Gå til innhold

Wolrd in Conflict beta - elendig ytelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som opplever elendig ytelse selv med relativt oppegående rigg?

Mitt system:

- Windows Vista 32 bit Ultimate

- 2.20 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core

- EVGA Geforce 8800 GTS 320 SuperClocked med Forceware 163.11

- 3072 Megabytes Installed Memory

Dersom jeg kjører den innebygde benchmarktesten i 1024*758 på "High" og uten dx10 rendering får jeg kun usle 15 fps :(

Det hører med til historien at jeg samtidig som jeg satte inn mitt nye GeForce kort også satte inn 1GB RAM som er tregere enn den RAMen jeg hadde fra før. Kan dette dra ned totalytelsen på hele systemet mitt og resultere i de elendige resultatene jeg får i World of Confclict benchmarken? Jeg tviler på det, da 3d Mark ikke viser unormalt lav score.

Min RAM config:

Slot 'DIMM0' has 1024 MB (PC3200)

Slot 'DIMM1' has 1024 MB (PC3200)

Slot 'DIMM2' has 512 MB (PC 2100)

Slot 'DIMM3' has 512 MB (PC 2100)

Det neste jeg vil prøve er selvfølgelig å røske ut de tregere 512MB RAM brikkene, men det vil uansett være interessant å høre om andre med 8800 kort opplever de samme problemene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

får 20-40fps her men det på 2560*1600 oppløsing

prøv å kjør kunne 2gb i dual channel heller

og prøv da

Endret av lordsmygen
Skrevet (endret)

Jeg kjører følgende oppsett, som gir meg steady 60+ fps:

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket

2GB Corsair XMS2 6400 DDR2 PC6400

Sapphire Radeon XT1900 512MB GDDR4,

Windows XP Servicepack 2.

Jeg kjører det bare på 1280x1024 da, ettersom det er max skjermen min takler.

Eneste problemet jeg har med WiC-betaen, er at skjermkortet mitt holder på å ta kvelden, lager masse grafiske feil og glitcher. Dette skjer forsåvidt i nesten alle spillene mine atm, men jeg får meg snart et nytt Geforce 8800 ;)

Endret av Rincewind
Skrevet
Kan det være CPUen min som rett og slett er for svak?

9095044[/snapback]

jeg må igjenta det andre har sakt....DET ER BETA. De har nok ikke arbeidet inn alle "quarks" og ting i grafikk motoren enda....

Skrevet
Kan det være CPUen min som rett og slett er for svak?

9095044[/snapback]

Du kjører jo DDR1 minne da..veit ikke om det kan ha noe med saken å gjøre siden du ligger så langt under de andre her...

Skrevet

Jeg kjører dette med min Dell XPS m1710

Intel Core 2 duo 2.16ghz

2gb ddr2 ram

Geforce go 7950GTX 512mb

160gb 5200rpm hdd

Kjører det i 1600x? elns oppløsing

De meste på medium på grafikk

Får gjsnitt 38fps på benchmarken

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ser du kjører i vista, jeg gjorde også det først. Fikk ganske dårlige resultater. Men så byttet jeg tilbake til xp av andre grunner og nå får jeg tydelig bedre ytelse.

Vet ikke om det er skjermdriverne eller vista sin skyld. Har nvidia 7950 go GTX, dell xps m1710.

Skrevet (endret)

Litt "off topic" jeg nå, men likte ikke spillet i det heletatt.

Ble veldig fort lei. Den er for enkel, og er svært lite strategy i bilde. Det var en "WhooHoo" opplevelse i starten, men det døde ut temmelig fort.

Føltes ut som et "WoW" version av RTS....alt er "dummet" ned....

Supreme Commander og Company of Heroes er enda lederene innen RTS i min meining.

Endret av nosync
Skrevet
Litt "off topic" jeg nå, men likte ikke spillet i det heletatt.

Ble veldig fort lei. Den er for enkel, og er svært lite strategy i bilde. Det var en "WhooHoo" opplevelse i starten, men det døde ut temmelig fort.

Føltes ut som et "WoW" version av RTS....alt er "dummet" ned....

Supreme Commander og Company of Heroes er enda lederene innen RTS i min meining.

9152943[/snapback]

Dette spillet er litt som battlefield 2, du kan spille alene og på public servere, og fremdeles ha det veldig gøy. Men det er når du spiller med folk du kjenner og gjerne i klan mot klan kamper med full VOIP at potensialet til dette spillet virkelig kommer til rette.

Da kan man virkelig gi hverandre støtte med tactical aids og f.eks. lande en gjeng med infanteri på en av fiendens "sikre" baser, ved hjelp av en medspiller og transporthelikopter.

Skrevet

stabilt 60 fps på min gamle pc. 3ghz p4, 1gb ram, 7800GS agp kort.

ikke på høye instillinger seff, men var litt overraska over at det gikk så glatt.

Skrevet (endret)
Skyld på Nvidia som har (ennå) for dårlige drivere til Geforce 8xxx-serien.

9155816[/snapback]

Feil, skyld på at spillet går i DX10, og at ingen grafikk-produsenter har rukket å lage sikkelig optimaliserte drivere enda.

Til trådstarter: Jeg har et 8800GTX kort, og i DX9 modus får jeg mye høyere FPS enn det... Har du også problemer i andre spill?

Endret av [GDI]Raptor
Skrevet
Skyld på Nvidia som har (ennå) for dårlige drivere til Geforce 8xxx-serien.

9155816[/snapback]

Feil, skyld på at spillet går i DX10, og at ingen grafikk-produsenter har rukket å lage sikkelig optimaliserte drivere enda.

9157693[/snapback]

Hva snakker du om? Det er driverprodusentene sin feil enkelt og greit. De har vært altfor dårlige til å skrive drivere for DX10. DX10 i seg selv er langt bedre enn DX9 grunnet at de aller fleste flaskehalser er fjernet. DX før 10 var plaget med at det var oppgradert uten å tenke på dagens maskinvare/ytelse. DX10 er skrevet fra grunnen av og takler langt flere effekter på en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...