Gå til innhold

Tv-kort for digitalt bakkenett med mpeg-4


p_reben

Anbefalte innlegg

Takker for svar Knightfall og BaronKanon :)

 

Så per i dag så fins det ingen støtte for HE-AAC lyd på SW siden, dårlig av Digital Everywere å reklamere for at kortet deres fungere med RiksTV :no::(

 

PowerDVD Ultra Pro har oppført AAC decoding her men ingen HE-AAC :no:

 

Skal prøve med ny antenne og server løsningen til MP, denne skal være bedre tilpasset digital TV leser jeg på deres forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det et sted der vi kan registrere interesse for en slik løsning? Slik at trehodene bak riks-tv kan se at det faktisk er en ganske stor interesse for en slik (fungerende og akseptabel) løsning? Jeg er ikke interessert i å punge ut flere tusen bare for hardwaren.

 

Forresten, kan vi få en oppsummering og bekreftelser på hva som fungerer? Er spesielt interessert i om noen har klart å ta inn Riks-TV på linux. Specs please :>

 

Begynner å bli rimelig irritert. Dersom det ikke kommer en brukbar måte å la meg se tv på min linux-boks, får jeg heller klare meg uten tv. :realmad:

 

Føler altså det kan bli mye nett-tv de neste årene :p

Endret av art3mis
Lenke til kommentar

Ja Baron jeg har fulgt video tutorials for MP TV server 3, lest de fleste Wiki på området. Sjekket ut SQL conf sidene.

 

Jeg har montert en egen antenne for de digitale sendingene. Jeg får info om kanalene og kan skifte kanaler med FireDTV Viewer,, men intet bilde eller lyd. Trodde jo at jeg skulle få til bilde siden jeg har Power DVD sin H.264 codec installert, kansje skjermkortet mitt blir for dårlig for den digitale standarden? Bruker jo onboard nivida grafikk fra et MSI mATX HK.... :ermm:

 

Kan jo prøve den andre server pakka på MP, og se om den fungerer bedre.

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal bruke maskinen til annet enn htpc, vil nok et ATI HD2400 holde med hardware h.264-dekoding++

 

Etter hva jeg har lest , blir 2400 kortet litt i svakeste laget for h.264.

 

Sakset fra artikkel på Anandtech:

Additionally, good deinterlacing is essential for getting a good experience with movies like this. Poorly deinterlaced HD content is not only sad to watch, but gives this author quite a headache. Jaggies and feathering are horrible distractions at this resolution. As long as you stick with an HD 2600 or GeForce 8600 series or higher you should be fine here. Any slower just won't cut it when trying to watch 1080i on a progressive scan display.

 

Nvidia kort er bedre på støy reduksjon. Les hele artikkelen her :

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047&p=3

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal bruke maskinen til annet enn htpc, vil nok et ATI HD2400 holde med hardware h.264-dekoding++

 

Etter hva jeg har lest , blir 2400 kortet litt i svakeste laget for h.264.

 

Sakset fra artikkel på Anandtech:

Additionally, good deinterlacing is essential for getting a good experience with movies like this. Poorly deinterlaced HD content is not only sad to watch, but gives this author quite a headache. Jaggies and feathering are horrible distractions at this resolution. As long as you stick with an HD 2600 or GeForce 8600 series or higher you should be fine here. Any slower just won't cut it when trying to watch 1080i on a progressive scan display.

 

Nvidia kort er bedre på støy reduksjon. Les hele artikkelen her :

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047&p=3

 

Takk for svar larsg!

 

For meg så lurer jeg på om det er forskjell på H.264 MPEG2 og H.264 MPEG4 streams. Kan ikke se av spesifikasjonene til kortene at de støtter MPEG4, er dette inneforstått?

 

Hva med varmeutvikling er det noen forskjell mellom HD2600 og GF8600 seriene? Ønsker jo minst mulig varme utvikling...

Lenke til kommentar

Klipt og limt:

 

H.264 is a standard for video compression. It is also known as MPEG-4 Part 10, or MPEG-4 AVC (for Advanced Video Coding)

 

 

 

 

Takk for svar larsg!

 

For meg så lurer jeg på om det er forskjell på H.264 MPEG2 og H.264 MPEG4 streams. Kan ikke se av spesifikasjonene til kortene at de støtter MPEG4, er dette inneforstått?

 

Hva med varmeutvikling er det noen forskjell mellom HD2600 og GF8600 seriene? Ønsker jo minst mulig varme utvikling...

Lenke til kommentar

2600 Pro går greit , 8500 serien til Nvidia blir for svake, må opp på 8600 serien.

Se link til anandtech artikkel i mitt innlegg litt lenger oppe på siden.

 

 

 

HD2600pro har lavere corespeed enn xt -> mindre varme vil jeg tro.

 

Ville nok valgt enten 8500 eller 2600pro - men av disse er smaken som baken (ATi vs nVidia)

Lenke til kommentar

Har selv et GF8500GT og kan bekrefte at dette blir i tynneste laget for HD, ikke mye, men akkurat nok til at det lønner seg å gå opp et hakk. 8600 er vel mer enn dobbelt så kraftig og silent utgavene (Asus) avgir omtrent like mye varme (har testet begge). Skal du kjøpe nytt bør du velge 8600GT med 512MB GDDR3 ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...