Gå til innhold

det dirrer for Playstation3:


Henry9

Anbefalte innlegg

PS3 kontrollenm:

 

Dirring i kontrolleren gir en ekstra dimensjon til spillopplevelsen når en skyter med et maskingevær, krasjer en bil eller kjenner hjerteslagene til din døende spillfigur i hånden.

 

Grunnen var at Sony tapte en rettsak med selskapet Immersion over rettighetene til teknologien, og ble dømt til å betale svimlende 91 millioner dollar.

 

Sony betalte summen, og skulle for fremtiden lisensiere teknologien av Immersion.

 

Nå ser det endelig ut til å skje noe med den livløse PS3-kontrolleren.

 

Den franske utgaven av Playstation Magazine rapporterer at ny dirrende teknologi er på vei, skriver teknobloggen Engadget.com.

 

Ifølge magasinet er ikke bare dirringen kraftigere og mer intens enn tidligere, kontrolleren dirrer på forskjellige steder og med ulike intervaller for å skape en mer dynamisk opplevelse.

 

Spillbloggen Kotaku.com skriver at den avanserte dirringen ikke kommer til å tilføre høye kostnader for forbrukeren. Angivelig er teknologien billigere enn den brukt i Dualshock.

 

Sist, men ikke minst, skal kontrolleren være kompatibel med PS2-spill via en systemoppdatering av PS3.

 

Så får vi håpe at ryktet fra det franske spillmagasinet er sant, og at kontrolleren kommer i løpet av året.

 

 

 

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...icle1187283.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke rumble last gen?

9017539[/snapback]

Unnskyldningen er next-gen rumble hvor man kan bestemme hvilke punkt i kontrolleren som skal drirre og det er mye kraftigere. Sikkert mer info på E3, gleder meg til å høre hva de har og si om det :p

9017736[/snapback]

Phil har vel allerede inrømt at det var noe han sa på grunn av rettsaken

Lenke til kommentar
Artig, men har uansett ikke savnet rumble på ps3. Når jeg spiller har jeg ikke tenkt på at rumble mangler en eneste gang.

9019215[/snapback]

Ikke jeg heller, har ikke savna det i det hele tatt egentlig. Men vil veldig gjerne ha det, gjør spillopplevelsen et hakk bedre liksom :)

Lenke til kommentar
Artig, men har uansett ikke savnet rumble på ps3. Når jeg spiller har jeg ikke tenkt på at rumble mangler en eneste gang.

9019215[/snapback]

Enig der. Savner ikke det når jeg spiller, men er ikke i tvil om at det hadde vært enda bedre hvis man hadde hatt rumble alikevel. (I tillegg til motion-tingen selvsagt)

Lenke til kommentar

Ah sweet. Vekk med tilt dritten, likte ikke den, for det første var den litt ukorekt og for det andre var det vansklig og styre og for det tredje var det lame brukt i andre spill enn bilspill.

 

Håper denne genrasjonens rumble er kraftigere en last gen, la jo aldri merke til last gen rumblen, annent når man ble skutt på eller noe.

Lenke til kommentar
Håper denne genrasjonens rumble er kraftigere en last gen, la jo aldri merke til last gen rumblen, annent når man ble skutt på eller noe.

9024812[/snapback]

 

Først var det storhollois rundt "uber leet next gen grafikk".

 

Nå må man vel være vitne til "OMG, Wii og X360 har barre så last gen rumble".

 

Jeg ser for meg diskusjonene allerede :p

 

Anyway:

 

Fint at PS3 kontrolleren og får rumble. Er liksom litt amputert å spille uten i alle fall valget til å ha rumble eller ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...