Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettopp. Da tenker jeg det er Jurij Gagarins begravelse. Han ble drept i en flystyrt i 1968.

 

Skulle ikke trodd oppgaven var så vanskelig når jeg la den ut. Det er ikke så mange begravelser hvor et oppklaringskjøretøy trekker kista (eller i dette tilfellet asken) til den avdøde. Uansett du har svart riktig og dermed er det din tur til å legge ut neste oppgave.

Lenke til kommentar

Må si at jeg tidlig tenkte kosmonaut (så snart jeg så at det ikke var en kiste, og tenkte at det var noen som var blitt "veldig drept" i en ulykke), men av en eller annen grunn sto det stille for meg. Forøvrig var det samme kjøretøy med samme flagg og samme lavett som trakk kisten til Bresjnev i '82. :)

 

Hvilket slag/felttog i hvilken krig:

post-65389-1259095362_thumb.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Er dette Giacomo Girolamo Casanova når han blir arrestert pga dette:

 

“The Tribunal, having taken cognizance of the grave faults committed by G. Casanova primarily in public outrages against the holy religion, their Excellencies have caused him to be arrested and imprisoned under the Leads.”

 

Han ble dømt til 5 års fengsel, i mitt leksikon står det noe om at han ble kneblet på en slik måte men det står ganske uklart.

Lenke til kommentar
Robert-François Damiens torturert og drept etter et drapsforsøk på Ludvig 15. i 1757. Det står og lese at han var den siste personen i Frankrike som ble henrettet med denne spesielle metoden, "Hanging, drawing and quartering."

Selvsagt er det riktig svar. :) Hendelsen har forøvrig betydning fordi opplysningstiden var godt i gang, og den ekstremt brutale avstraffelsen for et særdeles mislykket drapsforsøk, viste brutaliteten i datidens eneveldige system.

 

Hester brukte bla. mange timer på å forsøke å slite Damiens i stykker, og han var i live og - i det minste til dels - ved bevissthet under hele prosessen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...