Gå til innhold

Aksjer i Funcom


Yamato47

Anbefalte innlegg

Saken er jo at dette her er ikke et vanlig pc spill, men et mmo spill. Man tjener penger over tid. Hvis man hadde hatt penger i konami hadde man vel solgt noen uker etter at det kom ut eller noe. Derfor har jeg tenkt til å ha aksjene mine over lengre tid i funcom siden jeg tror aksjen kommer til å gå sakte oppover etterhvert som de får flere og flere subscribers og dermed mer inntekt etterhvert som månedene går.

 

Edit: og forresten zyberzone. Jeg har lest om erfaringene til flere mennesker i open betaen og de sier jo at spillet har mye mindre bugs og problemer enn wow(da det var beta), derfor tror jeg ikke at det blir noen store problemer. Ja, det er jo en viss sjanse for at serverne bryter sammen, men jeg vil si at sannsynligheten er lav. Og forresten folk digger spillet også ser det ut som, så utsiktene er bra :)

 

Det er denne tråden det står i hvis du vil sjekke

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=279036

Endret av saladin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke helt riktig at aksjene vil bli verdt mer etterhvert som funcom får inn penger på conan? Aksjen er jo priset nå etter det potensialet folk tror funcom har til å tjene spenn etter releasen, og aksjen vil vel da ikke hoppe i været bare fordi funcom plutselig får inn litt spenn fra salg? Vet ikke noe særlig om aksjer, men dette virker logisk.

 

Jeg er litt usikker på om det er best å selge før launch eller ikke, egentlig har jeg lyst til å sitte med aksjer lenge for jeg har en følelse av at AoC (i likhet med AO) blir et spill som blir bedre og bedre. Jeg forventer jo litt oppstartsproblemer, og det var derfor jeg egentlig tenkte å selge før launch for heller å kjøpe etter at folk har slaktet spillet pga bugs, men responsen på spillet har jo vært utrolig bra så det er mulig jeg bare holder på aksjene mine. Skulle gjerne kjøpe flere i grunn, men tør ikke det når den er så høy som nå.

 

Men har forhåndsbestilt AoC da, får spilt 3 dager før de fleste andre, så i tilfellet spillet ikke fungerer i det hele tatt på launch får jeg bare selge så fort jeg kan :p

Lenke til kommentar
@Cape

 

Kaupthing har regnet litt på aksjepris gitt PE 12, USD 15 pr. mnd og EBITDA 45-50% ved mer enn 300.000 brukere:

 

300.000 brukere = aksjekurs 20

450.000 brukere = aksjekurs 32

600.000 brukere = aksjekurs 45

750.000 brukere = aksjekurs 57

1.000.000 brukere = aksjekurs 77

1.500.000 brukere = aksjekurs 117

2.000.000 brukere = aksjekurs 158

2.500.000 brukere = aksjekurs 198

3.000.000 brukere = aksjekurs 239

4.000.000 brukere = aksjekurs 320

5.000.000 brukere = aksjekurs 401

6.000.000 brukere = aksjekurs 482

7.000.000 brukere = aksjekurs 563

8.000.000 brukere = aksjekurs 643

10.000.000 brukere = aksjekurs 805

 

Hele innlegget til Cape finner du i "Den Store Aksjetråden" https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11151757

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Gammel tråd, men hva tror dere om denne aksjen nå?

Noen som har troen på at den vil gå oppover igjen?

Trenden i FUN virker som den er snudd og selskaper synes å ha gjort de riktige grepene for å kunne overleve i framtiden.

 

At selskapet leverer to positive kvartalsresultat og vel ligger an til et null eller svakt plussresultat for året som helhet er vel omtrent historisk.

 

Jeg ville allikevel ikke ha satset mer enn hva jeg har råd til å tape.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...