Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Samletråd for MC-forsikring


Anbefalte innlegg

Hadde det vært en idé å lage en tråd der vi kan poste forsikringspremien på forskjellige sykler?

 

Klart det er forskjeller fra by til by, fører, alder osv etc - men det hadde gitt oss en liten pekepinne som viser hvilke forsikringsselskaper som totalt mangler bakkekontakt.

Har hørt mange hårreisende priser, men hvor mye av det er reelt og hvor mye er ren oppspinn eller følge av "chinese whispers", er uvisst.

Men når en stadig hører summer som 20-30-40k i året for ansvarsforsikring, så er det nok til at nærmest mister smaken for alt som heter motorsykkel.

 

En kort melding med type sykkel, hva det koster og om det er full-, delkasko, eller kun ansvar - og annen info som hadde direkte relevanse til størrelsen på premien, og vi har snart et verktøy som kan hjelpe oss å ikke bli flådd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 22 år, bor i Grimstad (sørlandet), sykkelen skal stå i fellesgarasje, og jeg kjører i full kjøredress.

 

2007 Yamaha FZ6-S (600cm3, 78hk)

 

Gjensidige

- ansvar, ulykke, kasko, ea 8000,-, NITO rabatt, 20% startbonus: 19.846,-

 

If

- ansvar, ulykke, kasko ("standard"), ea 4000,-, 20% startbonus: 22.874,-

- ansvar, ulykke, delkasko ("mini"), ea 4000,-, 20% startbonus: 14.086,-

Muligens NMCU-rabatt med i tilbudet.

 

Enter Forsikring AS

Ville ikke ha meg som kunde pga alder. Måtte dessuten ha hatt 2 andre forsikringer i selskapet.

 

Storebrand

Krever at jeg har bil- og boligforsikring hos dem først.

 

Terra

Ville ikke ha meg, med mindre jeg var totalkunde. Kunne få innbo- (100k), reise- og MC-forsikring (full kasko, ea 4000,- , 20% startbonus) for 15200,- til sammen.

 

 

2003 Honda CB 600 F Hornet (600cm3, 95hk)

 

Terra

 

Med reise og ulykkesforsikring i banken fra før:

- delkasko (+ansvar): ca 12.500,-

- full kasko (+ansvar): ca 21.000,- (wtf? 7.000,- mer pga 15 ekstra hk i forhold til FZ6en).

 

(ea = egenandel)

Endret av Edorph
Lenke til kommentar
Er 22 år, bor i Grimstad (sørlandet), sykkelen skal stå i fellesgarasje, og jeg kjører i full kjøredress.

 

2007 Yamaha FZ6-S (600cm3, 78hk)

 

Gjensidige

- ansvar, ulykke, kasko, ea 8000,-, NITO rabatt, 20% startbonus: 19.846,-

 

If

- ansvar, ulykke, kasko ("standard"), ea 4000,-, 20% startbonus: 22.874,-

- ansvar, ulykke, delkasko ("mini"), ea 4000,-, 20% startbonus: 14.086,-

Muligens NMCU-rabatt med i tilbudet.

 

Enter Forsikring AS

Ville ikke ha meg som kunde pga alder. Måtte dessuten ha hatt 2 andre forsikringer i selskapet.

 

Storebrand

Krever at jeg har bil- og boligforsikring hos dem først.

 

Terra

Ville ikke ha meg, med mindre jeg var totalkunde. Kunne få innbo- (100k), reise- og MC-forsikring (full kasko, ea 4000,- , 20% startbonus) for 15200,- til sammen.

 

 

2003 Honda CB 600 F Hornet (600cm3, 95hk)

 

Terra

 

Med reise og ulykkesforsikring i banken fra før:

- delkasko (+ansvar): ca 12.500,-

- full kasko (+ansvar): ca 21.000,- (wtf? 7.000,- mer pga 15 ekstra hk i forhold til FZ6en).

 

(ea = egenandel)

9078445[/snapback]

 

 

Skal ikke garantere noe, men jeg tror du er blitt kraftig lurt på den Hornet´n! Jeg har en 2007 600 Hornet, 102hk, full kasko og full pakke, utenom leiebil. Fordel av garasje, alarmlås, kjøreutstyr og startbonus på 20% (JIPPI..ehhh..) Og jeg har fått tilbud om ca 9700,- hos if (om man er medlem i NMCU så får man i tillegg 10% rabatt hos if. Fra gjensidige fikk jeg tilbud på ca 9300,- (da inkl litt rabatt pga fler forsikringer samlet)

 

Jeg er forøvrig 23 år, og bor i Tønsberg så jeg er ikke akkurat i favorittgruppen til forsikringselskapene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...