Gå til innhold

Hvordan modde Wii så den støtter brente spill?


P-in-P

Anbefalte innlegg

Bare så en moderator ikke skal gå bananas er dette et spørsmål med tanke på backup og ikke piratkopiering!

 

Noen som har link til sider med gode tourtorials, samt link til sider som selger chipps?

 

Kom gjerne med forslag til hvilken chip dere mener er best og hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Det du spør om kan lede til piratvirksomhet, så noe vetugga svar blir det neppe.

 

IBTL

Lenke til kommentar

Hvis du mener det kan du vel bare raportere og se hva en mod mener i stedet for å leke hobbymoderator?

 

Hvis noen spør etter hvilket brenneprogram som er best kan det og lede til priratvirksomhet. Når folk spør etter hvilket torrentprogram som er best kan det også lede til piratvirksomhet. Men så lenge det kan brukes lovlig så strider det ikke mot retningsreglene så langt jeg ser det. Å kjøpe seg en bil som går 200km/t betyr at en kan bryte loven, men det er fremdeles lovlig å kjøre med bilen...

Lenke til kommentar

For å komme med et svar som er relatert til det du lurer på samtidig som jeg ikke bryter noen forumregler. For å modde wii-en for å kunne spille backups trenger man følgende:

-wii modchip (f.eks. wiikey)

-loddeutstyr (28/30 awg tykk ledning for å lodde mellom modchip og punktene som det skal loddes på, loddetinn (helst ikke for tykt, gjerne 0.4mm eller mindre), og loddepenn/loddestasjon med loddespiss helst på 0.2mm)

-loddeerfaring

 

Det er i korte trekk hva man trenger, hvordan man lodder mellom chippen og punktene på wii-en er forklart på hjemmesidene til de forskjellige modchippene.

 

Hvis du ikke kan lodde fra før av anbefaler jeg deg til å få noen til å gjøre det for deg (ja det koster mer enn å gjøre det selv men er billigere enn å kjøpe ny wii).

 

Bortsett fra det er det ikke spesielt vanskelig (ikke etter min mening ihvertfall) å lodde wii-en forutsatt at man har de tre tingene. Mangler man erfaring kan man risikere å gjøre noe galt. Har man ikke rett loddeutstyr gjør man det betraktelig vanskeligere for seg selv.

Lenke til kommentar
Herregud da. Han som starta denne togulykken av en tråd sier jo "Backups" yeah riiiiiiiight *winkk wink*

 

exmx: Kjøp eller lei spilla dine din suppegjøk, eller bruk i det minste google i 3 sekunder.

9041949[/snapback]

 

Hva mener du jeg skal finne på google da?

 

Fyi, så hvis du ser under trådstarter, så var det ikke JEG som startet denne tråden.....................................

 

Trådstarter har av en eller annen grunn slettet den.

 

 

Så... "suppegjøk" kan du være selv.

Endret av exmx
Lenke til kommentar

Det går ikke ann å slette sine egne poster på dette forumet så hvordan det har blitt borte vet jeg ikke :hmm:

 

Men takk for svar b_cybe, har en del erfaring når det gjelder lodding så den delen regner jeg med skal gå greit :thumbup:

 

Har forresten fått et par linker av en på PM også så jeg skal sette meg litt inn i dette i dag :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...