Gå til innhold

Gode oppladbare AAA batterier?


Anbefalte innlegg

Noen som har testet disse billige fra denne nettbutikken?

Er jo nesten for billig til å være sant...

9368491[/snapback]

 

Jeg kjøpte ett sett som fungerer fint i den trådløse telefonen, men jeg har ikke utført noen seriøs kapasitetstest på de :)

Enkelte produsenter merker batteriene sine med en noe vel optimistisk mAh verdi, og dette kan være lett å se seg blind på.

Sanyo's Eneloop oppladbare har fått meget god kritikk og har realisiske oppgitte data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så litt feil..

Men Disse.. er AAA og 1000mah til 5 USD for 5 stk, fritt levert..

 

Tror ikke du finner noe rimeligere..

9306940[/snapback]

Å joda. Kan alltids finne dem billigere.

Her har du firepakning AAA til $2.32 -også fraktfritt levert.

 

Men er du ikke helt pengelens foreslår jeg å gå for noe som er halveis merkevare. F.eks GP 920mah ;)

Edit: ps. Jeg og min kameratgjeng har bare posetive erfaringer med sia. Betaling via Paypal :thumbup:

Endret av whom
Lenke til kommentar
- Hvorfor har de kun  1.2v og ikke 1.5v?

9068026[/snapback]

Det kommer av kjemien i batteriene. De er kjemisk "låst" til den spenninga. Vanlige ikke oppladbare batterier er kjemisk "låst" til 1,5V. Man kan koble flere i serie for å få ganget opp spenninga, men det går ikke an å justere spenningen på hver celle.

 

Noen som har testet disse billige fra denne nettbutikken? Er jo nesten for billig til å være sant...

9368491[/snapback]

Jeg har kjøpt 4-5 stk av typen AAA fra Ledshoppe. De fungerer helt fint i praksis i både mp3-spillere, digitalt termometer og andre ting. Jeg har ikke målt kapasiteten men har ikke inntrykk av at de er dårlige eller dårligere enn tilsvarende kjøpt på clas ohlson.

 

Og skulle de vise seg å være noe dårligere enn tilsvarende så er det jo lett å veie opp for det med å øke kvantumet. Med de prisene og inkludert frakt er det billig så kjøpe noen batterier ekstra.

 

Å joda. Kan alltids finne dem billigere.

Her har du firepakning AAA til $2.32 -også fraktfritt levert.

9503516[/snapback]

Det er vist tvil blant de som skriver der om prisen gjelder per stk eller per firepakning.

Lenke til kommentar

Har testet både AA &AAA fra Ledshoppe og det er noe dritt,flere av di sluttet å funke\tok ikke imot lading etter et par ladinger.

 

Skal du ha bra AAA så er Sanyo sine meget bra men koster en god del..rundt 30kr stk.

Har brukt disse mye i Mini-Z

 

sanyo900_big.jpg

Endret av taz
Lenke til kommentar

 

Å joda. Kan alltids finne dem billigere.

Her har du firepakning AAA til $2.32 -også fraktfritt levert.

9503516[/snapback]

Det er vist tvil blant de som skriver der om prisen gjelder per stk eller per firepakning.

9503665[/snapback]

Other Thoughts: Yes, they are shipped per 4. That's not much more then half a dollar per Battery!

Men selvsagt vil de måtte tilbringe det meste av sin tid i laderen :/

Lenke til kommentar
Nå siterte du bare en av de som mener at det er 4 stk. Det er også en del som mener det er prisen per batteri. Derfor sier jeg at det er tvil.

9504291[/snapback]

Han har da tydeligvis kjøpt batterier og gir dem full pott.

Og sier di kommer i 4 pakning,og sier di er billige.

2,32$ for et batteri er ikke billig.

Men ser du på andre batterier så står det spesifisert antall.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Nå siterte du bare en av de som mener at det er 4 stk. Det er også en del som mener det er prisen per batteri. Derfor sier jeg at det er tvil.

9504291[/snapback]

Så nå under "discussion" at det motsatte ble påstått.

Sendte dem en mail nå, så får se om ikke rappoterer tilbake om noen dager. :)

Lenke til kommentar

På den lokale monter butikken har jeg finni duracell AAA 1000mah, til 60kr for 2 stk..

dette er noe av de bedre aaa jeg har brukt. Og til en vettug pris...

 

Til sammenligning har elkjøp 950mah gp batterier til 110-115kr..

 

Mvh

Tom egil

 

EDIT:Hmm, var en skriveleif..

Endret av 325IX
Lenke til kommentar

Rundt slutten av denne måneden kommer Duracell med en ny type oppladbare batterier som vistnok skal vare lenge (høy mah), men det er ikke oppgitt hvor høy, disse kan man oppbevare over lengre tid uten å bruke dem og de vil forsatt beholde energien, de vil også bli ladet på 15 minutter etter hva jeg har forstått...

Er det noen som vet hvor/når eksakt man kan få kjøpt disse? Kommer de i nettbutikk eller vanlige butikker først? Hva slags butikker burde jeg se i?

Lenke til kommentar
ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de

9068050[/snapback]

 

En treg lader er IKKE å anbefale på NiCd og NiMH. Skal du ha et godt batteri rekondisjonerer du det (lader det ut) før lading. Det hindrer voltage depression.

 

Bruk hurtig ladere med deltaV (og deltaT om mulig) terminering.

9093555[/snapback]

 

De sier at dette problemet nesten ikke finnes på NiMH batterier lengre. Men det er et större problem på nicd og brunsten batterier.

9111011[/snapback]

 

Brunsteinsbatteri er nå engangsbatterier som er dårligere men billigere enn alkaliske, så det sier nok poff om du prøver det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...