Gå til innhold

Tv-kort for digitalt bakkenett med mpeg-4


p_reben

Anbefalte innlegg

For meg så lurer jeg på om det er forskjell på H.264 MPEG2 og H.264 MPEG4 streams. Kan ikke se av spesifikasjonene til kortene at de støtter MPEG4, er dette inneforstått?

 

Det er ingenting som heter "en H.264 MPEG2" strøm. H.264 er en MPEG4 strøm, hverken mer eller mindre. Så hvis de har MPEG4, H.264 eller AVC aksellerasjon så støtter de dette.

 

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan jo spesifisere DVB-T og mye annet snax på prisguiden. Men ønsker man å motta noe mer enn NrK sine kanaler trengs også en kortleser.

 

I følge Hjemmekino.no må disse tre oppfylles:

  • Støtte for MPEG4 4 H.264 AVC video HD/SD Profil
  • Plass til Conax CA modul
  • Støtte for HE-AAC lydformat

Hvor mange av prisguidends treff som oppfyller disse kravene aner jeg lite om, men hvis noen donerer meg nok penger kan jeg alltids prøve ut.. wink.gif

 

- Nesten rart hw.no-nettverket ikke tester ut noe slikt, er mange som ønsker ønsker mer informasjon rundt dette!

 

støtte for MPEG4, sjekk hmm ja

plass til conax ja med dvb-t som har kortleser

støtte for he-aac ja, kom ikke så lenge siden libfaad2 har støtte nå

 

For meg så lurer jeg på om det er forskjell på H.264 MPEG2 og H.264 MPEG4 streams. Kan ikke se av spesifikasjonene til kortene at de støtter MPEG4, er dette inneforstått?

 

Det er ingenting som heter "en H.264 MPEG2" strøm. H.264 er en MPEG4 strøm, hverken mer eller mindre. Så hvis de har MPEG4, H.264 eller AVC aksellerasjon så støtter de dette.

 

-C-

 

kommer ann, det er noe som heter transport steam, og den ble laget for MPEG2 , men selve kodeken er MPEG-4 H.264/AVC, dvb sender i transport steam, osv

Endret av wiak
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...