Gå til innhold

Battlefield 2; Project Reality 0.6 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette er noe jeg kommer til å satse noe særlig videre på. Ser for meg at dette kun fungerer noe særlig bra under organiserte spill hvor alle har sine roller. Public spilling fører bare til at man blir stående uten mulighet til verken å få noe specialkits eller ble healet når man er skadet. Var helt fantastisk irriterende med den idiotiske bleed-out'en de hadde. Å løpe rundt mens fyren stønner og bærer seg, roper medic og mister synet var ikke så veldig givende. Selvmord ble jo eneste løsningen etterhvert siden kitet ikke hadde noen medicpakker.

Likte også tanken bak "Civilian Kit" men så ingen stor grunn til å velge dette kitet. Det eneste måtte være dersom man holdt seg sammen med en soldatsquad og fikk lurt fienden til å skyte deg ved en feiltagelse. Dersom man møtte på fi-soldater alene hadde man jo ingen mulighet til å slippe unna siden soldatene hadde mer løpe-stamina enn deg selv og enkelt kunne løpe etter deg og dolke deg i ryggen. Tåpelig. :(

Lenke til kommentar
Tror ikke dette er noe jeg kommer til å satse noe særlig videre på. Ser for meg at dette kun fungerer noe særlig bra under organiserte spill hvor alle har sine roller. Public spilling fører bare til at man blir stående uten mulighet til verken å få noe specialkits eller ble healet når man er skadet.

9187264[/snapback]

Om dette er noe man vil satse på er opp hver og enkelt å avgjøre, og har mye med smak og behag å gjøre …

Det som er litt morsomt er at mange opplever det stikk motsatte i PR, nemlig at dette er spillet for dem som ønsker å jobbe sammen og faktisk samarbeider på public servere.

 

Dette er nok veldig varierende, for du kan jo ha vært veldig uheldig også…

For er jo ingen selvfølge at alle de du har i squaden din er super proffe på PR og eller er interessert i å spille som et team.

 

Du har rett og slett glemt det essensielle her, teamplay!

 

Dersom du ikke har klart å få teamplay i den squaden du er i, hvorfor ikke bytte squad, eller opprett din egen.

For alt hva du vet kan samtlige i din squad være 5 år og totalt uvitende om spillets lumske sider 

 

Var helt fantastisk irriterende med den idiotiske bleed-out'en de hadde. Å løpe rundt mens fyren stønner og bærer seg, roper medic og mister synet var ikke så veldig givende. Selvmord ble jo eneste løsningen etterhvert siden kitet ikke hadde noen medicpakker.

9187264[/snapback]

At det er irriterende kan jeg være enig i, men det er i hvert fall realistisk at man blør i hjel dersom man blir tilstrekkelig såret og ikke får medisinsk hjelp.

Du har ikke muligheten til å heale deg selv, men du har bandasje du kan bruke til å stoppe blødninger med (Field dressing).

 

Å ha en medic på laget kan derfor være essensielt for lagets overlevelse, som også i virkeligheten….

 

 

Likte også tanken bak "Civilian Kit" men så ingen stor grunn til å velge dette kitet. Det eneste måtte være dersom man holdt seg sammen med en soldatsquad og fikk lurt fienden til å skyte deg ved en feiltagelse. Dersom man møtte på fi-soldater alene hadde man jo ingen mulighet til å slippe unna siden soldatene hadde mer løpe-stamina enn deg selv og enkelt kunne løpe etter deg og dolke deg i ryggen. Tåpelig. :(

9187264[/snapback]

 

På insurgets servere fungerer disse som medics, og har enorme mengder field dressings.

Dersom du blir tatt alene ute i det åpne er du ferdig ja, men de er kjekke å bruke som lokkemat.

 

Send dem ut for å sondere terrenget og lokke ut fienden, og skyt dem ned når de løper etter for å ”arrestere” dem

 

-------------------------

PR er for de som liker noe litt mer realistisk gamplay og intens teamplay, og dersom man tror at Karkands granatregn og clay spamming er det nærmeste man kommer ekte krig så er det nok best å fortsette med det ;)

Lenke til kommentar

Har ikke glemt teamplay nei. Det var det som var problemet første gang jeg forsøkte, ingen ville/kunne spille team. Prøvde igjen igår og var heldig å komme på en squad som fungerte bedre og da ble ting selvsagt mye bedre, men problemet blir som sagt å finne slike squader.

Ga også civilian kit en ny sjanse og det fungerte greit siden jeg hadde kommet i en relativt ok squad. Fikk brukt den taktisk til å lokke fram & spotte fiender, samt løpe inn i fiendens ild & lure dem til å skyte meg slik at det andre laget fikk ulemper.

Når det gjelder self-healing så var jeg klar over at man kunne bruke field-dressing, men kitet jeg brukte første gang hadde ingenting. Bugs? Da jeg spilte civilian-kitet hadde jeg heller ingen grappling-hook??

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært borti PR før, så har noen spørsmål:

 

1: Hva er forskjellen mellom PR og "vanilla" BF?

 

2: Er det veldig mye nye ting?

 

3: Siden 0,6 er nå, så tipper jeg at det har vært mange før. Vil jeg da være meganoob når jeg prøver det nå, og forbli det for evig?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Skrev litt om det i en annen tråd, klipper og limer. Sjekk ut linkene i denne posten og tidligere i tråden og ikke minst.....ta et overblikk i manualen mens du laster ned og/eller før du spiller. Have fun !! det er det viktigste :)

 

Det er en del forskjell og det kan være litt fustrerende i begynnelsen.. Uansett det er gratis og går kjappt å laste ned fra battle.no....

 

TV2 og Battlefield.no har startet opp egene servere for denne mod'en. Mange spiller det, og du finner garantert en server med folk på....bruk filterne.

 

Hoved forskjellen er at man er avhengig av å være i en squad for å få noe gjort, og du må holde deg i live... her er det lagspill og taktikk som gjelder for du dør lett uten støtte fra laget... folk jeg har møtt på serverne er hyggelige og lærer gjerne bort hva de kan og på en times tid så skjønner du spillet. Husk å skru på Voip fordi mye av hva som skjer i spillet går over voip, selv om du ikke har mikk så kan du høre hva squadden din gjør og planlegger....

 

Hver spiller i squad'en har en funksjon... det har de jo i BF også forsåvidt, men her er det mye viktigere. Det er flere kit's, og ikke hvem som helst kan kjøre feks. et helikopter (noe som er til stor hjelp in-game siden man trenger helikopter støtte til å frakte squadden til strategiske punkter på kartet og hente de hvis det kommer mye fiender).. bare en pilot kan det, og det er ikke uendlig med sniper kit's så hele laget kan ikke bestå av snipere. Men er du sniper kan det lønne seg å ha med en lag kamerat med kikkert for å holde oversikten mens resten av gjengen går inn i fiendens territorium. Han kan dekke deg hvis fienden kommer nærme, og slenge litt røyk granater så du kan løpe i sikkerhet hvis det trengs. Her tenker du kanskje at det høres jo litt døllt ut, ikke får jeg noe poeng for å ligge der med en kikkert... en kikkert dreper ingen....I PR er det viktig at alle fungerer som et lag, og at å vinne som et lag snarere enn å sanke poeng. Neste gang er det sniperen som redder livet dit når fienden sniker seg opp bak deg. Lydene i spillet er også foskjellig og du kan høre når kulene snitter. Blir du truffet kan du bli skadet og begynner å blø, etter en tid vil du dø om det ikke er en medic i nærheten som kan plastre deg sammen igjen. Så borte er den tiden da medic bare løper over 3 skadde squad members for så å hoppe inn i et helikopter og la 2 til være igjen hos fienden, fordi han vil høyere opp på Top Players lista. Forskjellig våpen kits har forskjellige bruksområder og det merkes bedre enn hva du er vant til i BF.

 

Kartene til PR må spilles på PR, men du vil kunne spille noen av vanilla kartene i PR... må si jeg liker kartene utrolig godt og man kan bruke bruke terrenget bedre. Det er litt vanskeligere å se hvem som er på vilket lag på avstand, så man må være organisert som et lag og ha litt innsikt i hvordan et angrep og forsvar gjøres, så du vet hvem som er hvem. En squad kan lett utslette (eller skade) en annen squad på samme lag hvis ikke man har oversikt. La oss si du ser fienden og spotter dem, hele din squad(alfa) støtter deg med massivt angrep der du spotter og dreper Beta squad.

 

Det går å gjemme seg når f.eks en bil eller tanks kjører forbi, i motsettning til i BF der man kan se en sniper fra en tanks på 300 meters avstand. Jeg har hatt fienden gående rett forbi meg på 1-2 meters avstand mens jeg gjemte meg i gresset, men hadde noen f.eks gått opp på et hustak, eller vært i helikopter, og sett ned på meg --- ville de kanskje sett meg.. dvs det er større virkelighet i spillet.

Modden har rally points som kan settes slik at squad'en spawner strategisk til det målet laget har - ligner litt på 2142 der-

 

PR har også flere spill modus:

Advance and Secure- som går på å kontrollere områder på kartet i bestemt rekkefølge(litt strategi)

Extraction - Beskytte en VIP fra en område på kartet til et annet.

Insurgency- Opprørere har gjemt våpen lagere i byen og troppene må finne disse og ødlegge dem. Troppene(Infadels) har mulighet til å samle informasjon om lokaliteten til disse lagerne med å arrestere sivile og drepe opprøerenes ledere. UTROLIG FETT !

 

Det er ikke så lett å forklare hele spillet, men det er jo gratis så bare å prøve det liksom. Du trenger ikke å reinstallere noen ting om du vil spille BF. Du kan bytte mellom de to spillene som du selv vil, når du vil.

 

Hvis du vil prøve det og det er første gangen du spiller så er det viktig at du bare følger Squad Leader og ikke løper midt i gaten eller gjøre noe annet dumt.. heller bruke en times tid på å se og lære. Det blir fort kjedelig du heletiden dør fordi det tar nemlig lengere og lengere tid mellom død og spawn for hver gang du dør. Dessuten kan du ikke spawne hvor du vil og det tar lang tid å komme frem til utgangspunktet igjen siden mange av kartene er store. Kjangsen for at du mister plassen din i squadden er også der fordi du er til ingen nytte for dine lagkamerater om du er død mesteparten av tiden, eller gir bort lagets posisjon ved å leke rambo.

 

Det er verdt å prøve det, jeg for min del har blitt hekta på det selv om det tar litt tid å lære !

 

Ojsann, ble litt langt det det her, håper jeg ser deg på en PR server snart  ... takk for oppmerksomheten !

 

http://www.battle.no/?section=news&nid=80

 

http://www.realitymod.com/files.html

 

http://guide.realitymod.com/index.php?title=User_Guide

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Tusen, tusen takk for innlegget! :) Lærte meg mye der! Mye bedre en den rotete forklaringa på hjemmesia demmes :wee:

 

Takk! =D

 

Men, fins det andre bra mods?

 

Ville gjerne ha en som fjerner den stygge filmen som går i bakgrunnen på menyen i BF og heller ha en tøff wallpaper eller noe istedet for :innocent:

 

EDIT: Yes sir! :)

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Sikekrt flere mod, noen snakker om Forgotten Hope og noe andre greier. Jeg for min del holder meg til PR.. spiller ikke engang vanilla mer siden det gir meg lite og ingenting i forhold. Har hjertet dunkene i halsen og adrenalinet flyter i kroppen hver kveld i PR, så hvorfor noe annet liksom ;)

 

Sikkert noen kommandoer som kan legges for å fjerne filmen. Sjekk forum på battle.no, kanskje noen som kan hjelpe deg :)

 

EDIT: Thanks, I owe you one !

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Likte PR-modden veldig godt, men jeg har et problem, og lurer på om kanskje noen av dere har sett noe om liknende ting, eller har erfart det samme.

 

Etter en liten stund inne på en server så begynner HDDen å jobbe noe sinnsykt, og spillet henger seg til slutt nesten opp.

 

Symptomene minner veldig om en memory leak, og når jeg sjekker vekselfila så ligger denne på 2.5-2.7 Gb. Etter at jeg har stengt ned programmet så blir vekselfila liggende på ca. 1.3 Gb, mens den ved ren oppstart er på 280 Mb. Antar at problemet ligger i forhold til dette, men jeg syntes ikke å klare å fikse det.

 

Har ingen slike problemer i BF2 vanilla, og syntes derfor det er litt underlig at det kommer i PR, for slik jeg har forstått det så er vel kjernemekanikken nogenlunde det samme.

 

Kjører på en AMD 64 3500+, Gainward 6800 Ultra og med 2 Gb RAM, Audigy Fatal1ty X-FI.

 

Har alle de nyeste driverne og systemet er sjekket for malware/adware og virus.

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Har faktisk lignende problem ved at jeg får dårlig fps i perioder. Godt mulig det er page-file fordi jeg hører HD jobber. Du kan begrense størrelsen på page file da, kanskje det hjelper. Hva er memory leak?

9212750[/snapback]

 

Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det Memory-leak er et problem som oftest oppstår på grunn av bugs i software. Det er ikke noe uvanlig problem i ny programvare, eller ting som er dårlig utprøvd. Akkurat hvordan det foregår er jeg ikke sikker på, men det ender som regel med full låsing fordi minnet ikke klarer å holde unna....correct me if I'm wrong.

 

Hmm, kanskje det hjelper å sette ned størrelsen på pagefile.....det skal jeg prøve, prøvde å sette den opp jeg :)

Lenke til kommentar
"Memory Leak" oppstår når et program reserverer deler av minne, men pga. bugs i prgrammet blir ikke minnet levert tilbake til systemet igjen(så lenge programmet kjører) slik at alt minnet sakte men sikkert blir brukt opp.

9216725[/snapback]

 

Godt forklart. Forøvrig så trur jeg kanskje jeg har fått fikset det nå. Det virket iallefall rimelig bra over flere maps i flere timer.

 

Leste at de hadde noen lagproblemer på enkeltmaps, men at dette visstnok skulle være fikset på 0.6 lanseringen.

 

Hadde en real gjennomgang av HDD med alt av registry, defrag, virus of adware sjekk. Trur dette hjalp noe.

 

I tillegg så oppdaget jeg at HDDen hadde fryktlig høy temperatur (60C), og jeg trur ikke dette heller hjalp så jeg dytta inn ei 120mm vifte foran disse, og etter det så hjalp det betraktelig.

Lenke til kommentar

Begynner å bli drittlei den møkkabugen som gjør at du starter i mainbase når du skal spawne på et rallypoint...

Ellers burde hitpoints blitt redusert slik at man maks tåler ett eller to skudd, samtidig burde de forbedre nøyaktigheten på våpen slik at man faktisk treffer der man sikter.

Insurgency mod'en til HL2 hadde implementert dette på en nesten perfekt måte.

Lenke til kommentar
Begynner å bli drittlei den møkkabugen som gjør at du starter i mainbase når du skal spawne på et rallypoint...

9275458[/snapback]

Kremt.. kremt....

 

det der er faktisk ikke en bug dessverre...

 

Dersom du prøver å spawne på en annen squads RP spawner du på mainbase :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...