Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte bærekule Vectra A


Anbefalte innlegg

Hei, jeg må skifte høyre bærekule i forstillinga på en Opel Vectra A 89 mod.

 

Jeg lurer på om jeg må borre/skjære bort de naglene som holder bærekula fast på bærearmen? Eller om jeg må dele bærebroen i to for å få av bærekula fra bærearmen?

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om den er nagla så må du borre de ut. Men hullene må ikke bli noe som helst større en originalt. Dette er ikke noe du for gjort ordentlig mens bærebrua er på bilen.

9120974[/snapback]

 

Har prøvd å slipe av den ene av de tre "klinkene" (eller hva de nå heter) på undersia av bærebroa, men ikke F**n om de ville ut når jeg prøvde å slå på den. Så jeg må vel dele bærebroa i to for å få av dr***ten? :confused:

 

"skr"opel er no jæ¤*a Dr#%t!! Alt er enten for trangt til å nå eller umulig å få av!! :realmad:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Få bilen litt opp i litt høyde (ca. nok til at du får plass til borrmaskinen under den). Så borrer du ut naglene. Begynn med ca. 4-5 mm borr og borr igjennom midt i naglen, for så å bruke til 6-7 mm etterpå og borr igjennom på nytt. Du trenger ikke ta av broen hvis du får bilen langt nok over bakken at du kommer til og får borret. Når naglene er ute, så skifter du bare bærekulen. Du skal ikke trenge å løsne noe annet.

Lenke til kommentar
Få bilen litt opp i litt høyde (ca. nok til at du får plass til borrmaskinen under den). Så borrer du ut naglene. Begynn med ca. 4-5 mm borr og borr igjennom midt i naglen, for så å bruke til 6-7 mm etterpå og borr igjennom på nytt. Du trenger ikke ta av broen hvis du får bilen langt nok over bakken at du kommer til og får borret. Når naglene er ute, så skifter du bare bærekulen. Du skal ikke trenge å løsne noe annet.

9122114[/snapback]

 

Bra forslag! :thumbup:

 

Skal prøve å sanke nerver og tålmodighet til imårra å prøve det ut! Hadde ikke heist bilen opp nok idag til at jeg kunne borre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...