Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Hei, sitter nå med Ubuntu 7.10 på min dv9575. Alt fungerer strålende, bortsett ifra lyden - får ikke noe lyd, whatsoever.

Går utifra at det er noe problemer med drivere. Har verifisert dette ved å koble til ett USB-headset, som jeg fikk klar og fin lyd i. Har prøvd å legge inn lyddrivern til linux som ligger på realtek sine sider, men uten hell. Prøvde også å søke etter 'realtek' og 'sound' via Synaptic Package Manager som er innebygd i Ubuntu, men det hjalp ikke stort.

Ved søk etter 'realtek' får jeg kun opp to packages som har med ethernet drivere, men dette er ikke det jeg er ute etter - dette har jo med lydkortet å gjøre.

Resultatene jeg får av 'sound' er mange, og jeg klarte ikke å skimte noen som virket riktige.

 

Håper virkelig at noen her kan hjelpe meg, ser at noen andre også har prøvd seg med ulike Linux distroer, håper dere har noe å komme med :)

 

Videre får jeg fortsette min søken på nettet.

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme linux distribusjon, men har faktisk ikke sjekka om lyden fungerer :dontgetit: Kan sjekke når jeg kommer hjem

 

Eneste problemet jeg har er å fjerne linux :p glemte å partisjonere HD'en min så jeg brukte opp 160gb på linux :( Veit du åssen man fjerner linux? er nødt til å partisjonere og installere på nytt så jeg ikke bruker opp alle plassen min på linux...

 

-MK-

Lenke til kommentar

Jeg løste problemet mitt ved å følge denne guiden.

 

-MK- Dersom du fremdeles har Vista/XP på den andre harddisken, vil du vel kunne velge mellom den og linux distro'n din ved boot? Problemet er at du ikke kan se den harddisken med linux på i windows? "Problemet" er at windows ikke kjenner igjen formatet som harddisken har. Dette kan du løse ved f.eks. å kjøre et program som heter Partition Magic, som lar deg formatere den harddisken med linux på til det mest aktuelle formatet NTFS. Alternativt tror jeg det skal gå å sette inn install cden for Vista/XP, og formatere disken til NTFS der også, du må bare avslutte før du installerer OS'et :p

 

Håper det var forståelig.

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe windows cd, så det får jeg ikke gjort, men jeg skal sjekke ut programmet ditt :D takker for godt tips

 

Edit: fant ut at programmet ditt ikke støttet HD'er større enn 80gb :( Hvis det er noen som vet om noen andre programmer er det bare å si fra...

Endret av -MK-
Lenke til kommentar

Det er kun gratisversjonen som er cappet, fullversjon tar ubegrensede størrelser. Finnes sikkert andre alternativer til det programmet, som er gratis. Det sagt, så finnes det vel andre måter å skaffe seg programvaren på - if you catch my drift?

Endret av tjallis
Lenke til kommentar
Jeg løste problemet mitt ved å følge denne guiden.

 

-MK- Dersom du fremdeles har Vista/XP på den andre harddisken, vil du vel kunne velge mellom den og linux distro'n din ved boot? Problemet er at du ikke kan se den harddisken med linux på i windows? "Problemet" er at windows ikke kjenner igjen formatet som harddisken har. Dette kan du løse ved f.eks. å kjøre et program som heter Partition Magic, som lar deg formatere den harddisken med linux på til det mest aktuelle formatet NTFS. Alternativt tror jeg det skal gå å sette inn install cden for Vista/XP, og formatere disken til NTFS der også, du må bare avslutte før du installerer OS'et :p

 

Håper det var forståelig.

 

Mvh.

Thomas

 

Hei,

 

Den guiden du henviser til funket dessverre ikke for min del selv om jeg har akkurat samme maskin, jeg fant etter mye frustrasjon endelig en guide som hjalp meg effektivt og greit gjennom prosessen.

Guiden kan dere finne her:

http://linuxtechie.wordpress.com/2007/10/1...-work-in-gutsy/

 

For dere som ikke er så flinke i engelsk kan jeg guide dere gjennom prosessen.

Først trykket jeg på system - administration - software sources

under fanen updates merket jeg unsupportet updates (gutsy-backports) og trykket close.

 

Jeg åpnet så Terminal og skrev inn følgende kode:

sudo apt-get install linux-backports-modules-generic

 

ps. dette gjøres på eget ansvar.

Endret av Meendel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg blitt veldi lei av Vista. kan noen være så snill å legge ut link til alle drivere man trenger, forsto det slik at en del av dere har formatert allerede :)

 

og btw: må jeg formatere D disken når jeg går over til xp? vis ikke må jeg vel vurdere å få lånt meg en ekstern HDD.

 

Håper noen gidder =)

Lenke til kommentar

jeg har også fått meg denne PC-en.

men etter et par uker ble jeg dritt lei Vista.

så forige dagen formaterte jeg, og la inn XP.

har fått alt til og fungere, unntatt skjermen;

 

har ikke orket og lese igjenom hele tråden, men kan noen gi meg en link til hvor jeg finner skjermkort drivere? har skjønt at det kan være litt problematisk.... :)

 

 

 

Da har jeg blitt veldi lei av Vista. kan noen være så snill å legge ut link til alle drivere man trenger, forsto det slik at en del av dere har formatert allerede :)

 

og btw: må jeg formatere D disken når jeg går over til xp? vis ikke må jeg vel vurdere å få lånt meg en ekstern HDD.

 

Håper noen gidder =)

 

hvis du sender meg en PM med e-mail adressen din, så kan jeg sende en RAR-fil med alle drivere du trenger (unntatt skjermkortet, den fiunket ikke)

 

og du må ikke formatere D-disken, jeg gjorde ikke det, og den var fullt tilgjengelig etterpå. formaterte bare C-disken. :)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...