Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

På tide å komme med et hint:

 

Som en del av utvelgelse- og trenings prosessen til denne enheten ble sult aktivt anvendt mao. rekruttene ble ikke gitt noe mat de første tre til fire dager. Når de først fikk mat så bestod måltidet av råttent kjøtt (hvorvidt det er en myte eller ikke vet jeg ikke - personlig ville jeg aldri rørt kjøtt i afrika som var eldre enn en halv time).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer enn 24 timer har gått siden oppgaven ble gitt så da er det på tide å redusere vanskelighetgraden.

 

Som meep-meep nevnte, soldatene tilhører den rhodesiske hæren (Rhodesian Army). Enheten deres er (som hintet av treningbeskrivelsen) det man kaller en spesial styrke. Navnet deres kommer fra et kjent engelsk oppdagelsesreisende. Deres motto var "pamwe chete".

Lenke til kommentar
Hvilket fly er dette, og hva gjorde at dette var et av de sikreste og mest slag kraftige flyene?

 

Det der er en F6F-3. Tekniske detaljer gidder jeg ikke å liste opp fordi det gir ingen mening hvis ikke karakteristikker til japanske fly også listes opp. Den var kjappere enn japanske fly, kraftigere armert og hadde kraftigere våpen. Og etter Midway hadde japanere ikke så mange erfarne piloter.

Lenke til kommentar
så ditt svar er?

 

At karen som scanna bildet bomma totalt og at grunnet typografien på skiltet, terrengforhold rundt broen, samt byggematerialene så tipper jeg at vi skal til balkan, til Jugoslavia.

bra svar får når jeg tenker meg om så ligger polen på et veldi glatt område, tenker meg til at du har rett. kunne fårestille meg at dette er langt sørøst i polen, bare en mulighet kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...