Gå til innhold

Svar tilgjengelig fra samordna opptak


t_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at primærvitnemålkvoten på Fotojournalistikk på høgskolen i Oslo er 74,7  :dribble:. Hvordan er det mulig?

 

Hvor mange ekstrapoeng går det totalt an å få, og fremdeles være med på primærvitnemålskvoten?

9160149[/snapback]

 

Alle ekstrapoeng sanket utenfor vgs teller på ordinærkvoten såvidt jeg vet.

Du kan vel maks få 10 poeng, fordypningspoeng og realfagspoeng, som teller på primærkvoten.

Lenke til kommentar
når det er like poeng så kommer de eldste inn :S Noen som vet hvorfor det er sånn??

9156579[/snapback]

 

Hvordan ville du valgt personer som har like mange poeng?

 

Ps: Hvordan velger de personer som har like mange poeng, og samme alder? Går de faktisk etter alder? Trodde du bare fikk alderspoeng jeg...

9156650[/snapback]

 

De går etter alder, ja. Jeg hadde samme poengsum som grensen på jusstudiet, men fikk ikke studieplass fordi den siste personen de tok inn var året eldre enn meg.

Men det ordnet seg for meg uansett. Universitetet gir egentlig blanke i hvor mange studenter de har, så etter litt godsnakk fikk jeg i dag tilbudt en plass.

 

Bare litt over en uke til jeg flytter hjemmefra. Det er en helt sinnsykt ekkel følelse og jeg er nesten lammet av angst.

9157038[/snapback]

 

Hvor kom du inn?

 

Selv begynner jeg på jussen i bergen. Akkurat ferdig med vgs, og etter 19 gode år under mor og fars lune vinge blir det spennende å flytte helt alene til en totalt ny by :D

Lenke til kommentar
Hvor kom du inn?

 

Selv begynner jeg på jussen i bergen. Akkurat ferdig med vgs, og etter 19 gode år under mor og fars lune vinge blir det spennende å flytte helt alene til en totalt ny by :D

9161735[/snapback]

 

Kom inn i Tromsø. Det er langt nord, så det blir skummelt å være over 200 mil unna mamma. :ph34r:

Lenke til kommentar
Ser at primærvitnemålkvoten på Fotojournalistikk på høgskolen i Oslo er 74,7  :dribble:. Hvordan er det mulig?

 

Hvor mange ekstrapoeng går det totalt an å få, og fremdeles være med på primærvitnemålskvoten?

9160149[/snapback]

 

Alle ekstrapoeng sanket utenfor vgs teller på ordinærkvoten såvidt jeg vet.

Du kan vel maks få 10 poeng, fordypningspoeng og realfagspoeng, som teller på primærkvoten.

9161716[/snapback]

 

 

well, jeg har 11poeng nå og 8 av de er alderspoeng og 3 av de er fra førstegangstjenesten!

Går det høyere en det? (Med unntak av kjønnspoeng)

Lenke til kommentar
Ser at primærvitnemålkvoten på Fotojournalistikk på høgskolen i Oslo er 74,7  :dribble:. Hvordan er det mulig?

 

Hvor mange ekstrapoeng går det totalt an å få, og fremdeles være med på primærvitnemålskvoten?

9160149[/snapback]

 

Alle ekstrapoeng sanket utenfor vgs teller på ordinærkvoten såvidt jeg vet.

Du kan vel maks få 10 poeng, fordypningspoeng og realfagspoeng, som teller på primærkvoten.

9161716[/snapback]

 

 

well, jeg har 11poeng nå og 8 av de er alderspoeng og 3 av de er fra førstegangstjenesten!

Går det høyere en det? (Med unntak av kjønnspoeng)

9166043[/snapback]

 

Jeg snakket om primærvitnemålskvoten, og der kan ikke du søke. Ingen som kan forklare meg hvordan det er mulig å få 74,1 poeng og samtidig kunne søke i primærvitnemålskvoten?

Lenke til kommentar
Ser at primærvitnemålkvoten på Fotojournalistikk på høgskolen i Oslo er 74,7  :dribble:. Hvordan er det mulig?

 

Hvor mange ekstrapoeng går det totalt an å få, og fremdeles være med på primærvitnemålskvoten?

9160149[/snapback]

 

Alle ekstrapoeng sanket utenfor vgs teller på ordinærkvoten såvidt jeg vet.

Du kan vel maks få 10 poeng, fordypningspoeng og realfagspoeng, som teller på primærkvoten.

9161716[/snapback]

 

 

well, jeg har 11poeng nå og 8 av de er alderspoeng og 3 av de er fra førstegangstjenesten!

Går det høyere en det? (Med unntak av kjønnspoeng)

9166043[/snapback]

 

Jeg snakket om primærvitnemålskvoten, og der kan ikke du søke. Ingen som kan forklare meg hvordan det er mulig å få 74,1 poeng og samtidig kunne søke i primærvitnemålskvoten?

9166231[/snapback]

 

 

I PRIMÆRVITNEMÅLS-kvoten ja.. hehe, leste litt feil der.. vel, det virker bare helt syyykt..

Lenke til kommentar
Yes, NTNU på denne karen også  :thumbup:

Geografi - Bachelor.

 

Og hvor rask må jeg være med lånekassa? Aldri brukt dem før......  :hmm:

9106565[/snapback]

Velkommen til instituttet mitt :)

Jeg begynner på andreåret der nå.

 

Hadde du vært lur hadde du søkt om lån i mai, slik at søknaden din var ferdigbehandlet, og alt som gjensto var å betale semesteravgifta slik at NTNU hadde sendt OK-meldingen til Lånekassa.

Husk at det både er behandlingstid for søknaden og det kan ta tid med å få gjeldsbrevet som du må signere for å få utbetalt lånet ditt. Se her for framgangsmåte og posten til CAT0 om gjeldsbrevet under.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Spenningen er ulidelig...

 

Har stått på ventelisteplass nr. 5 på Sosionom i Oslo (Diakonhjemmet) siden 18/7... Nå idag rykka jeg opp fire plasser til nummer 1 :cry:

 

Spesielt spennende fordi jeg bor i Bergen, men tar sjansen og flytter østover... flyttebil bestilt, den kommer og jeg setter meg på flyet i morra :ermm:

 

Vææærsåsnill la det dukke opp EEEN ledig plass til :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Veterinær ved veterinærhøgskolen... andrevalget, men begynner å venne meg til det! Venter svar på tannlege i København og er ventelistet i Oslo...

9101206[/snapback]

Hei.

Jeg står på venteliste til vetmed i Oslo, plass nr 3. Er vetmed ditt andrevalg,og har du takket ja?

Monica

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...