Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en DV 9575 en stund nå og er kjempe fornøyd:D

 

Men nå har jeg planer om å koble den til en gammel bilderørs TV. Hvilke muligheter har jeg? (mht. kabelbruk)

 

 

Jeg utelukker HDMI, siden den gamle TV-en min ikke støtter dette, men er det mulig å bruke den kontakten som er plassert øverst på venstre sida? Jeg har ikke peiling på hva slags utgang det er? Noen som kan forklare meg hva den kan brukes til?

 

Utgangen jeg snakker om er rund, den har plass til å stikke inne 7 runde pinner ( 3 øverst og 4 i midten ), nederst er det ett flatt innstikk. Dvs at du kan stikke inn 7 runde pinner og 1 flat :p Er dette en S-video utgang?

 

Vet det ikke er godt forklart, men jeg klarte rett og slett ikke bedre :S

 

-MK-

Endret av -MK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja høres ut som S-video :) vet ikke hvor godt dette vil fungere

 

bildekvaliteten blir ikke noe bra? Tenkte å se på filmer og sånn, men vet ikke om jeg orker å koble opp hvis kvaliteten suger!

 

Fant dette bildet på Google: http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_do...res/s.video.gif

 

På min PC har jeg bare den øverste kontakten, dvs bare en S-video IN. Da regner jeg med at det bare er mulig for min PC og ta imot S-video signaler og ikke sende ut, eller tar jeg helt feil her?

 

Takk for svar forresten!

 

-MK-

Endret av -MK-
Lenke til kommentar
Har problemer med HDMI på min LCD....

 

LCD støtter HDMI 1.3.

 

Har koblet inn på en eldre LG LCD tidligere, og da virket det perfekt, koblet til HDMI-kabel og fikk bilde. Skiftet deretter lyd-kilde til Realtek HD.

 

Men nå, nå kommer det INGEN lyd uansett om det er koblet opp... Skjønner det bare ikke..

 

Inne på nVidia kontrollpanel, på den nederste innstillingen, står det "Høyoppløsnings-TV over DVI" eller noe sånt, selv om det er koblet HDMI -> HDMI. Hva står det til dere? Og hva kan jeg gjøre?

 

Kjøpt deg en AUX kabel så fikser dette seg.. koble den ene enden av aux kabelen i lydutgangen i pc å den andre enden i lydinngangen i tv'n.. står oftest PHONES på tv da..

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har akkuratt fått Hp Pavilion dv9675 og jeg er storfornøyd :thumbup:. Jeg spiller mye så jeg måtte ha en bra bærbar og det har jeg virkelig fått.. Jeg spiller CS: Source på full oppløsning uten problem. Call of Duty 4 går også veldig fint, men det har jeg ikke full grafikk innstillinger på.

Men jeg tenkte jeg skulle se litt HD filmer også nå som det var innebygget HD-DVD på denne PC-en. Jeg kjøpte en Bourne -Ultimatum i HD-DVD for å sjekke det ut.

Men det var visst ikke så lett som det skulle vært.. Nå trenger jeg deres hjelp :cool:. Jeg åpner HD-DVD romet, setter filmen inni, Quick Play kommer opp.. så.. det spørr om jeg vil se etter oppdateringer, jeg trykker JA, men det ser ut som ingen oppdateringer er å finne.. så kommer det bare opp Sett inn en HD-DVD/DVD i HD-DVD romet. Dette har jeg prøvd utallige ganger uten hell :cry:.

 

Er det noen som har prøvd seg på HD-DVD med denne maskinen? Er det noen med samme problem? Er det noen som kan hjelpe meg?

Med forhånd takk.

 

Mvh. Joakim Slettemeås :)

post-117234-1199045065_thumb.jpg

post-117234-1199046083_thumb.jpg

post-117234-1199046271_thumb.jpg

post-117234-1199046616_thumb.jpg

post-117234-1199046623_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har problemer med HDMI på min LCD....

 

LCD støtter HDMI 1.3.

 

Har koblet inn på en eldre LG LCD tidligere, og da virket det perfekt, koblet til HDMI-kabel og fikk bilde. Skiftet deretter lyd-kilde til Realtek HD.

 

Men nå, nå kommer det INGEN lyd uansett om det er koblet opp... Skjønner det bare ikke..

 

Inne på nVidia kontrollpanel, på den nederste innstillingen, står det "Høyoppløsnings-TV over DVI" eller noe sånt, selv om det er koblet HDMI -> HDMI. Hva står det til dere? Og hva kan jeg gjøre?

 

Kjøpt deg en AUX kabel så fikser dette seg.. koble den ene enden av aux kabelen i lydutgangen i pc å den andre enden i lydinngangen i tv'n.. står oftest PHONES på tv da..

Men da får man kun 2 kanals stereo. HDMI støtter jo gjerne surround;)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har akkuratt fått Hp Pavilion dv9675 og jeg er storfornøyd :thumbup:. Jeg spiller mye så jeg måtte ha en bra bærbar og det har jeg virkelig fått.. Jeg spiller CS: Source på full oppløsning uten problem. Call of Duty 4 går også veldig fint, men det har jeg ikke full grafikk innstillinger på.

Men jeg tenkte jeg skulle se litt HD filmer også nå som det var innebygget HD-DVD på denne PC-en. Jeg kjøpte en Bourne -Ultimatum i HD-DVD for å sjekke det ut.

Men det var visst ikke så lett som det skulle vært.. Nå trenger jeg deres hjelp :cool:. Jeg åpner HD-DVD romet, setter filmen inni, Quick Play kommer opp.. så.. det spørr om jeg vil se etter oppdateringer, jeg trykker JA, men det ser ut som ingen oppdateringer er å finne.. så kommer det bare opp Sett inn en HD-DVD/DVD i HD-DVD romet. Dette har jeg prøvd utallige ganger uten hell :cry:.

 

Jeg har ikke noe problemer med å se HD DVD.. Men jeg lastet riktig nok ned disse driverene som ligger her! før jeg testet HD DVD. Uten at jeg skal si det løser problemet ditt, er det vært et forsøk! :)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har akkuratt fått Hp Pavilion dv9675 og jeg er storfornøyd :thumbup:. Jeg spiller mye så jeg måtte ha en bra bærbar og det har jeg virkelig fått.. Jeg spiller CS: Source på full oppløsning uten problem. Call of Duty 4 går også veldig fint, men det har jeg ikke full grafikk innstillinger på.

Men jeg tenkte jeg skulle se litt HD filmer også nå som det var innebygget HD-DVD på denne PC-en. Jeg kjøpte en Bourne -Ultimatum i HD-DVD for å sjekke det ut.

Men det var visst ikke så lett som det skulle vært.. Nå trenger jeg deres hjelp :cool:. Jeg åpner HD-DVD romet, setter filmen inni, Quick Play kommer opp.. så.. det spørr om jeg vil se etter oppdateringer, jeg trykker JA, men det ser ut som ingen oppdateringer er å finne.. så kommer det bare opp Sett inn en HD-DVD/DVD i HD-DVD romet. Dette har jeg prøvd utallige ganger uten hell :cry:.

 

Jeg har ikke noe problemer med å se HD DVD.. Men jeg lastet riktig nok ned disse driverene som ligger her! før jeg testet HD DVD. Uten at jeg skal si det løser problemet ditt, er det vært et forsøk! :)

 

Glemte å spørr.. hva program bruker du når du ser hd-dvd? Vanlig quick play? Foresten.. det gikk ikke fordeom jeg lastet ned driveren... :(

Endret av joaksle
Lenke til kommentar
Hei! Jeg har akkuratt fått Hp Pavilion dv9675 og jeg er storfornøyd :thumbup:. Jeg spiller mye så jeg måtte ha en bra bærbar og det har jeg virkelig fått.. Jeg spiller CS: Source på full oppløsning uten problem. Call of Duty 4 går også veldig fint, men det har jeg ikke full grafikk innstillinger på.

Men jeg tenkte jeg skulle se litt HD filmer også nå som det var innebygget HD-DVD på denne PC-en. Jeg kjøpte en Bourne -Ultimatum i HD-DVD for å sjekke det ut.

Men det var visst ikke så lett som det skulle vært.. Nå trenger jeg deres hjelp :cool:. Jeg åpner HD-DVD romet, setter filmen inni, Quick Play kommer opp.. så.. det spørr om jeg vil se etter oppdateringer, jeg trykker JA, men det ser ut som ingen oppdateringer er å finne.. så kommer det bare opp Sett inn en HD-DVD/DVD i HD-DVD romet. Dette har jeg prøvd utallige ganger uten hell :cry:.

 

Jeg har ikke noe problemer med å se HD DVD.. Men jeg lastet riktig nok ned disse driverene som ligger her! før jeg testet HD DVD. Uten at jeg skal si det løser problemet ditt, er det vært et forsøk! :)

 

Disse driverne gjør at maskinen henger seg og får blåskjerm og restartes:P

 

Har nå prøvd ut en driver Windows Update fant, denne fungerer med HD-DVD. Det samme gjør 162.22.

 

Har ikke testet HDMI ennå da men.

 

162.22 fungerer perfekt på alle måter med HD-DVD og HDMI, men kun på eldre LCD. Min nye Philips støttes kun med nyeste 169.25, men det støtter ikke Cyberlink PowerDVD som jeg bruker til å spille av HD-DVD.

Lenke til kommentar
Kjører nå 169.09 m/moddet inf fra www.laptopvideo2go.com

 

Fungerer kjempebra! Nå får jeg 4700 poeng i 3Dmark 05.

 

Ingen problemer med dvale eller hvilemodus. Har ennå ikke funnet noen andre problemer.

 

kjører nVIDIA ForceWare X 169.09 for Windows Vista 32bit og fikk 4348 i 3D05

 

Laptop m/ 8600M GS og T7250 2GHz Intel Core Duo

 

burde jeg fått høyere ?

Jeg har T7300.. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en DV 9575 en stund nå og er kjempe fornøyd:D

 

Men nå har jeg planer om å koble den til en gammel bilderørs TV. Hvilke muligheter har jeg? (mht. kabelbruk)

 

 

Jeg utelukker HDMI, siden den gamle TV-en min ikke støtter dette, men er det mulig å bruke den kontakten som er plassert øverst på venstre sida? Jeg har ikke peiling på hva slags utgang det er? Noen som kan forklare meg hva den kan brukes til?

 

Utgangen jeg snakker om er rund, den har plass til å stikke inne 7 runde pinner ( 3 øverst og 4 i midten ), nederst er det ett flatt innstikk. Dvs at du kan stikke inn 7 runde pinner og 1 flat :p Er dette en S-video utgang?

 

Vet det ikke er godt forklart, men jeg klarte rett og slett ikke bedre :S

 

-MK-

 

Denne utgangen er en kombinasjon av S-video og Composite. Du kan kjøpe adapter og få til begge.

 

S-Video består vel av 4 pinner + en svart plast-pinne.

Lenke til kommentar
Men ikke HD DVD. Du må laste ned/kjøpe f.eks Slysoft AnyDVD HD (med dette programmet kan du også spille av nedlastede HD DVD filmer, bare så det er sagt).

 

Jeg har funnet feilen.. det er ikke NOE med PC-en å gjør :p Det er filmen.. har prøvd den ut på en kompiss' HD-DVD spiller. Så jeg må nok få byttet den.. vis det går når jeg har butt forseglingen? Er ikke min feil at den ikke funker :S ?

 

VLC media player spiller av alt som tenkes kan !

Har vlc selv, det er konge.. jeg spiller HD filmen som jeg har lastet ned, men det støtter ikke HD formatet som er når du kjører en HD-DVD..

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd Gears of War på denne? hos meg skjer samme feil hele tiden, etter at jeg har trykket på play går det ca 1min og 15 sek så stopper det og windows sier enn feil er oppstått programmet lukkes. Dette er etter at det er ferdig innstalert.

Kjører Vista og 169.09 med mod.inf

 

edit. fant ut av det.

Endret av pinguz
Lenke til kommentar

Pcen min har slått seg helt vrang nå. :( Når jeg skriver inn passordet mitt blir skjermen enten rosa med striper, eller så får jeg opp 10 % av skrivebordet med striper. Tror jeg legger inn XP nå jeg.

 

Edit: WTF? Kjørte minnediagnostikk nå, også restarta pcen seg, og nå ser det ut til å virke. :s

Jaja, brenner ut backup nå også legger jeg inn XP allikevel. :p

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt pcen i 2-3mnd å begynner å få et merkelig problem.

Dersom jeg er koblet til trådløst nettverk så fungerer kun internett i intervaller.Altså jeg har internett i 5-6sekunder så forsvinner det i like lang periode så kommer det tilbake igjen,å den kobler seg ikke ifra eller noe,bare det at nettet stopper helt opp.Samme om jeg surfer,laster ned noe via ftp,http,bittorent.Det samme skjer uansett.Men IKKE over nettverk.Atlså jeg kan kopiere ting over nettverket å det går som normalt.men nettet tuller uansett.

Dette skjer ikke når jeg bruker kabel.Kun trådløst,å uansett hvem jeg er hos å kobler meg til,så skjer det,men det gjelder altså bare internett trafikk,ikke nettverk.

 

Noen som skjønner noe av dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...