Gå til innhold

Gode oppladbare AAA batterier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de

9068050[/snapback]

2700mah aaa batterier finnes ikke. Derimot så får du 950mah fra gp. Kan kjøpes på f.eks komplett, elite-foto, noen spaceworld osv. koster ca 100kr for et par.

 

Grunnen til at de er 1.2v avhenger av teknologien som er brukt. De cellene som brukes er på 1.2v. På samme måte som alle litium-ion batterier er på 3.6v eller en multiplikator av dette (seriekobling).

Lenke til kommentar
ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de

9068050[/snapback]

 

En treg lader er IKKE å anbefale på NiCd og NiMH. Skal du ha et godt batteri rekondisjonerer du det (lader det ut) før lading. Det hindrer voltage depression.

 

Bruk hurtig ladere med deltaV (og deltaT om mulig) terminering.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva dine krav til batteriene er, men jeg har brukt biltema sine oppladbare i 3-4år , både aaa 900 og aa 1800-2500 og jeg syns de er bra. Bruker en simpel lader som følgte med et sony digitalkamera.

 

Har ikke opplevd at noen av batteriene har sluttet å virke eller fått dårligere kapasitet enda. Har 12-14batterier tilsammen. Biltema sine batterier vant jo forresten en test av batterier for 2-3 år siden.

Endret av trra
Lenke til kommentar
ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de

9068050[/snapback]

 

En treg lader er IKKE å anbefale på NiCd og NiMH. Skal du ha et godt batteri rekondisjonerer du det (lader det ut) før lading. Det hindrer voltage depression.

 

Bruk hurtig ladere med deltaV (og deltaT om mulig) terminering.

9093555[/snapback]

 

De sier at dette problemet nesten ikke finnes på NiMH batterier lengre. Men det er et större problem på nicd og brunsten batterier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg trodde som micke090 sier at dette med å lade NiMH batteriene helt ut var noe som ikke lenger ble lagt vekt på.

 

Jeg lader dem uansett ut jevnlig for å 'kondisjonere' dem. Vet ikke hvor viktig det egentlig er på NiMH men det føles riktig hvis du er med... :p

Lenke til kommentar
rozon Postet i går, 19:30

Jeg lader dem uansett ut jevnlig for å 'kondisjonere' dem. Vet ikke hvor viktig det egentlig er på NiMH men det føles riktig hvis du er med...

Jada, jeg er med :)

Jeg VET jo ikke jeg heller altså, men har bare registrert at det ikke lenger er omtalt på samme måte i manualer til diverse gadget's slik som det var. Moblitelefoner hadde jo feks en egen utladningsfuksjon, for å tømme batteri helt før lading, og slike ting ser jeg ikke lenger.

 

Men det er vel fortsatt eninghet om at batterier bør brukes, eller rekondisjoneres, men det er ikke lenger hysteri rundt full utladning.

Det er i alle fall min oppfatning, men skal ikke påstå at det er fasit. ;)

 

Har du fått tak i det du skulle Theo?

Lenke til kommentar
Jeg VET jo ikke jeg heller altså, men har bare registrert at det ikke lenger er omtalt på samme måte i manualer til diverse gadget's slik som det var. Moblitelefoner hadde jo feks en egen utladningsfuksjon, for å tømme batteri helt før lading, og slike ting ser jeg ikke lenger.

'Minne' eller 'spenningsdepresjon' var jo (de fleste er enige) forårsaket av Cadium delen, og med MetalHybrid så forsvant problemet for det meste. Men uansett i mangel av fornuftige årsaker så fortsetter jeg å lade ut batteriene. Det eneste fornuftige med dette er at de bør lagres tomme.

 

Mobiler og sånt hoppet elegant over til Lithium batterier, som er fantastisk mye bedre :)

 

Men det er vel fortsatt eninghet om at batterier bør brukes, eller rekondisjoneres, men det er ikke lenger hysteri rundt full utladning.

Det er i alle fall min oppfatning, men skal ikke påstå at det er fasit. ;)

Lithium batterier har ingen fordeler av å lades ut. NiMH har heller ingen klare fordeler, bortsett fra bedre nattesøvn. Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Jeg trodde som micke090 sier at dette med å lade NiMH batteriene helt ut var noe som ikke lenger ble lagt vekt på.

 

Men en sånn boks til å ha batteriene i kan du få fra Elfa

9164942[/snapback]

Takker, hadde helt jernteppe på slike butikker. Jeg har hatt en liten ferie, men er back in action(dog fortsatt ferie) og har nok tilgang på det jeg trenger å bestille nå :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...