Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vest Sahara?

 

Nei...

 

På tide med et hint:

 

 

Denne krigen viser at det er fult mulig å vinne over en relativt velutstyrt fiende forutsatt man har motiverte soldater og fienden er demoralisert.

 

Slaget på annen side er et eksempel på hvordan man kan utnytte værforholdene i å nøytralisere teknisk overmakt i krig.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Mon tro om vi nok en gang skal til 1979 - denne gang til Libyas invasjon av Chad?

Riktig konflikt (men det er en serie av kriger egentlig), feil år og du navngir ikke slaget... Litt mer "google skillz" så er du i mål ;).

"Den afrikanske 30-års krigen" ja... :) Det var et rent uhell at jeg fant ut av det. Googlet "Stalin Organ", og opp kom et (annet) bilde av nettopp denne bilen stående i ørkenen...

 

Edit: overlater til noen andre å google videre... ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
"Den afrikanske 30-års krigen" ja... :) Det var et rent uhell at jeg fant ut av det. Googlet "Stalin Organ", og opp kom et (annet) bilde av nettopp denne bilen stående i ørkenen...

 

Edit: overlater til noen andre å google videre... ;)

 

Da er det på tide med et nytt hint til deg (og andre):

 

Hvor stor er sjansen for at man finner akkurat samme bil i akkurat samme posisjon og tilstand i Sahara? Det jeg prøver å si er denne bilen må ha ligget nedgravd i en del år før vinden "gravde den" opp igjen. I dag er det fullt mulig at den er begravd igjen. Så basically du har sporet til fasiten på den siden du fant...

Lenke til kommentar
Nå sier bildeteksten at bilen stammer fra '79, men det er neppe noen pålitelig kilde (http://www.grad.ucl.ac.uk/comp/2006-2007/research/gallery/index.pht?entryID=280).

 

Jeg har googet litt mer, og foreslår slaget om Maaten al-Sarra, 5. september 1987, under den sk. Toyotakrigen.

 

Teksten er litt uklar, bildet er garantert ikke tatt i 1979. Slaget jeg snakker om skjedde et år tidligere enn raidet på Maaten al-Sarra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...