Gå til innhold

Svar tilgjengelig fra samordna opptak


t_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk  lett plass ved Filmvitenskap i Trondheim også, men det var svært lite aktuelt. . . håper jeg finner noe bra på resttorget. Et årsstudium hadde vært helt greit. Er ikke det 6 studiepoeng?

9101789[/snapback]

3 søkerpoeng. Det samme får du for førstegangstjeneste og folkehøgskole (av en eller annen merkelig grunn).
Lenke til kommentar

Jeppjepp. Men med et årsstudium og alderspoeng kommer jeg inn nesten der jeg vil. . . lurer på om det blir å finne seg ett eller annet på resttorget i morra og bare kjøre gjennom. Bedre det enn å hive seg på ett eller anna jeg virkelig ikke er sikker på at jeg vil for flere år.

Lenke til kommentar
Jeg var nr. 53 i køen på Jus i Tromsø. Jeg gadd ikke engang stå der.

9101737[/snapback]

Jeg står heeeeeelt fremst. Jeg har det som er snittet, men det er flere som står sammen med meg og det er ikke plass til alle, så det trukket ut noen.

Overbooker de jus i Tromsø også? For i så fall kan det se mørkt ut for meg.

Lenke til kommentar

Står du helt fremst kommer du nok inn. Spesielt siden de legger opp til at det skal gå an å komme inn og at de er villige til å ta det. Mange som bare adder Tromsø på listen og sikkert ikke er veldig interessert i å gå der, ettersom at de håpte på å komme inn i Oslo/Bergen.

 

Ingen fakta på dette, men tipper det er sånn og det virker logisk.

Lenke til kommentar
Mange som bare adder Tromsø på listen og sikkert ikke er veldig interessert i å gå der, ettersom at de håpte på å komme inn i Oslo/Bergen.

 

Da hadde de tatt Oslo/Bergen før Tromsø, altså da kunne de ikke bare avslå, siden de ikke hadde kommet inn i Oslo eller Bergen. Er det ikke slik? Ingen velger noe de ikke vil gå på som førstevalg.

Lenke til kommentar
Jeppjepp. Men med et årsstudium og alderspoeng kommer jeg inn nesten der jeg vil. . . lurer på om det blir å finne seg ett eller annet på resttorget i morra og bare kjøre gjennom. Bedre det enn å hive seg på ett eller anna jeg virkelig ikke er sikker på at jeg vil for flere år.

9101958[/snapback]

Jeg gjorde det i fjor. Lurer på om jeg skal gjøre det samme i år... :S Eller bare jobbe og reise eller ett eller annet.
Lenke til kommentar
Mange som bare adder Tromsø på listen og sikkert ikke er veldig interessert i å gå der, ettersom at de håpte på å komme inn i Oslo/Bergen.

 

Da hadde de tatt Oslo/Bergen før Tromsø, altså da kunne de ikke bare avslå, siden de ikke hadde kommet inn i Oslo eller Bergen. Er det ikke slik? Ingen velger noe de ikke vil gå på som førstevalg.

9102012[/snapback]

Men de kan ha valgt Oslo/Bergen først og så bare søkt Tromsø for å ha det gjort.

Jeg la til en masse studier "bare for å ha søkt" selv om jeg ikke nødvendigvis vill takket ja til plassen om jeg kom inn. Som et sikkerhetsnett jeg ikke ville brukt.

Lenke til kommentar

Noen som har kommet inn på NHH, og kan si hva poenggrensen er?

 

 

EDIT: Trur jeg fant ut av det i en annen tråd.

 

Poenggrensene ser i så fall slik ut:

 

ordinær kvote: 58.7.

primær kvote: 57.5.

 

Begynner å bli hardt dette. Håper kravene ikke stiger ytterlige til neste år, når jeg skal inn.. :)

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Noen som har kommet inn på NHH, og kan si hva poenggrensen er?

 

 

EDIT: Trur jeg fant ut av det i en annen tråd.

 

Poenggrensene ser i så fall slik ut:

 

ordinær kvote: 58.7.

primær kvote: 57.5.

 

Begynner å bli hardt dette. Håper kravene ikke stiger ytterlige til neste år, når jeg skal inn..  :)

9102181[/snapback]

Det vil ok heller falle kraftig. I alle fall i praksis. Reellt sett vil det fortsatt være ganske høyt krav.

Er det ikke fra 2008-inntaket at alle ekstra poeng man tjener på vgs blir fjernet? Eller var det 2009?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...