Gå til innhold

Problem med Samsung U700.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke tregere enn andre mobiler. Å skrive SMS på en U700 går helt fint. Litt annerledes enn f.eks Nokia og SE, men når du blir vandt til det, går det som en drøm. Du snakket om fortrolige med noen knapper, regner med at det er "touchscreen" knappene på U700 du mener. Jeg synes ikke disse var så kjekke i bjynnelsen, men etter etpar timer ble jeg vandt me di. Nå ville jeg ikke byttet di ut med vanlige knapper. U700 er jeg kjempefornøyd med, den har det tøffeste designet du kan tenke deg. og den er faktisk mye kulere i virkeligheten.

Kjetta

Lenke til kommentar

Om du skal sende store vedlegg på epost med mobilen så burde du velge noe annet. Jeg sender mye bilder på epost i min jobb og jeg er JÆVLIG skuffet over at jeg ikke får sendt bilder med høy oppløsning som epost, jeg ringte Samsung Support idag for å få vite grensen, men de visste ikke og skulle gi meg en tilbakemelding.

 

Noen andre her som har peiling på om dette er en sperre man kan fjerne evt. hvor store bildene kan være?

 

Om noen har lyst på en Telenor-låst U700 til en grei penge så er det bare å sende en PM.

Lenke til kommentar
Leser at dere ikke får brukt mp3 filer til sms lyd. Må bare bruke det som er standard??

 

Hva med innspillinger en selv gjør på diktafon, kan disse brukes som sms lyd?

 

Ved ringetone går det altså å bruke mp3 fil?

9284096[/snapback]

 

 

Du får lagt inn midi-filer som smstone.

 

Du får brukt mp3 som ringetone.

 

Har ikke forsøkt diktafon.

Lenke til kommentar

I mitt forsøk på bestemme meg for Samsung U700 fikk jeg en post fra en med denne generelle erfaring fra Samsung.

 

Noen som kan si noe om hvordan U700 er på dette?

______________________________________________________________

 

Samsung er noe sære på enkelte områder. Uten å kjenne U700, har jeg følgende erfaringer med Samung (som jeg kommer på i farten):

 

Kalenderen kan ikke synkes mht. regelmessige avtaler. Men man kan angi dette i telefonen.

 

Kalenderen er meger begrenset mht til tittel på kalenderoppføringer.

 

Telefonen har ikke profiler.

 

Telefonboken har ikke støtte for postadresser.

 

Meget rigid filbehandler. Filene skal lagres i svært bestemte mapper.

Ikke støtte for fargetemaer, annet enn de få som finnes i telefonen.

 

PC-programsuiten man bruker til å overføre filer og synkronisere med, er ikke så god som SE og Nokia sine. Blant annet har jeg opplevd latterlige begrensninger på filstørrelser.

 

Musikkavspilleren har ikke muligheter for å kunne stille inn equalizer manuelt. Det finnes noen få ferdiginnstilte valg.

 

Uansett må man vurdere telefonen ut fra egne behov. Hva trenger du/trenger du ikke? Jeg synes Samsung lager stilige telefoner, og kvaliteten er jevnt over meget høy.

 

Sjekk om punktene ovenfor har noen betydning for ditt behov, og sammenlign med de tekniske dataene for U700.

 

På Nokia og Sony Ericsson kan du sette OK på alle punktene.

Lenke til kommentar
Kalenderen er meger begrenset mht til tittel på kalenderoppføringer.

De har f.eks begrenset antall bursdager, slik at du ikke kan lagre mer enn 50stk der... (Du kan lagre bursdagen på kontakt infoen til hver enkelt også, og her er det da ikke noe begrensninger...)

Disse begrensningene har ikke vært noe problem for meg, men det er vel forskjellige fra person til person...

Telefonen har ikke profiler.

Den har profiler.

Telefonboken har ikke støtte for postadresser.

Den har støtte for dette.

Meget rigid filbehandler. Filene skal lagres i svært bestemte mapper.

Ikke støtte for fargetemaer, annet enn de få som finnes i telefonen.

Det finnes ikke noe annet en ett farge tema (svart)!

Mobilen vil at du skal lagre slike ting som blir brukt aktivt, som f.eks bakgrunner og ringetoner på mobilens minne. Den vil også lage egne mapper for lydopptak, bildene og videopptakene du tar med mobilen, men her kan du lagre akkurat hvor du vil på mobilen. (på minnekort eller mobil)

PC-programsuiten man bruker til å overføre filer og synkronisere med, er ikke så god som SE og Nokia sine. Blant annet har jeg opplevd latterlige begrensninger på filstørrelser.

Det har ikke jeg... =/ overført hundrevis av mp3. Her trenger man ikke den programvaren for å overføre heller, man kan koble mobilen inn i en hvilken som helst PC via USB og den vil finne mobilen automatisk å åpne den som en mappe.

Musikkavspilleren har ikke muligheter for å kunne stille inn equalizer manuelt. Det finnes noen få ferdiginnstilte valg.

Det er ingen Equalizer på Samsung U700

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar
Kalenderen er meger begrenset mht til tittel på kalenderoppføringer.

De har f.eks begrenset antall bursdager, slik at du ikke kan lagre mer enn 50stk der... (Du kan lagre bursdagen på kontakt infoen til hver enkelt også, og her er det da ikke noe begrensninger...)

Disse begrensningene har ikke vært noe problem for meg, men det er vel forskjellige fra person til person...

Telefonen har ikke profiler.

Den har profiler.

Telefonboken har ikke støtte for postadresser.

Den har støtte for dette.

Meget rigid filbehandler. Filene skal lagres i svært bestemte mapper.

Ikke støtte for fargetemaer, annet enn de få som finnes i telefonen.

Det finnes ikke noe annet en ett farge tema (svart)!

Mobilen vil at du skal lagre slike ting som blir brukt aktivt, som f.eks bakgrunner og ringetoner på mobilens minne. Den vil også lage egne mapper for lydopptak, bildene og videopptakene du tar med mobilen, men her kan du lagre akkurat hvor du vil på mobilen. (på minnekort eller mobil)

PC-programsuiten man bruker til å overføre filer og synkronisere med, er ikke så god som SE og Nokia sine. Blant annet har jeg opplevd latterlige begrensninger på filstørrelser.

Det har ikke jeg... =/ overført hundrevis av mp3. Her trenger man ikke den programvaren for å overføre heller, man kan koble mobilen inn i en hvilken som helst PC via USB og den vil finne mobilen automatisk å åpne den som en mappe.

Musikkavspilleren har ikke muligheter for å kunne stille inn equalizer manuelt. Det finnes noen få ferdiginnstilte valg.

Det er ingen Equalizer på Samsung U700

9355609[/snapback]

 

Hvrodan er lyden på mp3 spilleren når man bruker hodehøyttalere ? Spiller mp3 spilleren like bra som standalone mp3 spillere ?

Hvordan er kvaliteten på kameraet ?

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor/hvordan man kan redigere/slette ord som har blitt lagt inn i ordlisten? Jeg klarer ikke å finne det og har heller ikke funnet noe i manualen som sier hvordan man kan gjøre dette.

 

Irriterer meg grønn over et par ord som jeg har klart å legge til med feilstaving. :(

Lenke til kommentar

Er det noen som enda har funnet ut hvordan man fjerner operatørlogoen? Irriterer meg noe sinnsykt at jeg får fjernet den på U600 (min søster har den) og ikke på min U700!! Eller i det minste flytte den? Tenk å ha operatørlogo MIDT i skjermen! Blæææh! Vurdere faktisk å bytte telefon p.g.a dette!

Endret av namhp
Lenke til kommentar
Hvrodan er lyden på mp3 spilleren når man bruker hodehøyttalere ? Spiller mp3 spilleren like bra som standalone mp3 spillere ?

Hvordan er kvaliteten på kameraet ?

9371086[/snapback]

Lyden er god når man bruker headset, men den overgangen som trengs, finnes ikke her i norge... Jeg bestilte den på ebay, 40kr ellerno for 2stk... Om den er like god som en dedikert mp3 spiller skal jeg ikke si noe om ;0)

Bildene blir kjempebra! Tar ganske bra bilder på kvelden også, så lenge det du tar bilde av er i nærheten ;0)

 

 

Noen som har peiling på hvor/hvordan man kan redigere/slette ord som har blitt lagt inn i ordlisten? Jeg klarer ikke å finne det og har heller ikke funnet noe i manualen som sier hvordan man kan gjøre dette.

 

Irriterer meg grønn over et par ord som jeg har klart å legge til med feilstaving. :(

9375398[/snapback]

Jeg har samme problemet, lagra ordet "Jeg" istedenfor "jeg", og nå bruker den stor "J" uansett :p

 

Er det noen som enda har funnet ut hvordan man fjerner operatørlogoen? Irriterer meg noe sinnsykt at jeg får fjernet den på U600 (min søster har den) og ikke på min U700!! Eller i det minste flytte den? Tenk å ha operatørlogo MIDT i skjermen! Blæææh! Vurdere faktisk å bytte telefon p.g.a dette!

9375606[/snapback]

hehe ;) da må du nok bytte... Så vidt jeg vet, går det ikke an å fjerne operatør logoen!

(Kan jo hende det blir mulig seinere da ;)

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har peiling på hvor/hvordan man kan redigere/slette ord som har blitt lagt inn i ordlisten? Jeg klarer ikke å finne det og har heller ikke funnet noe i manualen som sier hvordan man kan gjøre dette.

 

Irriterer meg grønn over et par ord som jeg har klart å legge til med feilstaving. :(

9375398[/snapback]

 

Jeg kontaktet Samsung support og fikk beskjed om at det IKKE er mulig å endre ord som blir lagt inn i telefonboka.

 

Det er for dårlig, jeg kommer nå til å bytte tilbake til min K800i, Samsungen har vist seg å være for dårlig på mange måter.

 

- Det er ikke mulig å sende epost med vedlegg over 4-500 kb.

 

- Det er ikke mulig å endre ord som er lagt inn i ordbok

 

- Det er tungvindt å sende melding uten å bruke telefonbok (finne kontakt - send melding)

 

 

 

Det er synd at det skal være så mange fundamentale ting som er dårlig, for telefonen er veldig pen, samt gode taster, men dette håpløst for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...