Gå til innhold

Er CPU'en min en flaskehals?


Anbefalte innlegg

Lurer på om CPUen henger etter resten av systemet til spilling.

 

Jeg har:

CPU: 939 socket AMD Athlon 3500+ 2.2 Ghz.

Hovedkort: Asus A8V-E Deluxe

Skjermkort: Ati Radeon 1800xt

Minne: GeIL CL25-4-4DDR 400 (1024 ram)

 

Også, har jeg tenkt til å oppgradere RAM, men da trenger jeg nytt hovedkort, også blir det vel også en ny CPU i lag med at jeg skal få meg skjermen Samsung 226CW nå til uka.

 

Mvh.

 

EDIT: La det ut under CPU fordi det er primært det jeg lurer på. Andre svar mottas med takk.

Endret av Parad0x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om CPUen henger etter resten av systemet til spilling.

 

Jeg har:

CPU: 939 socket AMD Athlon 3500+ 2.2 Ghz.

Hovedkort: Asus A8V-E Deluxe

Skjermkort: Ati Radeon 1800xt

Minne: GeIL CL25-4-4DDR 400 (1024 ram)

 

Også, har jeg tenkt til å oppgradere RAM, men da trenger jeg nytt hovedkort, også blir det vel også en ny CPU i lag med at jeg skal få meg skjermen Samsung 226CW nå til uka.

 

Takk for svar, Mvh.

9122972[/snapback]

Nei.. Er noe annet der.. Mulig skjermkort.. Skulle hatt en ram brikke til.. 2 gb..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvordan er forholdet mellom 1g ram og resten av systemet mitt?  Er det hensiktsmessig å heller oppgradere mengden ram enn noe annet?

9326266[/snapback]

 

Ja, tatt prisen i betraktning så vil 400 kr som en ekstra DDR1 brikke koster være en billig oppgradering. Nå kommer det selvfølgelig ann på hva du bruker maskinen til, men f.eks. BF2 vil du f.eks. merke at "henger" dersom man har for lite RAM når man f.eks. går fra antiluftskyts til å være vanlig fotsoldat. Dette merkes best ved at man er skutt uten at man skjønner hvem som skjøt en :)

 

 

Problemet ditt er at systemet ditt er såpass utdatert at det kanskje er like greit å bytte alt en gang i fremtiden enn å drive å lappe på noe som ikke gir de helt store effektene, men som likevel koster litt kroner.

 

Dersom du tenker på videre oppgradering så er det skjermkortet som holder PCen tilbake. (skal man bytte CPU bør du også bytte hovedkort, RAM, skjermkort osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...