Gå til innhold

Tv-kort for digitalt bakkenett med mpeg-4


p_reben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som dere ser på elkjøp sida er kortet hans hybridkort så han så nok tv2 - analogt-

ikke noe annet hokus-pokus

 

 

en annen dings som er billigere og kanskje funker HER:

http://direkteshop.no/index.php?page=shop....rt&Itemid=1

 

Juveng

 

 

Har henvendt meg til 77Bandit per PM, men det ser ikke ut til at han vil følge opp tråden.
Endret av juveng
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Beklager for et forsinket svar. Har vært opptatt. :)

 

Saken er slik at jeg har mottak av TV2 på det TV-Kortet jeg tidligere viste frem. Jeg har lyd og bilde.

Jeg bruker en kodek/sideprogram som heter ffdshow - tror jeg fikk det via et konverteringsverktøy jeg hadde tidligere. Prøv og legg in dette og se hva som sjer.

 

Har noen testet om VLC kan hjøre noe med saken?

Lenke til kommentar

Tv2 sender kryptert. Så du er 100% sikker på at det er Mpeg 4 signaler, og ikke noe annet? Får du inn Nrk 3 da?

 

Men hvis du får inn Tv2 ukryptert, vil du jo miste den når de sender den kryptert.

 

Men skal ikke se bort i fra at det kommer en offiseill og uoffisiell løsning på problemene.

Lenke til kommentar
Er det sånn at med denne og denne kan få inn alle rikstv kanalene på PC-en med et dvb-t kort? eller er jeg helt ute og kjører?

 

Både ja og nei. Det du viser der er hardware løsning, som er helt ok. Men den er dyr, og ved event. forandringer i krypteringen så må cammen byttes ut.

 

Jeg tenkte mer i retning software cam, som man har på dreambox. Altså at et program gjør jobben til hardware camen.

Lenke til kommentar

Riks-TV pairer CAM med abonnementskort. har snakket med dem. De har innholdsleverandører som er svært lite villige til å la dem gi oss datafolk digital-tv grunnet piratvirksomhet og opptak som rett og slett er FOR bra! Har man en TV med DVB-T-tuner som er godkjent av Riks-TV, vil man kunne kjøpe en CAM av dem som er paret med abonnementskortet du også får. I prinsippet kan man da flytte denne CAM-en over i PC med DVB-T-kort og CI. Dette fikk jeg ikke avkreftet, men heller en unnvikende "dette kan jeg ikke svare på"-kommentar ;)

Lenke til kommentar

Hvem er det som ikke kjører kortparring vil jeg si. Både VIasat og CD gjør dette. NDS parringa til Viasat er faktisk enda "bedre" enn den til CONAX/ CD.

 

Alle de parringene tas lett ihvertfall, fås til og med hardwarecams som kan brukes også. Som ikke er avhengig av cam.

 

Så parringen er ikke det som er dte mest interessante. Det som er interessant er om man får til lyden på nettet også.

 

Uansett så kjører jo NrK med ukryptert signaler.

Lenke til kommentar

For å si det slik da, Viasat fungerer som en drøm på alle Dreamboxene. Og Viasat parrer både kortet og boksen sammen ved hjelp av serienummer på de begge. Conax boksene til CD er kun parret mot kortet man har, slik at man kan fortsatt bruke kortet i alle tunere og cammer som tar conax uten problem (utenom cd sine mottakere av nyere type).

 

På viasat er det som nevnt at kortet er parret mot tuneren, og tuneren er parret til kortet. I starten så omgikk man systemet ved at software camen emulerte serienummeret på boksen (noen cammer har dette enda), mens andre har gjort det slik at man ikke trenger boksnummeret (stb id som det kalles).

 

Bare ta et kjapt søk på dreambox viasat eller dreambox parring i google så finner du masse relevant informasjon.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ingen tv-kort som støtter MPEG4-signaler. Dette fordi Norge er det eneste landet som bruker dette, og RiksTV er ikke veldig lystne på å la oss HTPC-mennesker få digitalt mottak. De bruker også en litt annerledes lyd-kodek.

 

Når dette skal sies, så finnes det software som kan gjøre nytten, men de må man finne på internett (har ikke peiling i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp FloppyDTV-DVB-T fra Komplett. Dette kortet finner kanaler men jeg får ingen bilder/lyd. Regner med at det var fordi signalet var for lavt (antennen står i motsatt retning i dag(det gamle UHF antennen). Har kjøpt ny antenne og skal henge den opp ved anledning.

 

På DigitalTV Everywhere sine sider står det at de har testet det norske bakkenettet med NRK kanalene, og at dette fungerer.

 

Jeg har installert PowerDVD Ultra med H.264 kapabilitet, trenger jeg andre software programmer for å kunne se de åpne kanalene til NRK?

Lenke til kommentar

Så og si alle TV-kort støtter MPEG4 AVC/H.264. Problemet er i HW men SW.

Pinnacle kommer med ny utgave av TVCenter Pro som vil støtte MPEG4 AVC/H.264 samt HE-AAC lyd.

Denne vil være på plass i slutten av januar begynnelsen av februar. For de som har HW har jeg hørt rykter om at for å aktivisere H.264 og HE-AAC så må man betale en lisens avgift på 5€.

Dette er jo ingen sum da man får brukt den HW man har.

De vil også komme med nye produkter som rett ut av boksen har støtte for dette.

 

Jeg har testet en alpha release med støtte for HE-AAC og MPEG4 og det fungerer. Men er fortsatt endel ting som må fikses.

 

Håper dette ga noen svar.

 

 

Det er ingen tv-kort som støtter MPEG4-signaler. Dette fordi Norge er det eneste landet som bruker dette, og RiksTV er ikke veldig lystne på å la oss HTPC-mennesker få digitalt mottak. De bruker også en litt annerledes lyd-kodek.

 

Når dette skal sies, så finnes det software som kan gjøre nytten, men de må man finne på internett (har ikke peiling i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...