Gå til innhold

Aksjer i Funcom


Yamato47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir spennende å se om ikke annet.

Skjer ikke så mye med funcom-aksjen om dagen, så kunne ha vært greit om den gikk litt ned, så man fikk kjøpt igjen ;)

 

Disse 'fundamentale'-problemene du prater om, er det combat-systemet? Lest litt delte meninger om dette, så vi får se. Tror det blir bra uansett jeg :)

 

Nei, combatsystemet er bare forenklet på en slik måte at man ikke gir spillerne det skills>time som man lovte. Det som er mer bekymringsverdig er at PvP-aspektet ved spillet ikke er så smått ute i betaen enda, level 40 og opp har nesten ikke noe innhold. Mine kontakter sier at spilelt har potensiale, med eksepsjonelt bra grafikk. Problemet er at de ikke har sjans på å ferdigstille spillet frem til launch. Så enten en utsettelse, eller en release av et uferdig spill. Begge alternativer skader.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
AoC vil være avgjørende for selskapet. Hvis spillet faller gjennom, så går de konkurs. Skal man først investere i et selskap, ville jeg ha gått for Konami, der har du GOD sannsynlighet for å tjene bra på investeringen din.

 

Hvorfor Konami? Poenget med å investere i Funcom er jo at man har sjansen til å øke inngangssummen med kanskje 100% hvis spillet blir en hit. Hvis man investerer i Konami ender du muligens med en aksje som går opp, men det vil jo garantert ikke være noen stor endring over kort tid, alle vet jo at det nye MGS spillet kommer til å selge. Hvis det er noe annet med Konami som gjør at det er verdt å kjøpe må du gjerne si ifra, jeg bare lurer..

 

Sitter selv med en børspost i funcom, kjøpte på 27 rundt desember eller noe, gjorde en ufattelig dårlig handel der, kjøpte vel på det høyeste aksjen har vært på de siste 4 månedene elno. Uansett, regner med at aksjen kommer til å opp på det samme nivået som det var før det første STORE funcomkrakket, altså rundt 40 (?), også får jeg se hvordan mottakelse spillet får for å se om jeg vil beholde eller ikke til launch :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om dette er grunnen til oppgangen i dag eller i går eller begge, men nå som Warhammer: Age of Reckoning har blitt utsatt til høsten 08 får jo Age of Conan et uendelig mye bedre utgangspunkt. Dette er nå første gang jeg ligger i pluss i aksjene mine der :p

Lenke til kommentar

Det har vell mye med at Funcom sjefen garanterer at spillet slippes den 23 mai. Hele intevjuet kan du se her På slutten av intevjuet sier han at det garanteres at det slippes til rett tid. Weeee :new_woot: Kan ikke si jeg angrer på mine 500 aksjer til 24.50,-

Og her er en liten gladmelding fra Hegnar til oss som sitter på aksjer :)

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var vel ikke en spesielt dårlig kjøp.

Tipper de fleste kan selge med veldig god fortjeneste nå.

 

Var vel ikke en spesielt dårlig kjøp.

Tipper de fleste kan selge med veldig god fortjeneste nå.

Vet ikke helt om jeg hadde villet beholde aksjene til etter lansering, men det er vel kanskje bare meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...