Gå til innhold

Hvilken LCD TV ser wii best ut på ?


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett flere fantastiske videoer av Super Mario Galaxy, har jeg funnet ut at jeg er nødt til å skaffe meg en ny TV. Det blir absolutt ikke den samme opplevelsen ved å spille på min 20 " Samsung CrapModel.

 

Jeg har skjønt at Wii + component cable ser flott ut på noen lcd tver og helt elendig på andre. Har dere noen tips til LCD tver jeg burde se på ? (Jeg skal helst ikke overprise 10 000,- men dette er også en tråd for alle mulige priser)

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan så absolutt bli samme opplevelsen på ein vanlig kjip kassa TV. For eg syns Wii ser veldig dårlig ut på HDTV over komponent. Derfor har eg den koblet opp over RGB-kabler mot ein vanlig TV :)

 

Det er godt mulig eg får dårlige resultater på min Sony 50", så eg er egentlig litt sugen på å teste den å Panasonic 42" i stua over komponent.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Rart. Jeg har en LG 32LB2R med originale komponent kabler og det ser mye skarpere ut enn på min vanlige 21" CRT (RBG). Det kan dog være bare meg.

 

Jeg har heller ingen problemer med VC spill over den TVen, så det skal heller ikke være noe problem.

 

Jeg kjøpte min fra Elkjøp for 9900 spenn og er veldig fornøyd...

Lenke til kommentar

Jeg stiller skepsis til LCD skjermer store som 37" som koster under 15000. Under den prisen så lurer jeg veldig mye på kvaliteten på elektronikken som blir brukt.

 

LCD skjerm på 28" eller 32" til 10000 kr er mer å stole på da.

 

Komponentkabler gjør bare at Wii-grafikken ser skarpere ut. Det er ikke særlig stor forskjell fra vanlige scart. Jeg opplevde at kantene på knappene i menyen virka skarpere med component enn på scart. M.a.o. ikke stor forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg stiller skepsis til LCD skjermer store som 37" som koster under 15000. Under den prisen så lurer jeg veldig mye på kvaliteten på elektronikken som blir brukt.

 

LCD skjerm på 28" eller 32" til 10000 kr er mer å stole på da.

Tror ikke du har fulgt helt med på prisene i det siste. Så og si alle 37" finner man til under 15000.

 

Man får nå en 37" med bra kvalitet til rundt 8000 kroner. De billigste er helt nede i 5000 kroner nå.

 

Selv 40" toppmodellen til Samsung, LE40M86 med 1080p og beste LCD-kvaliteten jeg har sett, koster ikke mer enn 13-14000.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Rart. Jeg har en LG 32LB2R med originale komponent kabler og det ser mye skarpere ut enn på min vanlige 21" CRT (RBG). Det kan dog være bare meg.

 

Jeg har heller ingen problemer med VC spill over den TVen, så det skal heller ikke være noe problem.

 

Jeg kjøpte min fra Elkjøp for 9900 spenn og er veldig fornøyd...

9067519[/snapback]

 

Du tuller nå iksant? Jeg ga pokker meg 13 lapper for den samma tven! DOH :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg stiller skepsis til LCD skjermer store som 37" som koster under 15000. Under den prisen så lurer jeg veldig mye på kvaliteten på elektronikken som blir brukt.

 

LCD skjerm på 28" eller 32" til 10000 kr er mer å stole på da.

 

Komponentkabler gjør bare at Wii-grafikken ser skarpere ut. Det er ikke særlig stor forskjell fra vanlige scart. Jeg opplevde at kantene på knappene i menyen virka skarpere med component enn på scart. M.a.o. ikke stor forskjell.

9069243[/snapback]

 

Prisene har jo falt utrolig mye. De fleste 32" TVene koster ikke mer enn 7-8000 kr, og de billigste er jo nede på 5000 og under. Sier du at disse TVene er sugne på kvalitet og ikke verdt å kjøpe?

 

I såfall, hvilken LCD-TV vil være bra for spilling med wii?

Lenke til kommentar
Du tuller nå iksant? Jeg ga pokker meg 13 lapper for den samma tven! DOH :thumbdown:

9070678[/snapback]

 

Nope, tuller ikke. Var det jeg betalte for den TVen.

 

Anyway:

 

Jeg råder folk til å spøtte litt mere penger i en LCD TV enn 5000 spenn. Du betaler trosalt for kvaliteten. De billige skjermene på 32", 37" og 42" bruker for det meste billig teknologi som gir et svakere bilde enn de litt dyrere.

 

Invester i kvalitet når du først skal kjøpe LCD TV.

Lenke til kommentar
Du tuller nå iksant? Jeg ga pokker meg 13 lapper for den samma tven! DOH :thumbdown:

9070678[/snapback]

 

Nope, tuller ikke. Var det jeg betalte for den TVen.

 

Anyway:

 

Jeg råder folk til å spøtte litt mere penger i en LCD TV enn 5000 spenn. Du betaler trosalt for kvaliteten. De billige skjermene på 32", 37" og 42" bruker for det meste billig teknologi som gir et svakere bilde enn de litt dyrere.

 

Invester i kvalitet når du først skal kjøpe LCD TV.

9071302[/snapback]

 

Tøys og tull. Det trenger overhode ikke være en absolutt sammenheng mellom pris og kvalitet når det gjelder lcd-skjermer. I en del tilfeller betaler man en hel del for merket. TVer fra produsenter ukjente i Norge trenger ikke være dårligere enn de kjente produsentene. Ta Tatung v32mchk f.eks. Den koster i dag kr 4183, og har fått gode kritikker over alt. I tester har den slått TVer som er 3 ganger så dyr. Les tester av TVer, ikke gå blindt etter merke og pris.

 

Det å kjøpe en TV kan forøvrig ikke på noen måte sammenlignes med å investere i noe. TV er en forbruksvare.

Lenke til kommentar
og må skru lysstyrken opp enda mer, no som bare gjør det værre. Dritt!

9076280[/snapback]

Lurt av deg og gjøre det verre hvertfall, skjønte ikke helt tankegangen din der.

 

Skal du kjøpe en LCD-TV til Wii-en din så pass på og kjøpe en dyr en i forhold til andre LCD-TV-er i samme størrelse. Signalet må oppskaleres og det kreves derfor en dyrere TV for å få et godt bilde. Kan anbefale Samsung 32" LCD-TV LE32R81B

 

Tøys og tull. Det trenger overhode ikke være en absolutt sammenheng mellom pris og kvalitet når det gjelder lcd-skjermer. I en del tilfeller betaler man en hel del for merket. TVer fra produsenter ukjente i Norge trenger ikke være dårligere enn de kjente produsentene. Ta Tatung v32mchk f.eks. Den koster i dag kr 4183, og har fått gode kritikker over alt. I tester har den slått TVer som er 3 ganger så dyr. Les tester av TVer, ikke gå blindt etter merke og pris.

9071578[/snapback]

Normalt ville jeg vært enig med deg, men når det gjelder TV-er er ofte de store og kjente merkene (sony, samsung osv.) mye bedre enn de andre. Det er flere grunner til dette. Tatung som du nevner er et market-entry produkt som blir solgt ekstremt billig fra Tatung sin side for at de skal kunne presse seg inn på markedet og få et godt rykte. Det kan derfor ikke sammenlignes med andre TV-er. Og så er det HEEEELT feil at det slå TV-er som er 3 ganger så dyre. Jeg har sett det med mine egne øyne og Tatung er ikke så bra som mange vil ha det til. Til prisen er det et meget bra TV, men det slår langt i fra TV-er som er dobbelt så dyre (se link til samsung 32" tidligere i posten min.)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Tatung kan umulig være det eneste firma som selger tv "billig" i Norge. Sammenlignet med bilverdenen så blir det som å si at en KIA er bedre enn BMW når man bruker begrep som "dobbelt" så mye for pengene og "ekstremt billig".

Hvis dere vil kjøpe KIA så er det helt greit for dere, men BMW er det ikke ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en svart skinnende 32" LCD Samsung. Kjempe fornøyd. Kjøpte den rundt april. Men nå som en 40" LCD er mye billigere enn det den var den gang kan man fort angre litt... Men man kan ikke forvente heller at en ungdom på 15 år skal ha en diger skjerm på rommet sitt heller da.

Jeg bruker component, men har faktisk ikke sett noen forskjell... :p

Endret av Triiiip
Lenke til kommentar
Jeg har en svart skinnende 32" LCD Samsung. Kjempe fornøyd. Kjøpte den rundt april. Men nå som en 40" LCD er mye billigere enn det den var den gang kan man fort angre litt... Men man kan ikke forvente heller at en ungdom på 15 år skal ha en diger skjerm på rommet sitt heller da.

Jeg bruker component, men har faktisk ikke sett noen forskjell... :p

9076556[/snapback]

 

Kjøp deg en LG LB2R så blir du fornøyd! Rimelig og blant de beste Tvene på markedet. Elkjøp selger disse!

Lenke til kommentar
og må skru lysstyrken opp enda mer, no som bare gjør det værre. Dritt!

9076280[/snapback]

Lurt av deg og gjøre det verre hvertfall, skjønte ikke helt tankegangen din der.

 

Skal du kjøpe en LCD-TV til Wii-en din så pass på og kjøpe en dyr en i forhold til andre LCD-TV-er i samme størrelse. Signalet må oppskaleres og det kreves derfor en dyrere TV for å få et godt bilde. Kan anbefale Samsung 32" LCD-TV LE32R81B

 

Tøys og tull. Det trenger overhode ikke være en absolutt sammenheng mellom pris og kvalitet når det gjelder lcd-skjermer. I en del tilfeller betaler man en hel del for merket. TVer fra produsenter ukjente i Norge trenger ikke være dårligere enn de kjente produsentene. Ta Tatung v32mchk f.eks. Den koster i dag kr 4183, og har fått gode kritikker over alt. I tester har den slått TVer som er 3 ganger så dyr. Les tester av TVer, ikke gå blindt etter merke og pris.

9071578[/snapback]

Normalt ville jeg vært enig med deg, men når det gjelder TV-er er ofte de store og kjente merkene (sony, samsung osv.) mye bedre enn de andre. Det er flere grunner til dette. Tatung som du nevner er et market-entry produkt som blir solgt ekstremt billig fra Tatung sin side for at de skal kunne presse seg inn på markedet og få et godt rykte. Det kan derfor ikke sammenlignes med andre TV-er. Og så er det HEEEELT feil at det slå TV-er som er 3 ganger så dyre. Jeg har sett det med mine egne øyne og Tatung er ikke så bra som mange vil ha det til. Til prisen er det et meget bra TV, men det slår langt i fra TV-er som er dobbelt så dyre (se link til samsung 32" tidligere i posten min.)

9076306[/snapback]

 

Test av Samsung LE32M71: http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1639885.ece

Test av Tatung v32mchk: http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece

 

Hevder ikke at disse testene representerer en absolutt sannhet, men de er iallefall et eksempel på at Tatungen slår en mye dyrere TV av et mer kjent merke. Poenget mitt er ikke at man aldri skal velge dyrere TVer fra kjente merker, men at man ikke skal velge i blinde. Kjøp TVer ut fra det du leser av tester, ikke stol blindt på at TVen er bra bare fordi den er dyr, eller er av et kjent merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...