Gå til innhold

Tv-kort for digitalt bakkenett med mpeg-4


p_reben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo foreløpig bare "rykter" også, selv om det kommer fra noen innen bransjen. De kan sikkert endre mening igjen (og igjen) :roll:

 

Men moralen er at om man velger man en ikke godkjent tuner i dag, vet man ikke sikkert om den virker i morgen.

 

Kan ikke så mye om dette, så mulig jeg tar feil her. Men visstnok er håndteringen av dekoding/kort er vesentlig "heftigere" og mer komplisert enn på f.eks. conax (som tross alt også fungerer bra). Er derfor ikke så sikker på om en Dreambox løsning noen gang vil virke på RiksTV/NTV.

Lenke til kommentar

Jeg er i den posisjonen at jeg skal kjøpe ny data med skjerm som kan ta inn tv.

 

Jeg tenkte å gå for en 24" da jeg får full HD? Er det vits å punge ut de ekstra 1500kr for full HD kontra "HD"?

 

Hva trenger jeg av HW? Regner med at jeg trenger et TV-kort som tar inn mpeg4-signaler. Og et ganske kraftig skjermkort? Men hvordan blir det med lisenser? Er det ikke sånn at man trenger noe "ID-kort". Jeg har aldri hatt parabol eller kabel, og har da heller ingen peiling på hvordan det vil virke.

 

Vet om noen fler enn meg som er i samme situasjon, så kunne kanskje vært greit med en guide/sticky om dette problemet.

Lenke til kommentar
Slapp av :roll:

 

Jeg kjøpte dette og det fungerer kjempefint for meg og ja jeg kan pause live tv. Fargene og skarpheten er også superb. Kanalene jeg får i Lillestrøm er NRK 1, NRK 2, NRK 3, TV 2 og TvNorge (skal også kunne få noe som kalles lokaltv senere)

Veldig interessant!

Trodde du måtte ha kort for å få TV2 (selv om det er gratis). Kom gjerne med mer info!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig enkelt fortalt er cam noe som inneholder informasjon om hvordan krypteringen skal dekrypteres. Det finnes flere typer krypteringsalternativer, RiksTV har satset på Conax.

 

Man får både hardware og software cam. Med software cam trenger man bare en vanlig kortleser, eks. fra norsk tipping.

 

Hvis man skal ha ahrdware cam så må man også ha et spor til denne, til å sette camen inn.

 

Software cam brukes f.eks. i dreambox.

 

Problemet med løsningen til RiksTV er at det kommer kun til å virke på Windows samt at det kommer til å bli drm befengt til de grader vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Veldig enkelt fortalt er cam noe som inneholder informasjon om hvordan krypteringen skal dekrypteres. Det finnes flere typer krypteringsalternativer, RiksTV har satset på Conax.

 

Man får både hardware og software cam. Med software cam trenger man bare en vanlig kortleser, eks. fra norsk tipping.

 

Hvis man skal ha ahrdware cam så må man også ha et spor til denne, til å sette camen inn.

 

Software cam brukes f.eks. i dreambox.

 

Problemet med løsningen til RiksTV er at det kommer kun til å virke på Windows samt at det kommer til å bli drm befengt til de grader vil jeg anta.

 

Kilder?

 

Helt sikkert at RiksTv vil bruke Conax?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig bruker RiksTV conax, det er jo CD som har rettighetene til det. Og det er ehlt sikkert at de bruker Conax m/ pairing.

 

Kilde på drm infisert windows avspilling:

 

http://avforum.no/forum/700268-post26.html

 

Vedkommende er ansatt i Microsoft.

 

Personlig venter jeg bare på den uoffisielle versionen. Man tager en stk. kortleser fra Norsk- Tipping, legger inn en kortserver og cam på PC-en og vips så har man bilde. Må også ha kort selvfølgelig.

 

Uansett så er Microsoft uaktuelt i mitt tilfelle, da jeg kjører kun MacOS og Linux.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig bruker RiksTV conax, det er jo CD som har rettighetene til det. Og det er ehlt sikkert at de bruker Conax m/ pairing.

 

Kilde på drm infisert windows avspilling:

 

http://avforum.no/forum/700268-post26.html

 

Vedkommende er ansatt i Microsoft.

 

Personlig venter jeg bare på den uoffisielle versionen. Man tager en stk. kortleser fra Norsk- Tipping, legger inn en kortserver og cam på PC-en og vips så har man bilde. Må også ha kort selvfølgelig.

 

Uansett så er Microsoft uaktuelt i mitt tilfelle, da jeg kjører kun MacOS og Linux.

 

Nice :)

 

Hater å vente på dette , da det er en av de største hindringene jeg har for å bygge en HTPC som jeg vil ha den

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du til det ? Har kjøpt samme USB tuner , men får bare kanalnavn og EPG på digitalt bakkenett. Har prøvd haugevis av programmer og codec pakker , ingen funker. Mailet Cyberling og de svarte att de jobbet med en programoppdatering for det norske nettet.

 

Slapp av :roll:

 

Jeg kjøpte dette og det fungerer kjempefint for meg og ja jeg kan pause live tv. Fargene og skarpheten er også superb. Kanalene jeg får i Lillestrøm er NRK 1, NRK 2, NRK 3, TV 2 og TvNorge (skal også kunne få noe som kalles lokaltv senere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...