Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Tror den boken jeg bestilte var et bomkjøp, da jeg ser jeg allerede kan det meste som står i den. Bøkene du har skrevet skal jeg sjekke ut ved en senere anledning, men vet du om C# 5.0 in a nutshell er en passende bok for meg? Er liksom ikke lysten på enda et bomkjøp, hehe.

C# 5.0 in a nutshell er ganske bra, men jeg har aldri kommet forbi de første kapitlene. Det er en bok som ikke er så lett å lese fra perm til perm ettersom boken er ganske omfattende. Men på den andre siden har man ikke behov for andre C# bøker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn.

 

Er ikke Hack bare et plaster Facebook har puttet på et brukket bein (PHP) ? Interessant for PHP-utviklere, men det finnes da mye bedre alternativer...

 

DISCLAMER: Uttaler meg uten å ha satt meg særlig inn i det :p

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Med powershell prøver jeg nå å sjekke om en rekke filtyper finnes i en mappestruktur.

Jeg sliter med dette fordi Test-Path ikke har noe recurse-parameter, og Get-Childitem ikke kan gi et true/false-resultat. Såvidt jeg vet.

 

Jeg ønsker ikke en liste over filene, bare et enkelt True eller False :)

Lenke til kommentar

 

Denne vil returnere true hvis .mp3 filer finnes, hvis ikke så returneres false.

((Get-ChildItem -Filter "*.mp3" -Recurse).Count -gt 0)

Tusen takk, det hjalp meg på rett vei :)

 

Linjen jeg endelig fikk til ble:

((Get-ChildItem -Path D:\files -Recurse -Include *.mkv,*.avi,*.mp4,*.mpg,*.m4v,*.wmv | Measure-Object).Count -gt 0)

Lenke til kommentar

 

Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn.

Er ikke Hack bare et plaster Facebook har puttet på et brukket bein (PHP) ? Interessant for PHP-utviklere, men det finnes da mye bedre alternativer...

 

DISCLAMER: Uttaler meg uten å ha satt meg særlig inn i det :p

 

Vel, med hhvm og mulighet til å kjøre hack og php side om side så gir det en naturlig migreringsplan for større PHP løsninger. Jeg ville sterkt vurdert dette på grunn av hack sin støtte for statisk typing og kommersiell oppbakning fra Facebook alene, dersom jeg hadde ansvar for en større PHP kodebase.

 

PHP har alltid vært ett brukket ben med ett plaster, men hack og hhvm er mer sammenlignbart med en protese.

 

 

article-2200664-14EBB3AA000005DC-605_964

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk ut denne, med kommentarer fra teamet bak Hack

http://www.reddit.com/r/programming/comments/20wuuo/facebook_introduces_hack_a_new_programming/

 

 

 

Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn.

det?

 

 

 

Hehe, må jo ikke, men jeg velger Facebook implementert språk + Bryan O'Sullivan fremfor et noname språk som ikke er brukt av noen større prosjekter anyday.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...