Gå til innhold

Hvilken LCD TV ser wii best ut på ?


Anbefalte innlegg

Jeg råder folk til å spøtte litt mere penger i en LCD TV enn 5000 spenn. Du betaler trosalt for kvaliteten. De billige skjermene på 32", 37" og 42" bruker for det meste billig teknologi som gir et svakere bilde enn de litt dyrere.

 

Invester i kvalitet når du først skal kjøpe LCD TV.

9071302[/snapback]

 

Bare tullball. Du har tydeligvis ikke sett Tatung LCD-TV V32MCHK i aksjon... du får så absolutt bra TVer nede i 5000,- hvertfall om du ikke sikter høyere enn en 32". Det er ikke bare prisen men merket man må ta i betraktning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke bare hørt lovord om denne guden Tatung som mange spyr ut av seg. Ettersom jeg har hørt støtter den ikke 50 hertz over component, noe som gjør at du får problemer med VC spillene til Wii. Samt at jeg har hørt klager over at den er alt for lys på bilder.

 

Om du skal ha en multiLCD skjerm til flere formål, er det somregel mer verd å legge noen lapper ekstra i TVen du skal investere i.

 

Du betaler ikke bare for merket men og for teknologien i den. Joda, du betaler litt for merket og, men det er somregel kun tilfelle med de store som Phillips, Sony og Samsung.

 

De hadde en LG 32LB2R på SHG sine sider til vel 7k spenn men de fikk den ikke inn før i August sist jeg sjekket.

 

Som jeg sier, du betaler for kvalitet i tillegg til det kjente merkenavnet.

Lenke til kommentar
Test av Samsung LE32M71: http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1639885.ece

Test av Tatung v32mchk: http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece

 

Hevder ikke at disse testene representerer en absolutt sannhet, men de er iallefall et eksempel på at Tatungen slår en mye dyrere TV av et mer kjent merke. Poenget mitt er ikke at man aldri skal velge dyrere TVer fra kjente merker, men at man ikke skal velge i blinde. Kjøp TVer ut fra det du leser av tester, ikke stol blindt på at TVen er bra bare fordi den er dyr, eller er av et kjent merke.

9077413[/snapback]

Høh? Tatungen fikk bedre karakter ja, men jeg kan garantere deg at den samsungen er bedre. For og vise hva jeg mener:

Sony Ericsson z310i er like god som HTC Touch i følge teorien din.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp LCD. Elendig svart. Hadde jeg visst at det var så dårlig hadde jeg ikke kjøpt min LG 37LB2R. Man ser da ikke detaljer i mørke scener, og må skru lysstyrken opp enda mer, no som bare gjør det værre. Dritt!

9076280[/snapback]

 

Vel, så er jo LG sin LB2R, enten det er 37, 42 eller 47 tommer, kjent for å være elendig på sortnivå. Spesielt siden sortnivået blir fullstendig ræva når man ser ørbittelitt fra siden.

 

Jeg har hatt Samsung M61B og F71B etterfulgt av LG sin 47" LB2RF. Sortnivået forhold til begge Samsung TV'en var fullstendig elendig, selv om LG'en var nyere.

 

Jeg kastet ut LG'en og har nå kjøpt Samsung M86, og denne er mye bedre enn både M61B og F71B, og fullstendig parkerer LG LB2R. Fin og grei lysskarp TV den LG'en - men sortnivået ødela hele opplevelsen for meg (pluss at den skurrer og bråker som et helvete i eletronikken rundt 15kHz.. håpløst på rolige kvelder).

 

Poenget mitt, sortnivå på M86 rett og slett voldtar selv de nyeste Panasonic og Pioneer plasma.

Endret av kimerik
Lenke til kommentar

Og du har testet selv de nyeste panasonic plasmaene ja? Siden du uttaler deg så bombastisk? Uansett hvor fantastisk m86 er (40 og opp er knalle tver) så blir de slått på sortnivå av PV70/PX70. Enkelt og greit.

 

Ang det med LG og LB2R elendig på sortnivå, morsomt at du nevner det i hvert eneste innlegg du kommer med, jeg har motsatt erfaring utifra alle de tingene jeg har testet med de ulike tvene der jeg jobber. Forbruker.no/avforum.no er enig med meg:

 

For selv om sortnivået ikke oppleves like kompakt som pressemeldingen kanskje kunne bære bud om, fremstår både sort- og kontrastnivået helt i toppsjiktet blant LCD-TV-ene.

 

Og for de som mener at terningkast avgjør hvor bra tver er - husk at terningkastet til forbruker.no er i de ulike prisklassene. At tatungen fikk 5, mens samsungen 4 betyr ikke at tatungen er bedre - men der og da kanskje mer tv pr krone.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Forbruker.nos tvtester er utført av avforum.no - der sitter det som regel folk med peil, de får i tillegg mer eksperttest av de ulike tvene også da de har en kalibreringsekspert med på testene. Så forbruker.no-testene har jeg mer tillit til enn andre - selv om de selvfølgelig også er altfor enkelt gjennomført og kanskje litt mangelfulle.

Lenke til kommentar
Jeg stiller skepsis til LCD skjermer store som 37" som koster under 15000. Under den prisen så lurer jeg veldig mye på kvaliteten på elektronikken som blir brukt.

 

LCD skjerm på 28" eller 32" til 10000 kr er mer å stole på da.

Tror ikke du har fulgt helt med på prisene i det siste. Så og si alle 37" finner man til under 15000.

 

Man får nå en 37" med bra kvalitet til rundt 8000 kroner. De billigste er helt nede i 5000 kroner nå.

 

Selv 40" toppmodellen til Samsung, LE40M86 med 1080p og beste LCD-kvaliteten jeg har sett, koster ikke mer enn 13-14000.

9070472[/snapback]

 

Broren min kjøpte en LG LCD 37" for 16000 kr par mnd siden. Og min som jeg skaffet litt før jul kosta 25000 kr. Ja jeg ser at LCD skjermer har gått ned i pris generelt, men jeg har hatt fokus på andre produkter: http://www.kontrapunkt.no/prod_bilde.htm

 

Tok en sjapp titt rundt på nettet og ser at det er fortsatt noen 37" som koster ca. 15000 mer eller mindre.

 

Men ja, utrolig hvor mange billige skjermer man kan få pr i dag. Det er sant. Men jeg liker å kjøpe noe som varer hvertfall en stund i elektronikk, og i elektronikk så får man som regel det man betaler for (med mindre de lurer deg). Kjempebillige LCD ser bra ut nå, men hva om 2 år? Det er kvaliteten på delene, selve materialene, til TV'en man også må ta i betraktning.

 

Det er akkurat som original Wiikey vs. kopi av Wiikey. Begge funker like fint på starten, men se hva som skiller dem om 10 mnd.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Ikke kjøp LCD. Elendig svart. Hadde jeg visst at det var så dårlig hadde jeg ikke kjøpt min LG 37LB2R. Man ser da ikke detaljer i mørke scener, og må skru lysstyrken opp enda mer, no som bare gjør det værre. Dritt!

9076280[/snapback]

 

Vel, så er jo LG sin LB2R, enten det er 37, 42 eller 47 tommer, kjent for å være elendig på sortnivå. Spesielt siden sortnivået blir fullstendig ræva når man ser ørbittelitt fra siden.

 

Jeg har hatt Samsung M61B og F71B etterfulgt av LG sin 47" LB2RF. Sortnivået forhold til begge Samsung TV'en var fullstendig elendig, selv om LG'en var nyere.

 

Jeg kastet ut LG'en og har nå kjøpt Samsung M86, og denne er mye bedre enn både M61B og F71B, og fullstendig parkerer LG LB2R. Fin og grei lysskarp TV den LG'en - men sortnivået ødela hele opplevelsen for meg (pluss at den skurrer og bråker som et helvete i eletronikken rundt 15kHz.. håpløst på rolige kvelder).

 

Poenget mitt, sortnivå på M86 rett og slett voldtar selv de nyeste Panasonic og Pioneer plasma.

9079138[/snapback]

 

Fikk meg dagens latterkrampe nå :D (Var det mannen hos Samsung (Expert) som hvisket deg inn i øret?) M86 koster 4000-6000kr mer enn LB2R til LG og er det spilling du skal bruke tven mest til hadde jeg aldri i livet kastet bort 4000-6000kr mer på en M86. Har ikke nubbsjans til å se forskjell. Ihvertfall ikke under 42" Jobber selv i butikk som selger begge tvene og har koblet begge opp på x360 og HD-TV

Lenke til kommentar

Jeg sitter i samme båt som trådstarter... vil ha en ny TV til min Wii.

Var helt sikker på at det måtte bli en LCD i starten, heldighvis liker jeg å gjøre litt research på aktuelle forums før jeg kjøper noe som helst av "verdi".

Etter 2 uker med lesing(i første omgang) har jeg kommet frem til at det blir Plasma på meg, nærmere bestemt PV70 fra Panasonic :)

 

De fleste mener at dette er en god TV til PS3, xbox 360 og Wii. Eneste den ikke er optimal på er PC tilkobling og bruk. (fra tester og forum lesing)

Hvis du kan leve uten for mye PC bruk på Tv'n, har du en god TV til rundt 10.000kr (++)

 

En annen ting.

En av det videoene som er blitt vist av Mario Galaxy,

http://www.gametrailers.com/player/21742.html

tror jeg er en PV70 fra panasonic :)?

 

Jeg har også tatt den lokale butikk runden her i Moss. Fikk sett på en PV70 med egne øyne, og ble veldig forelsket i den :)

Den stod ved siden av en ny type LCD fra samsung, og må si de stilte veldig likt, kanskje litt mer dybde i fargene på Panasonic'en.

Samsungen kostet det dobbelte, virker som at du helst må bruke litt penger på en LCD hvis den skal matche en god plasma.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp LCD. Elendig svart. Hadde jeg visst at det var så dårlig hadde jeg ikke kjøpt min LG 37LB2R. Man ser da ikke detaljer i mørke scener, og må skru lysstyrken opp enda mer, no som bare gjør det værre. Dritt!

9076280[/snapback]

 

Vel, så er jo LG sin LB2R, enten det er 37, 42 eller 47 tommer, kjent for å være elendig på sortnivå. Spesielt siden sortnivået blir fullstendig ræva når man ser ørbittelitt fra siden.

 

Jeg har hatt Samsung M61B og F71B etterfulgt av LG sin 47" LB2RF. Sortnivået forhold til begge Samsung TV'en var fullstendig elendig, selv om LG'en var nyere.

 

Jeg kastet ut LG'en og har nå kjøpt Samsung M86, og denne er mye bedre enn både M61B og F71B, og fullstendig parkerer LG LB2R. Fin og grei lysskarp TV den LG'en - men sortnivået ødela hele opplevelsen for meg (pluss at den skurrer og bråker som et helvete i eletronikken rundt 15kHz.. håpløst på rolige kvelder).

 

Poenget mitt, sortnivå på M86 rett og slett voldtar selv de nyeste Panasonic og Pioneer plasma.

9079138[/snapback]

 

Fikk meg dagens latterkrampe nå :D (Var det mannen hos Samsung (Expert) som hvisket deg inn i øret?) M86 koster 4000-6000kr mer enn LB2R til LG og er det spilling du skal bruke tven mest til hadde jeg aldri i livet kastet bort 4000-6000kr mer på en M86. Har ikke nubbsjans til å se forskjell. Ihvertfall ikke under 42" Jobber selv i butikk som selger begge tvene og har koblet begge opp på x360 og HD-TV

9080947[/snapback]

 

Nei ikke akkuratt. Jeg har hatt LG 47LB2RF nå i 6 mnd'er og orket ikke mer pga det elendige sortnivået. Mulig det ikke er tilfelle på 40 tommeren i LB2R-serien iogmed at den ikke er Full-HD (lysgjennomtregning var jo et problem på de første fullHD panelene).

 

Samsung's gamle F71B var dog mye bedre på sortnivå. Mulig jeg har fått et shitty eksempel av en LB2RF, men tviler på det da kompisen min sitter med samme TV og er like lei.

 

46M86'en er rett og slett i en annen klasse - etter hva jeg kan se, og jeg har faktisk hatt TV'ene en god stund.

 

Og PS - TV'ene koster det samme på SHG.no, så hvorfor snakker du om prisforskjell? Jeg ga 18.250 for 46 M86, og LG'en koster det samme. Uansett, faktum er at det er et dårligere panel, og om du bruker to sekunder på å sjekke Samsung sin panel DB med panelID på begge to så ser du at kontrast er mye bedre på M86, mens lysstyrke er 20cdm bedre på LG sin 47 LB2RF.

 

(og da snakker jeg om DB info'en som er fabrikkteknisk spec, uten påvirkning av elektronikk, teit marketing etc)

Endret av kimerik
Lenke til kommentar
Samsungen kostet det dobbelte, virker som at du helst må bruke litt penger på en LCD hvis den skal matche en god plasma.

9082808[/snapback]

Største forskjellen er oppløsning. LCD-ene til over 10k har 1080p og man betaler en del tusenlapper ekstra for det siden det er rimelig nytt. Men det er som kjent ikke viktig for Wii.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Største forskjellen er oppløsning. LCD-ene til over 10k har 1080p og man betaler en del tusenlapper ekstra for det siden det er rimelig nytt. Men det er som kjent ikke viktig for Wii.

9088255[/snapback]

 

Ja sant nok.

Jeg tenkte mer at god nok sortnivå, kontrast og respons tid koster gjerne litt mer i LCD teknologien enn Plasma idag. Grunnen til det er at det først idag kommer skjermer som virkelig slår Plasma på de frontene.

De koster gjerne 4-5.000kr mer(Ofte det dobbelte). Du får med FULLHD, og bla bla etc noe din Wii ikke trenger, og en vanlig TV titter ikke trenger :)

 

 

Men når det er sagt si vil jeg påstå at konsoll bruk fortsatt er best på LCD skjerm.

(Likevel kjøper jeg meg Plasma o.0)

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...