Gå til innhold

Trenger hjelp til klagebrev - Elkjøp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vet ikke om det er riktig forumkategori, eller burde jeg skrive i juss-delen, men jeg trenger hjelp.

 

Jeg kjøpte HP LaserJet 2600n skriver på QXL av Elkjøp i dag. (Ja, de selger noen varer på QXL.)

 

I annonsen var det skrevet følgende:

NB! Produktets emballasje har vært åpnet og produktet kan ha vært testet, men det fremstår som nytt.

NB! Kommer ikke i orginal emballasje.

1.

Jeg forventet ikke original embalasje, men den eska jeg fikk var alt for stor for printeren, og eska ble rivd flere steder i transporten, og forskjellige deler STAKK UT av eska. Dette fordi skriveren hadde mye tomrom i esken, og var ikke sikret i det hele tatt. Jeg tok bilder.

 

2.

Strømkabel fulgte ikke med. Ingen installasjonsCD eller bruksanvisning.

 

3.

Skriveren ser ut som om den ble dratt borti vegen og har riper flere steder, både bak, foran og på sidene. Da ringte alarm hos meg. I annonsen stod det at "produktet kan ha vært testet", men den skriveren jeg fikk ser ut som om den var i drift i Bagdad. I tillegg var det klistret en liten lapp på innsiden av papirskuffen som en slags veiledning for bruk. På den sorte "filmen" som man ser når man åpner frontdeksel er det fingermerker.

 

4.

Jeg tok strømkabelen fra min PC og koblet skriveren. Umiddelbart skrev jeg ut statusside for rekvisita for å sjekke hvor mange sider ble det skrevet ut med den. Det er ganske kjekk greie de nyere skrivere har. Jeg var overrasket da jeg så at toner ble installert i skriveren 16.03.2006!

Ikke minst var det overraskende at det ble skrevet ut 373 sider. Ikke all verden, men det er ingen som tester skriver og skriver ut nesten 400 sider.

 

Etter min mening er denne skriveren ikke ny i det hele tatt, og har sikkert vært i bruk i nesten halvannet år.

 

Noen gode forslag?

Er jeg storkrav, eller er dette virkelig noe å klage på?

Hvis dere synes at jeg burde klage på dette, trenger jeg hjelp til å skrive et brev som jeg vil sende til Elkjøp.

Jeg fikk vanlig garanti på den.

dsc05099resizehl3.th.jpg

 

dsc05100resizejl6.th.jpg

 

dsc05101resizewd6.th.jpg

 

dsc05102resizeav6.th.jpg

 

dsc05103resizedz2.th.jpg

 

dsc05104resizemh4.th.jpg

 

dsc05105resizerv7.th.jpg

 

dsc05106resizefl2.th.jpg

 

dsc05107resizepe3.th.jpg

 

dsc05108resizecc8.th.jpg

 

dsc05109resizegq7.th.jpg

 

dsc05110resizeng9.th.jpg

 

dsc05111resizehj2.th.jpg

 

dsc05112resizedi9.th.jpg

Endret av jokab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at dette er enten er en skriver som har blitt levert tilbake på angreretten til Elkjøp (kanskje to ganger) eller så er det en maskin som har vært på rep. så lenge at den forrige eieren har fått ny - eller kanskje det er en demoskriver som har stått i en butikk :no:

Mulig den fremstår som ny, men jeg skjønner at den ikke føles spesiellt ny om det er skrevet ut bortimot 400 sider siden mars i fjor :roll:

 

Det er jo bare å ringe de, og om de ikke kommer opp med en løsning du er fornøyd med, som f.eks. ny tonerkassett, kan du jo benytte deg av angreretten.

Lenke til kommentar

Jeg tenker meg at dersom du tar kontakt med de, så ordner de opp.

 

Du har krav på et produkt som framstår som det det er beskrevet som via siden du kjøpte det fra - det gjør ikke produktet, og dermed kan du få omlevert til annen vare. Evt så kan du få pengene igjen.

 

Men jeg regner med det ordner seg om du sender en epost hvor du rett og slett lister opp det du har gjort her i tråden og linker til bildene. Det skal jo ikke være slik :).

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Elkjøp ganske raskt.

 

Hei.

Dette var ikke noe hyggelig for deg, det skjønner jeg veldig godt. Jeg har tatt det videre med mine kollegaer, slik at det ikke skal skje igjen. Takk for at du sier ifra.

Hva syntes du er riktig å kompansere denne hendelsen med?

 

 

Mvh

Lene

Elkjøp Internett

Jeg har aldri vært borti noe lignende, så jeg vet egentlig ikke hva som er riktig kompensasjon?

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...