Gå til innhold

Hva er Utorrent, BitTorrent og de greiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr lenge lurt på hva Utorrent og Bittorent og alle de greiene er?

Hva kan jeg gjøre med det? Hvor laster jeg det ned.. Hva er forskjellen på Utorr. og Bitttor.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det er noen program som du laster ned ting med. feks: filmer, spill og program. alså først går du inn på en torrentside med din nettleser. så søker du på det du skal ha og laster ned torrenten. den tar litten plass. (under 1 mb). når du har lastet den ned åpner du den i Utorrent/Bittorent. da vil Utorrent/Bittorent laste ned det du er ute etter.

ps: tror det er ulovelig å bruke torrentklienter

edit: ja, jeg er dårlig å forklare

Endret av JFM
Skrevet
Nei, det er ikke ulovlig. Det finnes drøssevis av lovlige torrents.

9096218[/snapback]

hvor kan man laste ned lovelig?

Skrevet (endret)

Noen lovlige? Hva er siden?

Er U Torrent eller Bittoren best? Sett linken her og forklar takk :thumbup:

Endret av Anorshan
Skrevet (endret)

Vel det blir litt vrient for meg å linke til en av de store torrentsidene, siden den også kan bli brukt til å laste ned ulovlig materiale. Det lovlige er feks freeware som er lagt opp vha torrents. Bruk oppfinnsomheten litt så finner du kjapt en av torrent sidene.

Edit: Utorrent er best.

Endret av Anathema
Skrevet (endret)

gå til www.google.com og søk på torrent. mere hjelp kan vel ikke gis for å finne frem til torrentsider. men du får treff hvis du søker på torrent i google.

Endret av JFM
Skrevet

Nei, de aller fleste filmer, album, serier og spill er ulovlig å laste ned. Av lovlige ting har man ISO-er til Linux/BSD/OpenSolaris osv..

Skrevet

Bittorrent er bare en måte å laste ned noe på, og til det bruker man slike programmer som du nevner. Fordelen er veldig enkelt forklart at du laster ned fra andre som har fila, og fra andre som også laster ned fila (som har kommet lenger i nedlastingen enn deg). Slik eliminerer man behovet for en heftig server for å distribuere filer.

Selvsagt blir dette også misbrukt til å distribuere piratkopiert materiale, men metoden i seg selv er absolutt ikke ulovlig, det kan fint brukes til lovlige formål.

Skrevet (endret)

tror ikke man kan laste ned musikk i form av torrent. + at det er ulovelig å laste ned musikk. så vi kan ikke diskutere det her :(

edit: leif

Endret av JFM
Skrevet

Bittorrent er ein måte å dele filer på, samt namnet på ein torrentklient -- altso eit program for å laste ned torrentfiler. µTorrent er ein annan klient, som mange liker svært godt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=746706&hl=

Teknologien i seg sjølv er ikkje uloveleg, men det er ganske mykje piratmateriale som vert distribuert via torrent. I tillegg er mellom anna ein del Linux-distribusjonar tilgjengelege som torrentnedlasting.

Skrevet

Hakke kjønt hva UTorrent er egentlig jeg... Er det sånn at hvis jeg laster ned en ting fra nettet lastes det ned inne i Utorrent?

Skrevet

ja! Jeg har jo lest! Men dere ? HVORDAN LASTER MAN NED TING FRA UTORRENT... Hvordan skal jeg det? Skal jeg søke inne i Utorrent? HVORDAN?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...