Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem er dette og gi en quote han er kjent for

 

Gode gamle Pierre-Simon Laplace mest kjent i moderne tid for sin arbeid i matematikk, hvor hans forskning og resultater anvendes fortsatt. Han har visstnok tuklet med astronomi også.

 

Ganske mange sitater tilegnes ham så jeg aner ikke hvilken av dem du tenkte på. Synes denne er god

 

What we know is not much. What we do not know is immense.
Endret av PzMan
Lenke til kommentar
På tide med et hint eller to:

 

På dette tidspunktet var verdenskrigen kommet halvveis og hennes jobb var veldig atypisk for kvinner selv i dagens samfunn. Hennes militære grad var major.

 

Hint nr. 2:

 

Hennes arbeid var såpass atypisk at når hun ble intervjuet av kvinnelige journalister i USA ble hun overrasket over at de lurte på hva slags sminke hun anvendte. Dette var merkelig i og med at hennes virksomhet foregikk mesteparten av tiden i kamuflasjeuniform.

 

 

Edit: Var litt mer konkret med hintet.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Britiske prinsessen under andre verdenskrig? Elisabet?

 

Akkurat på det bildet ligner hun kanskje på en ung Elisabeth men det er ikke Elisabeth vi ser. Anyway, nå har det gått 24 timer siden oppgaven ble lagt ut så da er det på tide å redusere vanskelighetsgraden betraktelig.

 

 

Den amerikanske folkesangeren Woodrow Wilson "Woody" Guthrie lagde en sang om kvinnen på bildet.

Lenke til kommentar

På tide å redusere vanskelighetsgraden enda mer - Verktøyet i jobben hennes var en SVT-40, et uvanlig valg.

 

Edit: Nå som spørsmålet er besvart kan jeg legge ut linken til Woody Guthries

. Kunstnerisk er den middelmådig men den fanger tidsånden. Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Ok. Tar en enkel en:

 

Hva er dette for noe rart, og hvilken krig er det?

 

Flyet er en Avia S-199 brukt av Israel i 1948-krigen.

 

Siden jeg er 99% sikker på at jeg har rett, kommer jeg med neste oppgave (selvfølgelig enda en gang relatert til konflikter få har hørt om). Denne oppgaven kan kanskje være litt vanskelig...

 

post-175153-1260034891_thumb.jpg

 

Spørsmålet er: Hvilken enhet og hær tilhører soldatene på bildet over?

 

Siden oppgaven kan være vanskelig, sier jeg med en gang at soldatene tilhører en regulær hær og er ikke leiesoldater eller opprørere av noe slag

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...