.

9148554[/snapback]

 

Har hatt U700 en god stund nå, og jeg har ikke hatt dette problemet... Har også Tele2 abbonement, så tviler på at det er grunnen!

Kanskje undersøke hvilket minne du bruker, kan hende du har lagra alt på sim-kortet, men at mobilen tar i bruk mobilminne... (jeg hadde problem med at mobilen viste begge minnene, selv om jeg hadde satt den til å bare bruke mobilminne)

 

Hvis noen andre har problemer med Samsung U700, så er det bare å spørre, jeg har som sagt hatt den en god stund nå, og føler jeg har fått testa ut det meste! ;)

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar

Er det mulig og legge in "themes" på telefonen? Og støtter den 4GB microSD kort? har kjøpt 2GB selv og er strålende fornøyd bortsett fra at det er ekstremt lett å få fingermerker på skjermen :)

 

Nysjerrig på hvordan jeg legger inn spill og ettersom det ikke følger med noen, og hvordan jeg kan vise cover på sangene jeg spiller, har prøvd og legge .jpg i samme mappe som .mp3 filen uten hell :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem m U700, men trenger en ny tlf. fort. Har lyst på U700, men har til nå bare brukt Nokia tlf. Kan du si litt hvis du gidder om du er fornøyd med tlf, hva som du digger og hva som irriterer.

 

Hvordan er den å skrive sms på og hvordan liker du ordboka sammenlignet med Nokias sin...har du noen problemer med dekningen?og batteri??

 

Hadde ellers tenkt på Nokia 6500 slide, men den er ikke kommet ennå og så frister størrelsen til Samsung.-...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
heisann

like før jeg bestilte en u700...men så leser jeg at den ikke har RADIO....er dette tilfelle??

U600 har radio

9262540[/snapback]

Bestilte selv U600 pga. radio.

Vet at U700 har 3G, men det har jeg absolutt ingen bruk for.

 

Derfor ble det U600. Gleder meg til den dumper nedi postkassa :dribble:

Lenke til kommentar
Er det mulig og legge in "themes" på telefonen? Og støtter den 4GB microSD kort? har kjøpt 2GB selv og er strålende fornøyd bortsett fra at det er ekstremt lett å få fingermerker på skjermen :)

 

Nysjerrig på hvordan jeg legger inn spill og ettersom det ikke følger med noen, og hvordan jeg kan vise cover på sangene jeg spiller, har prøvd og legge .jpg i samme mappe som .mp3 filen uten hell :p

9259633[/snapback]

-Themes er ikke tilgjengelig...

 

-Jeg har også gått til innkjøp av 2Gb minnebrikke, så vet ikke om det funker med 4Gb!

 

-Skjermen ripes ganske lett, og fingermerker er bare noe man må bli vant til med en gang, for det kommer man til å se mye av med denne mobilen ;0) hehe

 

-Hvordan man legger inn spill via USB, har de ikke funnet ut av enda, men går jo an å legge inn spill via Wap som er forklart nederst på denne siden her: Installing Java Games on all other phones**

(har ikke prøvd selv)

 

-Tipper man må kalle *.jpeg fila noe spesielt hvis man vil at "album art" skal vises mens man spiller musikk, prøver å finne det ut nå ;0)

 

Jeg har ikke noe problem m U700, men trenger en ny tlf. fort. Har lyst på U700, men har til nå bare brukt Nokia tlf. Kan du si litt hvis du gidder om du er fornøyd med tlf, hva som du digger og hva som irriterer.

 

Hvordan er den å skrive sms på og hvordan liker du ordboka sammenlignet med Nokias sin...har du noen problemer med dekningen?og batteri??

 

Hadde ellers tenkt på Nokia 6500 slide, men den er ikke kommet ennå og så frister størrelsen til Samsung.-...

9261843[/snapback]

-Dekning og batteri har vært suverent så langt! Kan ikke gi deg noe mer spesifikk info, siden jeg ikke har fulgt noe med på det, men har ihvertfall ikke vært i et område uten dekning og har ikke hatt noe batteri trøbbel!

 

-Hadde nokia n70 før jeg kjøpte U700, og det har ikke vært noe problem og skrive mld... Ordboka funker på omtrent samme måte, man må bare bli vant til at funskjonene har byttet litt plass på tastene...

 

-Har ikke mye vondt å si om Samsung U700, men det jeg kommer på nå er at jeg skulle ønske at det var mulig å velge hva slags snarveier man vil ha på alle knappene på front panelet, og ikke bare knappene på hjulet...

Skyvemekanikken er ikke perfekt.

 

heisann

like før jeg bestilte en u700...men så leser jeg at den ikke har RADIO....er dette tilfelle??

U600 har radio

9262540[/snapback]

-Den har ikke radio.

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan jeg kan få MP3 som sms-tone, det er helt latterlig dårlig med ringetoner/sms-toner som ligger inne på telefonen og jeg tror jeg snart kommer til å bli sprø.

 

Har ikke kjøpt meg minnekort enda, men har noen mp3 liggende i telefonminnet som jeg har tidligere brukt på SE 800i.

 

edith piaf : leste på et forum at det kun var mulig med polyfoniske toner på sms-signal, jeg håper ikke det er sant, vi lever trossalt i 2007... Det er til å begynne å grine av om det stemmer. :cry:

Endret av Hachon
Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvordan jeg kan få MP3 som sms-tone, det er helt latterlig dårlig med ringetoner/sms-toner som ligger inne på telefonen og jeg tror jeg snart kommer til å bli sprø.

 

Har ikke kjøpt meg minnekort enda, men har noen mp3 liggende i telefonminnet som jeg har tidligere brukt på SE 800i.

 

edith piaf : leste på et forum at det kun var mulig med polyfoniske toner på sms-signal, jeg håper ikke det er sant, vi lever trossalt i 2007... Det er til å begynne å grine av om det stemmer.  :cry:

9268332[/snapback]

Trur det stemmer! Har prøvde noen forskjellige mp3 filer... Varierte litt på filstrørrelse og lengde på sporet, men uten hell...

Som du sa, så takler den polytoner... Og dette er kun et problem med sms, til taleanrop kan man bruke mp3 filer.

Lenke til kommentar
- Hvordan er det med syncing mot outlook på pc med denne telefonen?

- Er det standard samsung kontaktinfo på kontaktene dine? eller får du skrevet mer inn enn navn, mob nr og 1 e-mail...

Husker min D900 manglet det meste mann har lust å skrive inn på dette området

9273124[/snapback]

-Jeg har sletta outlook fra dataen ;0) så jeg bruker ikke den egenskapen, men den, sammen med adresseboka, er tilgjengelig for de som bruker det...

Kan også synces opp mot Windows Media player!

 

-Kontaktinfoen er sinnsykt bra! :D

Du kan legge inn uendelig med nummer, og du kan spesifisere om det er jobbtelefon, hustelefon, mobil, jobbmobil osv... Kan også legge inn bursdager, kallenavn, e-mail, "ekstra info", adresse, bilde, du kan spesifiesere grupper (familie, jobb)... sikkert mer jeg ikke kommer på nå...

Jeg ordna alt dette med programmet som følger med (Samsung PC Studio 3), gikk kjapt og smertefritt... (kan seff settes opp på mobilen også, men er endel fler tastetrykk da)

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...