Gå til innhold

Svar tilgjengelig fra samordna opptak


t_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål her. Når det står at det mest sannsynlig ikke vil bli tatt inn flere på studiet, hva mener de? Altså, er bare et par desimalpoeng i fra å komme inn og står på venteliste. Hva om noen som har valgt studiet takker nei? Fyller de ikke da opp studiet?

Lenke til kommentar
Spørsmål her. Når det står at det mest sannsynlig ikke vil bli tatt inn flere på studiet, hva mener de? Altså, er bare et par desimalpoeng i fra å komme inn og står på venteliste. Hva om noen som har valgt studiet takker nei? Fyller de ikke da opp studiet?

9101232[/snapback]

Hvis veldig mange takker nei/ikke møter opp så fyller de nok opp, hvis ikke tror jeg de lær vær siden det er såpass få som takker nei.

Lenke til kommentar
faen har samme problem som Bilet. Det står 'studient vil trolig ikke ta inn flere'. datateknikk på NTNU. Herregud jeg blir så irritert hvorfor vil de ikke fylle de plassene folk takker nei til?? så kjipt gud vær så snill og gi meg en plass.

9101543[/snapback]

 

Ja, for meg virker det helt kake. Hvis de har mulighet til å ha full kvote hvorfor i all verden ikke ha det? På mange måter blir jo det urettferdig også da. Kan egentlig ikke forstå hvordan det kan være sånn. . . kanskje ta seg en tlf til UiB og høre om det faktisk er tilfellet.

Lenke til kommentar
faen har samme problem som Bilet. Det står 'studient vil trolig ikke ta inn flere'. datateknikk på NTNU. Herregud jeg blir så irritert hvorfor vil de ikke fylle de plassene folk takker nei til?? så kjipt gud vær så snill og gi meg en plass.

9101543[/snapback]

 

Mener å huske at universitetene/høgskolene sender ut tilbud om studieplass til flere enn hva de faktisk har plass til. Dette da en "regner med" noen vil takke nei..

Endret av t_man
Lenke til kommentar
Spørsmål her. Når det står at det mest sannsynlig ikke vil bli tatt inn flere på studiet, hva mener de? Altså, er bare et par desimalpoeng i fra å komme inn og står på venteliste. Hva om noen som har valgt studiet takker nei? Fyller de ikke da opp studiet?

9101232[/snapback]

 

Studiet er overbooket - dvs. at det er sendt ut flere tilbud enn plasser. Mao: Det er beregnet et frafall fram mot studiestart.

Lenke til kommentar

De sosete j*vlene hadde ikke fått med de tre poengene jeg skulle hatt for fullført årsstudium. Nå kommer jeg meg ikke inn på førstevalget uansett, men hadde jeg hatt tre poeng til, kunne jeg hørt om jeg kunne få ventelisteplass på tredjevalget... Har fått mer lyst på det enn andrevalget, der jeg er tilbudt plass. Er det mulig å få til?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i køen engang. Jeg har opplyst at: Venteliste, men studiet vil trolig ikke ta inn flere.

 

Du har jo en ok sjans ettersom at du i det minste er i køen, ergo 9 stk. må si nei for at du kommer inn. Hvor mange studieplasser er det på ditt studie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...