Gå til innhold

Avvist retur pga ytre skader


Anbefalte innlegg

Eg fann ut kva problemet var. Den eine ledningen til batteriet var ikkje festa skikkeleg/har løsna, så den har bare låge laust oppå der og moglegeins gjort alt slags helvete. Kan dei gi meg skulda for det, eller skal eg sende den inn igjen og forlange at dei sjekker den grundig? Ser ikkje korleis kan ha foresaka det.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg fann ut kva problemet var. Den eine ledningen til batteriet var ikkje festa skikkeleg/har løsna, så den har bare låge laust oppå der og moglegeins gjort alt slags helvete. Kan dei gi meg skulda for det, eller skal eg sende den inn  igjen og forlange at dei sjekker den grundig? Ser ikkje korleis kan ha foresaka det.

9144771[/snapback]

 

Vil nok si etter at du fant ut at den ene ledningen har løsnet fra batteriet at du nok ikke har krav på noe fra MPX. Det jeg ville ha gjort (hvis du ikke har gjort det enda) er rett og slett å feste den og se om det funker, uansett siden du nå har åpnet den og vel kanskje brutt noen klistremerker, så bortfaller nok all reklasmasjon.

Lenke til kommentar

Det var ingen klistermerkar i det heile tatt, syns det var rart sjølv. Må vel vere klistermerkar e.l. som seier ifrå om at eg bryt garanti osv? Eg prøvde å sette den tilbake på rett plass, og då virka spelaren mykje betre, så eg er 99,46% sikker på at det er problemet. For meg virker det i alle fall som dårleg lodding frå fabrikkens side, og ikkje noko eg har foresaka sjølv. Virker litt usannsynleg at ledningen løsna etter eit fall, men at disken (som snurra under fallet) er heilt feilfri. Om det er umogleg å få ny er det vel ikkje verre enn å lodde denne på, men har ikkje særleg mye erfaring, så dette er noko eg helst vil unngå.

Lenke til kommentar
Det var ingen klistermerkar i det heile tatt, syns det var rart sjølv. Må vel vere klistermerkar e.l. som seier ifrå om at eg bryt garanti osv? Eg prøvde å sette den tilbake på rett plass, og då virka spelaren mykje betre, så eg er 99,46% sikker på at det er problemet. For meg virker det i alle fall som dårleg lodding frå fabrikkens side, og ikkje noko eg har foresaka sjølv. Virker litt usannsynleg at ledningen løsna etter eit fall, men at disken (som snurra under fallet) er heilt feilfri. Om det er umogleg å få ny er det vel ikkje verre enn å lodde denne på, men har ikkje særleg mye erfaring, så dette er noko eg helst vil unngå.

9148884[/snapback]

 

Etter å ha sett den bulket på spilleren din, synes jeg det er utrolig tåpelig at du skylder på loddingen til fabrikken. Ved slag har loddepunkter lett for å løsne. Den bulken spilleren din har fått tyder på at den har fått et veldig kraftig slag. Du er heldig som får den til å starte opp i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Om slaget hadde vore så utruleg kraftig hadde ikkje harddisken fungert, og måten ting låg på inni der gjer at eg tviler sterkt på at eit fall kan gjere noko slikt.

 

edit: Spelaren var forresten ein demovare.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Du har mistet denne enheten i bakken e.l. og syntes det er rart MPX ikke vil gi deg noe tilbake... La oss snu situasjonen da... Du er økonomisk ansvarlig for denne MPX "butikken" denne enheten er kjøpt på. Du vet at du ikke kommer noe videre i systemet til Archos hverken som garanti eller reklamasjonssak om du velger å bytte enheten for kunden.

 

Hva gjør du? Oppfyller kundens ønske og dekker det økonomiske selv...nei selvsagt ikke. Om butikken skulle dekke alle kunder som ringer inn med ødelagte produkter som har ytre skader ville de antagelig fort gå konkurs...eller kanskje ikke, fordi mange skjønner det ikke nytter å klage når produktet har en bulk eller misfarging på LCD som følge av ytre påvirkning o.s.v.

 

Værste historie jeg har hørt i en sånn forbindelse var en eldre dame med en stor hund som hadde vært ute å handlet. Hun gikk med hunden i bånd og flere poser + en laptop (enten i pose eller i laptop veske) i hendene. Når de kom hjem og hun åpnet inngangsdøra løp hunden inn. Det rykket så til at den eldre damen mistet både poser og laptop i bakken. Når hun så ringte å klaget sin nød bedyret hun at om dette hadde vært et uhell som var hennes skyld kunne hun forstå at hun ikke fikk dette på garanti, men ettersom det var hundens feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...