Amonephis Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 CPU HK problemet mitt er at npr jeg starter den så slår den seg av ganske raskt grunnet overopheting men jeg er ganske sikker på at den viser feil temperatur sjekket i bios og den startet på 60c og slo seg av rundt 80-110c som sagt så tror jeg den viser feil temp , tok på kjøle ribbe og den var langt nær så varm noen som vet hva som kan være fei?
Amonephis Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Skrevet 10. juli 2007 er det et nytt oppsett? snurrer alle viftene? 9045240[/snapback] alle vifter snurrer ja , nytt opsett ? nytt hk og cpu ja... hvis HK er borti Chassis kan det ha noe med det å gjøre? (tenkte på det nå glemte å sjekke det)
L O G I M A N Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Her er jeg sikker på at kontakten mellom kjøleribbe og cpu er for dårlig. Sjekk dette og fest ribba på cpu på nytt og sjekk at ribba ikke hindres av noe.
Tannpirkeren Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Her er jeg sikker på at kontakten mellom kjøleribbe og cpu er for dårlig. Sjekk dette og fest ribba på cpu på nytt og sjekk at ribba ikke hindres av noe. 9046466[/snapback] Mistenker dette jeg også. Det virker som at varmen IKKE overføres til ribba. Husk også å bruke kjølepasta. Svein.
Amonephis Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Skrevet 10. juli 2007 flashe bios? hvordan ? mene tror ikke det vill hjelpe , antar at jeg har fått defekte varer, prøvde igjen å bygge men den var fort oppe i 100c ifølge bios
Amonephis Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Skrevet 10. juli 2007 Her er jeg sikker på at kontakten mellom kjøleribbe og cpu er for dårlig. Sjekk dette og fest ribba på cpu på nytt og sjekk at ribba ikke hindres av noe. 9046466[/snapback] Mistenker dette jeg også. Det virker som at varmen IKKE overføres til ribba. Husk også å bruke kjølepasta. Svein. 9046488[/snapback] hmmm ja kansje må sjekke det , har ikke no extra kjøle pasta en det som er på vifta/ribba takkk for hjelp så langt
Tannpirkeren Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 OK. Ta av ribba og se om det er et skikkelig avtrykk etter prosessoren i den pastaen som er der fra før. Det heter vel thermal pad eller noe sånt på engelsk, den guffa som kommer originalt. Svein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå