Gå til innhold

Aksjer i Funcom


Yamato47

Anbefalte innlegg

En børspost bruker i utgangspunktet å være i størrelsesorden ca 10 000 kr, men på grunn av kursendringer kan den etterhvert avvike en del fra dette.

 

Om du bare skal investere 2000 kr så må du kjøpe en "odd-lot", dvs mindre enn èn børspost. Det kan være vanskelig å omsette en slik post når de fleste foretrekker å kjøpe hele poster. Dette medfører at du gjerne må gi en viss rabatt når du skal selge eller kjøpe en ny odd lot for å få en hel børspost som du så kan selge.

 

Om du bare skal investere 2000 kr så kan kurtasjen spise en del av fortjenesten din så det er ikke nødvendigvis så lett å tjene noe særlig med penger på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er kjipt er at børsposten er på 500 for selskapet, man må ha 12000 kroner bare for å komme inn i selskapet. Jeg som hadde lyst til å investere i de, men jeg hadde bare tenkt å investere sånn 2000 kroner. Hva pleier egentlig børsposten å være i diverse selskaper?
En børspost skal i utgangspunktet være aksjer for 10 000 kr, men dette varierer selvsagt mye pga. kurssvingninger.

 

Du MÅ ikke handle med hele børsposter! Det er bare mer tungvindt å omsette. Måtte handle odd-poster i GOGL på grunn av en tastefeil, og jeg må si at det var et sant helvete å få tilbake de 40 aksjene, men jeg fikk de da til en grei pris til slutt. Nå er Funcom en mye mindre omsatt aksje, men om du holder deg til det greie tallet 100 går det nok bra. De 3 siste handlene i Funcom i dag var faktisk på 100 aksjer. Det er sikkert mange gamere som investerer en måneds Cola-budsjett i denne aksjen. ;)

Lenke til kommentar

Hæ cybirg sier at jeg bør handle med børsposter siden det er vanskeligere å selge en "odd-lot" og de fleste foretrekker å kjøpe hele børsposter.

 

Dermed sier du Endre at man bør IKKE handle med børsposter...:S

 

Og uansett Endre når jeg prøver å kjøpe 100 aksjer i funcom får jeg opp en feilmelding som sier at jeg må kjøpe hele børsposter...hæ går det an virkelig å kjøpe under 500 aksjer på en gang i funcom? forstår ikke hvorfor jeg får opp denne meldingen da. Bruker Postbanken sin aksjehandel greie btw,

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er ikke verdensmester på engelskspråklige regnskap, men stemmer det at Funcom den 30. september 2007 hadde omløpsmidler på omtrent 60 000 og kortsiktig gjeld på 3 829? Grunnen til at jeg ikke bruker benevning på tallene mine er at det står "TUSD" i dokumentet, som jeg ikke vet hva er (Har vel noe med US dollars å gjøre).

 

Regnskapet:

http://www.funcom.com/funcom/frontend/file...port_FUNCOM.pdf

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg oppretter konto på nordnet.no de har vel sånn at man kan kjøpe odd lots? Jeg tenker langsiktig gevinst jeg og det ser ut til at aksjen har falt ned fra 26 kr til 21, tror dere at denne trenden fortsetter eller stabiliserer det seg?

 

Og ja hmm... det kan jo være at de utsetter spillet enda en gang, er dette realistisk? hmmm lurer på...

 

edit:

 

Hehe så smarte dere er :)

 

Det viser seg nå at de har utsatt spillet på 2 uker så jeg tror aksjene kommer vel til å falle til 20 kr og holde seg der, eller lavere tror du??? her er pressemeldingen fikk det fra

min konto så kan ikke vise noen kilde, men du kan bare google det tenker jeg meg.

 

Innkommet 21.01.2008 08:22

 

Funcom today announces a new release date for the

highly anticipated Massively Multiplayer Online

Game (MMO)Age of Conan - Hyborian Adventures. The

MMO will be given 8 more weeks of development

time, with a new launch date set to May 20, 2008.

 

In the last few weeks, Age of Conan has received

very positive feedback from press across the

world, as press has been invited to play the

newest versions of the game. Age of Conan has been

listed as one of the most anticipated PC games of

2008 in gaming publications across the world. The

Management of Funcom believes that the changes

done to the accessibility and entry barriers of

the game during the fall of 2007 have contributed

significantly to this positive feedback. The

company believes that the game play risk of the

project has been significantly reduced by these

changes.

 

However, the Management of Funcom has concluded

that more time needs to be allocated to stress the

game systems and sort out bugs in the game before

launch in order to feel comfortable with the level

of risk at launch and to capture as much as

possible of the games sales potential. The Age of

Conan launch date is therefore set to May 20,

2008.

 

Stress testing and game play testing of Age of

Conan has been conducted on the large server parks

that are already deployed and operational in

Europe and North America. These tests will be

continued and extended moving forward to launch.

Funcom expects the Gold master of the retail DVDs

to be delivered by mid April and expects box

production shortly after. A significant part of

the marketing material for the game, including the

retail box designs, pre-order programs, a new

marketing web site and campaign materials have

already been prepared and are ready for the

upcoming launch.

 

The decision to set a new launch date is supported

by Eidos, Funcom`s distribution partner for `Age

of Conan`. The last few days have seen significant

changes to the board of Eidos parent company, SCi

Entertainment PLC (SCi). Funcom notes the

changes and the positive response from the capital

markets. Funcom has an established and good

working relationship with Phil Rogers, the new CEO

of SCi. The companies have so far had a strong

partnership, and both parties have contributed

significantly to making Age of Conan one of the

most anticipated PC games of 2008. Funcom has

received assurances from the new SCi board and the

management at Eidos that they are fully committed

to the success of the Age of Conan game and that

Age of Conan continues to be one of their most

important titles of 2008.

 

For further details, please contact the Funcom

management.

Endret av saladin89
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt aksjer i FUNCOM.

 

Jeg er ikke her for å baise FUNCOM, mne for å si min mening.

FUNCOM er eksperter på å utsette spill. Børsene raser verden om..

FUNCOM er en risiko aksje, som må ha så og så mange abmn for å lykkes. Det er jo alltid noen som vil ta en sjangse på det, men jeg ville ikke tatt den..

 

Så om jeg skulle invistert penger i dag, og sånn som OSE har beveget seg i det siste med mer enn -20% på hovedindeksen. Ville jeg heller invistert i solid utbytte selskap som GOGL, STL, NHY og de mere større som er sikkret inntekt.

 

Om FUNCOM ikke skulle lykkes med AoC, kan man likesågodt dra VPene i dass, for da vil selskapet være grusa.

Lenke til kommentar

Som jeg ser det ser det ut til at spillet i hvertfall ikke blir en flopp. Jeg har lest flere previews om spillet og hva folk flest mener på forumer og det virker ikke som om det er noen store problemer knyttet til spillet. Denne utsettelsen gjør jo at man blir enda sikrere på at ved lansering er det lite bugs og problemer med spillet.

 

Den eneste virkelige konkurrenten til AoC er Warhammer online og det spillet ligner for mye på wow etter min mening. Jeg vil si at AoC skiller seg ut på markedet for mmo spill, og blir lagt merke til. MMO markedet har jo vokst utrolig mye etter at wow gjorde det bra og mange av disse spillerne tror jeg er klare til å gå over til et nytt mmo spill og det tror jeg bli AoC :new_woot:

 

Den eneste risikoen i forhold til spillets suksess er jo at de prøver å gjøre mye nytt med dette mmo spillet og dermed er det litt større sjanse for å drite seg ut, men jeg tror det går bra :)

Lenke til kommentar

Litt enig med begge. Funcom ER en risikoaksje. Mens andre selskaper kan gå på en flause eller to er AoC make it or break it for Funcom.

 

Som sagt kjøper jeg ikke Funcom før jeg får den til nærmere 15 pga. risikoen. Derimot kan aksjen gå skyhøyt hvis AoC blir en stor suksess (1 mill.+ faste abbonenter).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk at funcom kursen ikke bare påvirkes av hvorvidt de selv klarer å tjene penger, men også markedet generelt.

Personlig sitter jeg med en aksje der selskapet tjener penger, men børsuroen har grisebanket aksjekursen til de grader. Snakker vi resesjon i USA kan børsen være et farlig sted for oss småsparere. 70 % av oss taper faktisk penger, og det er stor sjanse for å falle inn under disse 70 % nå som det er så urolig.

 

Når det er sagt; ærlig talt. Hva er poenget med å bruke 2000 kr på aksjer? Går kursen opp 10 % tjener du 200 kr - kurtasje. I realiteten kun 150 kr, eller så.

 

For å tjene litt penger er det en fordel å ha hvertfall 10 000 kr eller mer å investere med. Derfor er også børspostene rundt dette beløpet.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...