Gå til innhold

Test: Ring gratis til vennene dine


Anbefalte innlegg

Enda mer spanking:

 

Det stod i artikkelen at ved bruk av Chess kontantkort + Friends, så er man nærmest i himmelen - ingen månedsavgift. De nevnte ikke at man i et slikt scenario bare kan ha 4 venner...

 

"Om du har mange venner som bruker Chess, kan det være verdt å kikke på Chess' venneløsning. Her slipper du ikke bare å betale minuttavgift, du betaler heller ingenting for SMS og oppstartsavgift. Har du kontantkort slipper du på toppen av det hele månedsprisen."

 

Særs misvisende.

Endret av lithium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis alle i Norge hadde hatt Chess, ville ingen betale mer enn 40 kroner i måneden, bortsett fra ved GPRS-trafikk. Det moser jo NetComs løsning lett ved at man kan sende gratis SMS, MMS og i tillegg ikke har noen oppstartsavgift! Skjerp dere Amobil, og tilføy alle abonnementene som kan bruke Chess Friends. Hva med King, Touch og Knock-Out? Skuffende Amobil!

 

Anbefaler virkelig Touch med Friends for dere som kjenner flere som bruker Chess. Fri innmelding, 100kr portering, 40kr/mnd for friends, gratis ringing, gratis oppstart, gratis SMS og gratis MMS.

9057664[/snapback]

 

Godt det er flere som har forstått at Chess Touch med Friends er det beste "venne tilbudet" av alle operatører i Norge per dags dato.

 

 

--

Vennlig hilsen en kommende Chess kunde

Lenke til kommentar

Dette var en merkelig test synes jeg.

 

Jeg bruker stort sett ingen penger på mobil i det hele tatt gjennom tele2 kompis. På tele 2 kompis er alt gratis utenom sms. De fleste vennene mine og familie har tele2 kompis eller andre ab. gjennom tele2.

 

At sms koster 49 øre gjør meg ingen ting. Er ikke noe særlig fan av sms tasting uansett så det er ganske deilig å kunne slippe.

 

Alt er vel greit, så lenge man ikke velger "melkeren" Telenor i mine øyne. Det er skurker det :p

Lenke til kommentar
Jeg har Chess Knock-out men kjenner faktisk INGEN som bruker Chess.

9059492[/snapback]

 

Samme her, ingen i min nærmeste omgangskrets og familie bruker Chess. Ellers er Chess Friends et bra tilbud, en venninne av samboeren min prøver å overbevise henne om å gå over til Chess kun grunnet den tjenesten.

Lenke til kommentar

Det har da vitterlig ingen verdens ting aa si om det er flere NetCom-kunder i Norge enn Tele2-kunder. For naar jeg er saa priviligert aa vaere smart selv, ha smart familie og i tillegg ha en hel skokk med smarte venner - som alle har Tele2-abonnement i en eller annen form - saa blir det jo desidert billigst med Tele2 Kompis for meg. Grunnen til dette er at - som amobils test sier, men ikke legger nok vekt paa - Tele2 Kompis, som eneste vennelosning/abonnement, ikke bare tilbyr gratis minuttringepris, men ogsaa gratis oppstart.

 

Den dagen Tele2 Kompis i tillegg faar gratis sms er en vakker dag, og en virkelig bekreftelse paa at verden er et vidunderlig sted.

 

Tilslutt vil jeg bemerke, saa tydelig jeg bare klarer her jeg sitter paa ferie i USA, at Telenor og alt som har med Telehor aa gjore er negativt for norske telekommunikasjonsforbrukere, uje!

Endret av bkLife
Lenke til kommentar
Dette var en merkelig test synes jeg.

 

Jeg bruker stort sett ingen penger på mobil i det hele tatt gjennom tele2 kompis. På tele 2 kompis er alt gratis utenom sms. De fleste vennene mine og familie har  tele2 kompis eller andre ab. gjennom tele2.

 

At sms koster 49 øre gjør meg ingen ting. Er ikke noe særlig fan av sms tasting uansett så det er ganske deilig å kunne slippe.

 

Alt er vel greit, så lenge man ikke velger "melkeren" Telenor i mine øyne. Det er skurker det :p

9059197[/snapback]

 

Det er godt Tele2 Kompis gir 0 i startpris til Tele2 mobiler, for det blir fort penger av det, men man ringer mange korte samtaler.

 

http://www.tele2.no/privat/mobil/abonnement/mobil_kompis/

 

For mitt bruk, og mange andre jeg kjenner, så er mms og sms pris avgjørende.

 

Derfor har jeg ventet på Chess sitt Friends tilbud, som gjør at jeg sparer store summer ved å gå over til dem.

Lenke til kommentar
Jeg har Chess Knock-out men kjenner faktisk INGEN som bruker Chess.

9059492[/snapback]

 

Du kan spørre de du kjenner, hva har du i mobilregning?

 

Så sier de en sum, da kan du si, hvis du går over til Chess Friends, så kan du spare denne summen og betale bare 40 kr i måneden.

 

Da tror jeg de fleste vil portere "fort som faen" ;)

Lenke til kommentar
Jeg har Chess Knock-out men kjenner faktisk INGEN som bruker Chess.

9059492[/snapback]

 

Samme her, ingen i min nærmeste omgangskrets og familie bruker Chess. Ellers er Chess Friends et bra tilbud, en venninne av samboeren min prøver å overbevise henne om å gå over til Chess kun grunnet den tjenesten.

9059614[/snapback]

 

Chess sitt tilbud er det beste, uansett hva de måtte ha idag.

 

Hele poenget er å portere over de som ikke har Chess idag, slik at dere kan få det tilbudet.

Lenke til kommentar
Det har da vitterlig ingen verdens ting aa si om det er flere NetCom-kunder i Norge enn Tele2-kunder. For naar jeg er saa priviligert aa vaere smart selv, ha smart familie og i tillegg ha en hel skokk med smarte venner - som alle har Tele2-abonnement i en eller annen form - saa blir det jo desidert billigst med Tele2 Kompis for meg. Grunnen til dette er at - som amobils test sier, men ikke legger nok vekt paa - Tele2 Kompis, som eneste vennelosning/abonnement, ikke bare tilbyr gratis minuttringepris, men ogsaa gratis oppstart.

 

Den dagen Tele2 Kompis i tillegg faar gratis sms er en vakker dag, og en virkelig bekreftelse paa at verden er et vidunderlig sted.

 

Tilslutt vil jeg bemerke, saa tydelig jeg bare klarer her jeg sitter paa ferie i USA, at Telenor og alt som har med Telehor aa gjore er negativt for norske telekommunikasjonsforbrukere, uje!

9064134[/snapback]

 

Tele2 sitt tilbud er bra, men det er SMS og MMS som holder igjen mange, og det er faktisk ikke alltid det passer å ringe til de jeg kjenner, så derfor er SMS og MMS viktige faktorer, for meg og mange andre.

 

Chess er i Netcom sitt nett, og derfor har de ingenting med Telenor å gjøre.

 

Det å sitte å vente, det er sikkert greit for de som bruker SMS og MMS lite, men for mitt bruk er det avgjørende hvor jeg skal bli kunde.

 

Derfor Chess Friends da det er 0 for MMS og 0 for SMS.

Tele2 skal ha 49 øre for en SMS og 1,79 for en MMS.

Lenke til kommentar
Som sagt: netcoms løsning blir billigste for de fleste av oss, men på ingen måte for alle av oss ;)

9064334[/snapback]

 

Jeg synes det virker merkelig at Amobil mener et tilbud er bedre enn et annet basert på hvor mange som har den operatøren, fremfor å se på selve tilbudet.

 

Og da er det liten tvil om at operatører med Startavgift ikke er det beste tilbudet.

 

Forenklet kan det skrives slik...

 

start eget nett / andre

 

Tele2 0 øre / 69 øre

Chess 0 øre / 59 øre

Netcom 69 øre / 59 øre

Telenor 79 øre / 79 øre

 

 

SMS og MMS, eget / andre

 

Tele2 49 og 1,79 / 49 og 1,79

Chess 0 og 0 / 39 og 1,59

Netcom 59 og 1,99 / 59 og 1,99

Telenor 59 og 1,99 / 59 og 1,99

 

Det sier seg selv at med startavgift blir det penger.

Men det er ikke mange SMS og MMS'er en skal skrive før det kan spares mye ved å bytte til Chess.

Lenke til kommentar
Grunnen til dette er at - som amobils test sier, men ikke legger nok vekt paa - Tele2 Kompis, som eneste vennelosning/abonnement, ikke bare tilbyr gratis minuttringepris, men ogsaa gratis oppstart.

9064134[/snapback]

Niksniks. Chess har også dette. I tillegg til at Chess har gratis SMS og MMS. Det er faktisk ingen som helst tvil om at Chess har den beste løsningen hvis man bare ser på prisene, uten å se på hvilke abonnementer de man ringer mest til har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan man med NetCom Venner også ringe "gratis" til bedriftskunder?

Jeg regner med at når det står "Snakk så mye du vil med andre NetCom-kunder for kr 0,- per minutt!" Så gjelder dette samme hvilket ab. NetCom kunden har?

9151221[/snapback]

Nope,funker bare med ActiveTalk, SmartTalk og EasyTalk. Irriterende som søren da jeg har Young.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...