Gå til innhold

Intel utsetter minnekontroller


Anbefalte innlegg

Snekkern:

Jeg er enig i mye av det du sier, og jeg må vel si at et slikt utsagn kan bety mye og tolkes mange veier. La oss ta den mest "positive" tolkningen, at når Intel forsinkes så må AMD utnytte tiden.

 

Det er mulig jeg er naiv, men jeg har sjeldent sett et mer hardfør selskap enn AMD og noe sier meg at de ikke vil forsvinne. Dette virker som en evighetsvals.

 

Men skulle AMD forsvinne, skal jeg gråte salte tårer og skynde meg å kjøpe flere AMD CPU'er siden jeg neppe får råd til en Intel CPU igjen.

 

Jeg kan takke AMD for at jeg fikk en billig og god E4300 fra intel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når AMD kommer med de nye produktene sine, blir det en annen dans. De har flere klokkeslag enn Intel, og det har de alltid hatt. Det blir som en sportsbil sammenlignet med lada. De får mere krefter ut av hvert gir enn Intel gjør. Derfor må Intel skru opp frekvensen for å bli likestilt. Dette kan ikke motsies, alle vet dette. Det er jo derfor AMD prosessorer foretrekker lavere timings enn Intel. AMD er den som til slutt går fra Intel. Hvis intel ikke får ræva i høyere gir så dabber de etterhvert av denne konkurransen.

 

De som kjøper ny prosessor i dag, som ikke kan vente, bør kjøpe Intel, fordi Intel pr. idag er raskere sammenlagt. De som kan vente, bør kjøpe AMD.

 

AMD kommer IKKE til å skuffe :nei:

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Når AMD kommer med de nye produktene sine, blir det en annen dans. De har flere klokkeslag  enn Intel, og det har de alltid hatt. Det blir som en sportsbil sammenlignet med lada. De får mere krefter ut av hvert gir enn Intel gjør. Derfor må Intel skru opp frekvensen for å bli likestilt. Dette kan ikke motsies, alle vet dette. Det er jo derfor AMD prosessorer foretrekker lavere timings enn Intel. AMD er den som til slutt går fra Intel. Hvis intel ikke får ræva i høyere gir så dabber de etterhvert av denne konkurransen.

 

De som kjøper ny prosessor i dag, som ikke kan vente, bør kjøpe Intel, fordi Intel pr. idag er raskere sammenlagt. De som kan vente, bør kjøpe AMD.

 

AMD kommer IKKE til å skuffe  :nei: 

 

Svein.

9068161[/snapback]

Øhhhh en 2.4 Ghz Core2Duo E6600 er like rask eller litt raskere enn en AMD Athlon64 X2 6000+ som kjører på 3.0 Ghz! :roll:

 

Er du som ikke har fulgt med i timen tydligvis.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Når AMD kommer med de nye produktene sine, blir det en annen dans. De har flere klokkeslag  enn Intel, og det har de alltid hatt. Det blir som en sportsbil sammenlignet med lada. De får mere krefter ut av hvert gir enn Intel gjør. Derfor må Intel skru opp frekvensen for å bli likestilt. Dette kan ikke motsies, alle vet dette. Det er jo derfor AMD prosessorer foretrekker lavere timings enn Intel. AMD er den som til slutt går fra Intel. Hvis intel ikke får ræva i høyere gir så dabber de etterhvert av denne konkurransen.

 

De som kjøper ny prosessor i dag, som ikke kan vente, bør kjøpe Intel, fordi Intel pr. idag er raskere sammenlagt. De som kan vente, bør kjøpe AMD.

 

AMD kommer IKKE til å skuffe  :nei: 

 

Svein.

9068161[/snapback]

 

 

Det var en gang..

Lenke til kommentar
"Hardrock" sikter nok til at Intel muligens ligger noe foran mtp utvikling av nye CPU'er, ikke om det er integrert minnekontroller eller ei.

Sistnevnte har jo vist seg å ikke bety stort annet enn ett tilsynelatend teknisk fortrinn som på ingen måte har gitt noe i praksis (unttatt i mer "syntetisk"/teknisk bruk

9066605[/snapback]

Dette er positivt feil, som også AJ indikerer, K8 uten IMC ville vært vesentlig værre stilt. På HPC vipper det ofte over i AMDs favør, og gjør Opteron fortsatt til en konkurransedyktig CPU på profesjonell tallknusing.

 

Øhhhh en 2.4 Ghz Core2Duo E6600 er like rask eller litt raskere enn en AMD Athlon64 X2 6000+ som kjører på 3.0 Ghz!  :roll:

 

Er du som ikke har fulgt med i timen tydligvis.

9068651[/snapback]

Muligens du som ikke har fulgt med? Du sammenligner to arkitekturer som skilles med flere år. Sammenlign K7 og K8 med samtidige Intel arkitekturer istedet. Nå er vel ikke historien med IPC fordel til AMD særlig lengre enn disse to, så konklusjonen er rimelig tynn, men likevel mindre på jordet enn din sammenligning. Om K10 vil følge opp blir jo spennende å se.

Lenke til kommentar
Øhhhh en 2.4 Ghz Core2Duo E6600 er like rask eller litt raskere enn en AMD Athlon64 X2 6000+ som kjører på 3.0 Ghz!  :roll:

 

Er du som ikke har fulgt med i timen tydligvis.

 

Hvis dette er sant, så har jeg ikke fulgt med i timen :) Jeg har ikke fulgt med de siste årene. Det innrømmer jeg. Men da har jo Intel begynt å kopiere AMD. Det var sannelig på tide at Intel bygger sportsbil de også. Da er det jo ikke rart prisene har falt så mye i det siste.

 

Men det blir spennende å se hva AMD kommer med som svar da. Og hvor lang tid det går før Intel tangerer.

 

Edit: Til del... jeg har nylig kjøpt Opteron, så jeg er ikke HELT vekke ennå da :whistle:

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Del jeg ser fortsatt ikke noe galt med svaret jeg gav Sveinl  :roll:

9069333[/snapback]

 

Han mener nok at du sammenligner 2 forskjellige generasjoner. Vi får se når K10 kommer. Hvor ble det av K9?? Har AMD tatt seg god tid?

 

Intel ligger foran så lenge det varer. Kan jo ikke motsi det. Det er tydelig. Litt imponerende er det også synes jeg.

 

Mine 3 første PCer var intel. Skeptisk bygde jeg min første AMD. Det ble begynnelsen på en ny verden. Siden har jeg holdt meg til AMD.

 

Har pentium 4 på jobben. 3 GHz. Den er råtreig i forhold til min gamle 2,2 GHz 3500+ fra AMD. Kan jo selvsagt ha noe med at det er en maxtor-disk i Intelmaskina? Jeg har 2 raptorer i raid 0 på AMD'en hjemme.

 

I dag har jeg 2,6GHz Opteron 185, den mer enn dobler CPU-ytelsen (i forhold til 3500+på 2,2GHz) ifølge mange tester. Sikkert pga. dobbelkjerne vs single kjerne.

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

det med intel monopol skjer ikke, det er alltid noen områder amd er best på som de kan overleve ved, og det er mange som kjøper amd fortsatt i dag, jeg er en av de, pga ulike grunner, mest pga jeg var nysgjerrig på dette med dual core cpu -(kjøpte en x2 4200+) og har vært mer fornøyd med denne enn med noe annet intel system jeg har hatt... så til tross for at amd blir presset av intel så går nok ikke amd under med det første :)

Lenke til kommentar

Litt sterke tendenser til at alt oppfattes som fanboys her inne, så enkelte bør roe seg ned noen hakk.

 

Det er ingen tvil om at Intel har ytelsetronen i dag, men det er ikke dermed sagt at Intel har det beste tilbudet for alle. AMD X2 6000+ gir mer for pengene enn Intel Core 2 Duo E6600 (for vanlige brukere). Folk må huske at det ikke er mulig å si at den cpuen er best for alle uansett bruk. Og når vi tenker på den totale kundemassen så vil X2 6000+ være mer enn tilfredsstillende for veldig store deler av den.

Lenke til kommentar
Litt sterke tendenser til at alt oppfattes som fanboys her inne, så enkelte bør roe seg ned noen hakk.

 

Det er ingen tvil om at Intel har ytelsetronen i dag, men det er ikke dermed sagt at Intel har det beste tilbudet for alle. AMD X2 6000+ gir mer for pengene enn Intel Core 2 Duo E6600 (for vanlige brukere). Folk må huske at det ikke er mulig å si at den cpuen er best for alle uansett bruk. Og når vi tenker på den totale kundemassen så vil X2 6000+ være mer enn tilfredsstillende for veldig store deler av den.

9070818[/snapback]

Enig med deg der. Hva navnet på produsenten av prosessoren er driter jeg langt i. Men det er visse personer som er såklalte fanboys. :whistle:

Lenke til kommentar

Folk må ha lov til å like det de liker, så lenge de klarer å diskutere fakta og det synes jeg har foregått greit i denne tråden.

 

At man ikke ønsker seg tilbake til kun en aktør er en selvfølge siden priser da vil stige.

 

iRock:

Det er en oppgradering du vil merke VESENTLIG uansett valg.

Lenke til kommentar
Hva ville blitt resultatet om AMD hadde måttet trekke seg ut av forskjellige segmenter pga dårlig økonomi?

 

Et Intel-monopol ville vært uakseptabelt.

9069987[/snapback]

 

Tja et interessant spørsmål egentlig.

Men hva skulle skje med intel om amd gikk konkurs eller med amd om Intel gikk konkurs,sannsyneligvis ingenting, for en kan vel ikke fjærne den ene fordi den ikke har konkuranse,det vil jo si at det ikke er lov å drive med noe som ingen andre gjør :hmm:

Lenke til kommentar
Du kan plukke opp en AM2 X2 6000+ for 1350,- i butikken. De har snart en "ekte" firekjener på markedet, nei ikke en slik 2*2 som Intel kjører i samme sokkel.

9066791[/snapback]

 

Jeg er på ingen måte Intel-fanboy, så ikke ta denne kommentaren som slikt heller, men hvorfor skal vi egentlgi se fram til såkallte "ekte" 4-kjerner framfor nåværende 2x2? Det viser seg jo at det har totalt neglisjerbar påvirking på ytelsen. Sorry, men AMDs "Vi komme nå med EKTE quad så det så" utsagn er bare litt latterlig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er vel pt på linje med Stigma her.

Teknologi er interessant nok å disktuere, men å "lovprise" en teknisk løsning og samtidig slenge dr** ovenfor en annen kan virke, - eeh litt "fanboy". :)

Dersom den ene løsningen ikke har mye mer praktisk ytelse å by på er det jo mer enn sånn "teknofreak-greie".

Skal ikke si at jeg ikke er helt "teknofreak-free" i en del sammenheng, men da prøver jeg å unngå nedrakking på "mindreverdige" løsninger (teknisk sett).

 

Blir litt sånn som at en Bandit 1200 (pre-2007) m/"gassere" faktisk er sprekere enn en Bandit 1250 - 2007 m/injection. Bare sånn for å ta en sammenlikning med annet som jeg interesserer meg for. :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...