Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel. da har skjermen begynt å tulle. deler seg i tre horisontalt. to nederste bitene flimrer og hopper opp og ned. Må vel vurdere å sende den inn til HP.

 

og plutselig. hver gang jeg slår på PC-en, og logger inn på kontoen. er alt bare svart. dokumenter kommer opp men ingeting annet. ikke bakgrunn eller startmeny. så må bruke oppgavebehandling og Kjør: explorer.exe hver gang. dette er irriterende!!

 

og lurer på om alle har det slik at når PC-en bare står på uten noen programmer på at den bruker 45% minne konstant. regner med det er vista som gjør det. synes at 1gb minneforbruk får å ha PC-en på er mye..

Ingen som har samme problemet med skjerm og oppstart som muligens kan hjelpe, eller skal jeg bare ringe HP support ?

Lenke til kommentar
vel. da har skjermen begynt å tulle. deler seg i tre horisontalt. to nederste bitene flimrer og hopper opp og ned. Må vel vurdere å sende den inn til HP. og plutselig. hver gang jeg slår på PC-en, og logger inn på kontoen. er alt bare svart. dokumenter kommer opp men ingeting annet. ikke bakgrunn eller startmeny. så må bruke oppgavebehandling og Kjør: explorer.exe hver gang. dette er irriterende!!og lurer på om alle har det slik at når PC-en bare står på uten noen programmer på at den bruker 45% minne konstant. regner med det er vista som gjør det. synes at 1gb minneforbruk får å ha PC-en på er mye..
Ingen som har samme problemet med skjerm og oppstart som muligens kan hjelpe, eller skal jeg bare ringe HP support ?
Tror du bør ta kontakt med HP support ja. Ha modellnr serienr etc (under maskinen) klart når du ringer - noter på forhånd hvilke problemer du har slik at det blir oversiktlig for dem. Har hatt kontakt med de i forbindelse med egen HP DV pav 6xxx og de opptrådte meget ryddig ovenfor meg ihvertfall. Tror faktisk det er bedre å kontakte HP direkten enn å gå via selger. Selv kommer jeg ihverfall ikke til å kjøpe HP laptop en gang til. Teknisk og på byggekvalitet stinker de.
Lenke til kommentar

Hva er det som egentlig står i "Vis grunnleggende informasjon om datamaskinen" (Høyreklikk på Min Datamskin -> Egenskaper)?

Jeg har Vista Ultimate (etterinstallert), og vil gjerne ha den standardinfoen som skal stå der. Har skrevet inn noe selv, men jeg aner ikke hva som egentlig skal stå...

 

For dere som ikke er helt med, har jeg et bilde:

info%20om%20data.%20Vista%20mngr.jpg

Endret av Intern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ah.. det står helt sikkert på tråden et sted, men syns det ble litt rotete til slutt :p.. så jeg spør her jeg :)

 

Jeg vil nedgradere min hp pav dv9675oe(eller noe) til Windows XP, MEN åssen?? (ja jeg vet at jeg må formatere) men jeg ser noen skriver at ikke XP har drivere til S-ata så jeg må få installert det før jeg får installert XP?? åssen fungerer det??

 

kan noen her fortelle meg hva jeg skal starte med?? (kan godt forklare i stikkord, jeg forstår litt :))

 

tusen takk på forhånd :D

 

eidt: leif og slikt:)

Endret av probin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er maskinen min død... Iallefall skjermen. Jeg trykker på startknappen og alle de fancy blå knappene lyser opp, i tillegg til at jeg hører vifta starte. Det høres også ut som om CD-stasjonen kommer seg igang, men jeg savner litt lyd fra harddisker og slikt. Når maskinen fungerte mener jeg å huske det var litt mer lyder under start-up prosedyren. Lar jeg maskinen stå å gå en stund forblir skjermen svart, og vifta starter i ny og ne. Jeg tror derfor maskinen fungerer, iallefall til en viss grad.

 

Er det rett og slett skjermen som er ødelagt her? Kan forøvrig nevne at jeg har installert SP1, og har vista, hvis det skulle ha noe å si. Er det bare å sende den på rep, eller har dere noen smarte forslag? :)

 

Edit: Fant løsningen selv.

1. Ta ut batteriet

2. Holde inne på-knappen i 4 sek for å tømme pc-en for strøm.

3. Sett i batteriet.

4. :woho:

Endret av -MK-
Lenke til kommentar
Da er maskinen min død... Iallefall skjermen. Jeg trykker på startknappen og alle de fancy blå knappene lyser opp, i tillegg til at jeg hører vifta starte. Det høres også ut som om CD-stasjonen kommer seg igang, men jeg savner litt lyd fra harddisker og slikt. Når maskinen fungerte mener jeg å huske det var litt mer lyder under start-up prosedyren. Lar jeg maskinen stå å gå en stund forblir skjermen svart, og vifta starter i ny og ne. Jeg tror derfor maskinen fungerer, iallefall til en viss grad.

 

Er det rett og slett skjermen som er ødelagt her? Kan forøvrig nevne at jeg har installert SP1, og har vista, hvis det skulle ha noe å si. Er det bare å sende den på rep, eller har dere noen smarte forslag? :)

 

Edit: Fant løsningen selv.

1. Ta ut batteriet

2. Holde inne på-knappen i 4 sek for å tømme pc-en for strøm.

3. Sett i batteriet.

4. :woho:

 

jeg har samme problem som deg, men det løser seg ikke ved å ta det klassiske batteri-tricket. svært irriterende. bortsett fra at det ikke løser seg når jeg tar ut batteriet og tømmer maskinen for strøm, er indikasjonene identisk. noen ideer?

Lenke til kommentar

Call HP support: +47-815-62070

 

De hadde to løsninger på mitt problem: Tøm den for strøm, eller send den til rep. Du får det gratis med mindre du har hatt maskinen lengre enn ett år.

 

Jeg håpet faktisk jeg kunne få sendt maskina til rep slik at den fikk en gratis teknisk "overhaling" :p

Lenke til kommentar

hehe ja jeg blir nok nødt til det. hadde håpet i det lengste at jeg skulle slippe dette siden den skulle vært brukt i et lydstudio de nærmeste dagene (typisk tidspunkt å få feil på) men jeg får ta ut harddisken med musikken på og låne meg en maskin istedet, hehe. har heldigvis garanti. takk for svar uansett:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da er maskinen min død... Iallefall skjermen. Jeg trykker på startknappen og alle de fancy blå knappene lyser opp, i tillegg til at jeg hører vifta starte. Det høres også ut som om CD-stasjonen kommer seg igang, men jeg savner litt lyd fra harddisker og slikt. Når maskinen fungerte mener jeg å huske det var litt mer lyder under start-up prosedyren. Lar jeg maskinen stå å gå en stund forblir skjermen svart, og vifta starter i ny og ne. Jeg tror derfor maskinen fungerer, iallefall til en viss grad.

 

Er det rett og slett skjermen som er ødelagt her? Kan forøvrig nevne at jeg har installert SP1, og har vista, hvis det skulle ha noe å si. Er det bare å sende den på rep, eller har dere noen smarte forslag? :)

 

Edit: Fant løsningen selv.

1. Ta ut batteriet

2. Holde inne på-knappen i 4 sek for å tømme pc-en for strøm.

3. Sett i batteriet.

4. :woho:

 

jeg har samme problem som deg, men det løser seg ikke ved å ta det klassiske batteri-tricket. svært irriterende. bortsett fra at det ikke løser seg når jeg tar ut batteriet og tømmer maskinen for strøm, er indikasjonene identisk. noen ideer?

 

Skru opp RAM-panelet, ta ut bios-batteri, sett det inn igjen. Ellers er det bare å fjerne vanlig batteri når slikt skjer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet med en Dell-laptop... Sendte det inn 2 ganger før vi fant ut at det var laderen som var blitt tilnærmet ubrukelig. Be om en ny en fra HP, jeg har allerede fått en ekstra pga. varmeutvikling og støy fra den første (som ikke var noe bedre på den andre forsåvidt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...