Gå til innhold

Svar tilgjengelig fra samordna opptak


t_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke fra 2008-inntaket at alle ekstra poeng man tjener på vgs blir fjernet? Eller var det 2009?

9102279[/snapback]

Blir de fjernet? Det var jammen meg på tide.. Den ordningen har vært foreldet så lenge jeg har vært i live.

9102289[/snapback]

Jeg mener å ha lest det et sted. Jeg syns selv det er helt hull i hodet at folk med matte, fysikk, kjemi skal få en fordel på studier som ikke krever det.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest det et sted. Jeg syns selv det er helt hull i hodet at folk med matte, fysikk, kjemi skal få en fordel på studier som ikke krever det.

9102299[/snapback]

Ja 2FY, 3MX og 2KJ er jo verdifullt på film- og tv-produksjon. Medier og Kommunikasjon derimot bør jo ikke telle i det hele tatt. :roll: Man får ikke fordypningspoeng engang.
Lenke til kommentar
Er det ikke fra 2008-inntaket at alle ekstra poeng man tjener på vgs blir fjernet? Eller var det 2009?

9102279[/snapback]

 

Vil tru det er fra 2009, da det er da de som er med i den nye reformen skal søke..

 

Vi (som skal søke neste år) har jo blitt lovt 8,5 ekstrapoeng for å ta realfag..

Lenke til kommentar
Gah. Jeg har retta opp feilen samordnaopptak gjorde, så nå ligger jeg akkurat på grensen for studiet. Desverre er det flere som ligger der sammen med meg, og det er ikke plass til alle, så det blir trekning om hvem som får plassene i første inntaket. Hvis jeg ikke blir tatt inn da håper jeg noen dropper ut sånn at jeg kommer inn på suppleringsinntaket.

 

*krysse fingre*

9100888[/snapback]

 

Er det jus i oslo du skal inn på?

Vet du hva grensen ble for jus høst?

 

Jeg kom før øvrig inn på førstevalget som var jus i bergen, men er ikke sikker på om jeg vil flytte dit likevel. Sinnsykt stress å finne bolig der :hmm:

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer litt på. Det står på søknaden min på SO at jeg er i ordinær kvote. Står det hos alle? Hvis ikke, hvorfor i all verden er jeg autiomatisk satt i den høyeste kvoten når jeg nettopp har fullført vgs og ikke har noen tilleggspoeng??

Lenke til kommentar
Noen som har kommet inn på NHH, og kan si hva poenggrensen er?

 

 

EDIT: Trur jeg fant ut av det i en annen tråd.

 

Poenggrensene ser i så fall slik ut:

 

ordinær kvote: 58.7.

primær kvote: 57.5.

 

Begynner å bli hardt dette. Håper kravene ikke stiger ytterlige til neste år, når jeg skal inn..  :)

9102181[/snapback]

 

 

De tallene fra den tråden er vel ren spekulasjon.

En kamerat av meg søkte nhh uten å komme inn, og der sto det at grensen var 59 eller noe i nærheten. Er ikke sikker på hvilken kvote det er i, men det sto Kvote: ORD, men det stod det jo på min også som er førstegangssøker uten tillegspoeng. :hmm:

 

EDIT: Leste ikke hele tråden, så det ble litt feil... :blush:

Endret av Thoz
Lenke til kommentar

Hm. Jeg snakket med en som står på venteliste på jus i Tromsø som nummer 300 og noe, så da ser det ikke ut som om de overfyller studiet for å sikre seg i tilfelle noen dropper ut, for da ville det vel stått v.o.i. som på andre toppstudier.

Jeg klynger meg i alle fall denne teorien med barnslig naivitet. Jeg VIL flytte hjemmefra.

Lenke til kommentar
OK, hva var poenggrensen i primærkvoten for nano? Litt spent på akkurat den. Så vidt jeg kan se, har vi kun tilgang til poenggrensen for det studiet vi selv har kommet inn på, eller ...?

 

Edit: For siv.ing. i kjemi- og bioteknologi har denne grensen økt fra 57,5 til 59,4, etter hva jeg kan forstå av statistikk og info fra SO.

9100643[/snapback]

65,5 på primær og 67,3 på ordinær.

Lenke til kommentar
nei.. alt faller sammen for meg. Jeg kom ikke inn på NTNU. venteliste nummer 9.  men det står

'   Venteliste, men studiet vil trolig ikke ta inn flere'

 

va skal jeg gjøre

9098033[/snapback]

 

Ta et år på folkehøgskole, da vel! Mange venner av meg som har gjort det og er strålende fornøyde. De får et rolig år, masse nye bekjentskaper og flere poeng ved neste års opptak. Vinn-vinn-vinn-situasjon spør du meg :thumbup: .

9098103[/snapback]

 

skrev du det der bare for å sparke en som allerede ligger nede?

9098111[/snapback]

 

Hva?? Jeg synes det var et godt tips.

Lenke til kommentar
Hva er forjævlig? Poengordningen, eller det at de skal fjerne den?

9102594[/snapback]

Pengordningen selvfølgelig. Maken til meningsløs drit.

Min holdning har selvfølgelig ikke noe med at jeg selv har blitt forbigått av dårligere elever med tilleggspoeng tytende ut bak. :innocent:

Lenke til kommentar
Kom inn på nettstudiet nordisk språk på HVO. Da tar jeg med meg lappisen til Buenos Aires for å oppleve yrende natteliv, lidenskapelig fotball og brennheite latina-chicks :)

9101154[/snapback]

 

Å, steike! Hvor lenge blir du der? Hørtes himmelsk ut.

9104825[/snapback]

 

Er like før jeg bestiller billetter nå. Blir sannsynligvis fra 8. august til midten av juni neste år. Dessverre er ikke familiesituasjonen helt som den skal hjemme, så det blir veldig tungt å reise. Gleder meg ikke så mye som jeg burde pga dette, men regner likevel med at det blir et fantastisk år!

 

Kommer til å lage meg en blogg for spesielt(?) interesserte :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...