Gå til innhold

Diablo III: Rykter og Storyline


Anbefalte innlegg

Jeg så den teksten selv for en tid tilbake. Synes det er ganske provoserende. Vivendi har sikkert et fjell med penger til å leie inn nye folk men selve selskapet er bare et tomt skall av det som engang var bra. Synes det er i samme retning som da EA kjøpte Westwood Studios og sendte alle arbeiderne på dør for så å fortsette spillseriene med freelancefolk. C&C spill uten musikk av Frank Klepacki, og med bare random designere.

 

Latterlig, det var jo Blizzard North aka Condor Software som utviklet Diablo. Riktignok for Blizzard Entertainment, men de tar credit de ikke fortjener. Spesielt når de behandlet staben så dårlig at samtlige stakk i 2003. Dvs de ansatte leverte oppsigelser for å komme i dialog med ledelsen men isteden for å løse problemene godkjente de bare alle oppsigelsene, noe som kom overraskende. Hva spiller det noen rolle at de hadde ansatte som utviklet noe i perioden 94-2001 når samtlige er borte. Nesten som at en som sitter i rullestol skryter av at han var utrolig god til å løpe for 10 år siden. Eller en som brukte å kjenne en som er flink til å løpe men at de ikke er venner mer.

 

De kan gjerne skrive "Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II" men da får de føre til i parantes at de sa opp desingerne i 2003. Folk er så naivie i dag og Vivendi vet å utnytte dette til fordel for seg selv. Det er null verd at de står bak så lenge de har sagt opp staben. Diverse selskaper er så griske i dag at hadde de hatt mulighet måtte vi ha betalt for å puste luft.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde være mulig å lage en oppussing av Diablo II da alt designmessig arbeid ble laget i mye høyere oppløsning for så å bli skalert ned.

Det var laget detaljerte 3DModeller av alle figurer. Feks ansiktsmalingen til barbarian er "veldig" detaljert i 3Dmodellen mens i selve spillet er den bare et par piksler.

 

Hadde vært mulig å finpusse spillmotoren og skifte grafisk api på den da glide mer eller mindre falt ut for 7 år siden. Skulle gjerne sett de hadde pusset opp vanilla DII og kjørt igang laddersesonger på 6 måneder.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Det burde være mulig å lage en oppussing av Diablo II da alt designmessig arbeid ble laget i mye høyere oppløsning for så å bli skalert ned.

Det var laget detaljerte 3DModeller av alle figurer. Feks ansiktsmalingen til barbarian er "veldig" detaljert i 3Dmodellen mens i selve spillet er den bare et par piksler.

 

Hadde vært mulig å finpusse spillmotoren og skifte grafisk api på den da glide mer eller mindre falt ut for 7 år siden. Skulle gjerne sett de hadde pusset opp vanilla DII og kjørt igang laddersesonger på 6 måneder.

 

skulle starta penge innsamling og betalt noken for å fikse oppløsninga:D

Lenke til kommentar
skulle starta penge innsamling og betalt noken for å fikse oppløsninga:D

 

Spørs om hvorvidt arbeidet er bevart.

 

De kommer aldri til å godta konnkurerende produkter mot WoW. En så jo bare hvor lang til det tok før de resatte ladderen for at folk skulle miste interesse av Diablo II og gå over til WoW.

Lenke til kommentar
skulle starta penge innsamling og betalt noken for å fikse oppløsninga:D

 

Spørs om hvorvidt arbeidet er bevart.

 

De kommer aldri til å godta konnkurerende produkter mot WoW. En så jo bare hvor lang til det tok før de resatte ladderen for at folk skulle miste interesse av Diablo II og gå over til WoW.

 

Men ikke alle mennesker liker banale spill som WoW og folk går lei . Selv om Blizzard er et stort selskap og pleier melkekua si , så ser dem vel mot andre spillegrupper enn de som spiller WoW også ? WoWs gameplay og stil er jo perfect for den yngre garde og for folk som vil ha et lett spill å sette seg inn i .Tror Blizzard også hadde tjent MYE penger på et godt D3 .

Lenke til kommentar

De har vel en 9-10 millioner subscriptions på WoW nå selv om det virker som om mange av de mer hardbarkede planlegger å slutte før WotLK. 95% av disse er casual lol lol folk som bare henger i byen eller driver med tull og null progressjon. Nå solgte Diablo II ganske bra. Et par millioner kopier om jeg husker rett over ganske mange år og det selger fortsatt, men det var aldri mer enn ca 100k online og i snitt bare 50k. Jeg tror ikke de gir opp med å melke WoW så lett da det appelerer til flere personer. Feks de der "Haha, jeg har en elf med lange ører og rart hår, mjau nå morphet jeg til en katt eller brumm nå er jeg en bjørn." Det er jo en grunn til at de introduserte Blood Elves og Draenei i The Burning Crusade:p For å appellere til all slags morbide tenåringer. De bloodelfene ser jo ikke helt stødige ut og Draenei ser vel emo ut for ikke å snakke om lydsamplingene på begge raser. Og så har vi Taurens "Mooo moo jeg er en ku." Fælt så de rauter når en dreper de.

 

Tipper de har WoW 2 på lur sånn litt etter WotLK selv om de har sagt at de ikke skal bli et MMO-only-selskap. Lite penger å hente på noe nytt Diablo i forhold til arbeidet så må legges ned for å få det bra. Internet var ikke modent på den tiden. WoW var mye heldigere med timingen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er grafikken forbetra i Mythos?

Kunne jo vert veien og gå berre lagd ein rein grafikk mod til Diablo 2 og behelt storylinen.

 

Men skjønner ikkje heilt korleis storylinen til D3 skal bli må vere noko a.l.a knuse Worldstone planen faila og no må vi rydde opp sia Tyrael dødde når han knuste steinen. kan fort bli mykje det samme som dei andre spela.

Endret av entername
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann! Etter lang tid fravær kommer jeg i dag tilbake med to gode rykter / nyheter. Har lagt dem til under førsteposten som rykte 11 og 12.

 

De omhandler en release teori og omhandler en større nyhet for de som gleder seg til diablo3. Det er ikke no offisiel annonsering men er vertfall gode nyheter.

 

Gå til post 1 eller trykk HER for å se nyhetene :) under rykter.

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Kan ikke forstå jeg skrev feil heller... det går nemlig innimellom.

 

Vanligvis når jeg skriver www.diablo3.com kommer jeg til diablo 3 forumet som er uavhengig av blizzard.

 

Denne gangen ble jeg redirected til Blizzard, dette tar jeg nesten som håndfast bevis på at "Top Secret" prosjektet dems er nettopp Diablo 3!!

 

Kan ikke utelukke at jeg skrev feil, må gjenta det, men er ganske sikker på at jeg ikke gjorde det heller.... hum....

 

Grunnen til dette finner du i rykte nr 11 :) tenker det var en liten feil når de overførte :)

 

Edit: det var ingen dobbelpost o.O

Endret av Mr_Wood
Lenke til kommentar
Jeg så den teksten selv for en tid tilbake. Synes det er ganske provoserende. Vivendi har sikkert et fjell med penger til å leie inn nye folk men selve selskapet er bare et tomt skall av det som engang var bra. Synes det er i samme retning som da EA kjøpte Westwood Studios og sendte alle arbeiderne på dør for så å fortsette spillseriene med freelancefolk. C&C spill uten musikk av Frank Klepacki, og med bare random designere.

 

Latterlig, det var jo Blizzard North aka Condor Software som utviklet Diablo. Riktignok for Blizzard Entertainment, men de tar credit de ikke fortjener. Spesielt når de behandlet staben så dårlig at samtlige stakk i 2003. Dvs de ansatte leverte oppsigelser for å komme i dialog med ledelsen men isteden for å løse problemene godkjente de bare alle oppsigelsene, noe som kom overraskende. Hva spiller det noen rolle at de hadde ansatte som utviklet noe i perioden 94-2001 når samtlige er borte. Nesten som at en som sitter i rullestol skryter av at han var utrolig god til å løpe for 10 år siden. Eller en som brukte å kjenne en som er flink til å løpe men at de ikke er venner mer.

 

De kan gjerne skrive "Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II" men da får de føre til i parantes at de sa opp desingerne i 2003. Folk er så naivie i dag og Vivendi vet å utnytte dette til fordel for seg selv. Det er null verd at de står bak så lenge de har sagt opp staben. Diverse selskaper er så griske i dag at hadde de hatt mulighet måtte vi ha betalt for å puste luft.

 

Det er veldig godt mulig, men så lenge pengeslukerne Blizzard klarer å lage ett spill som er stort sett likt diablo 2 bare annerledes historie og bedre grafikk så blir det jo bra. Angående historie så har allerede en av blizzards novelleforfattere (Richard A. Knaak) skrevet det han påsto skulle være historien til Diablo 3 (les intervjuet på rykte 1).

 

Vi vil ha Diablo 3, helst så likt som mulig til diablo 2. Og, kanskje får de det til, kanskje ikke... spørs selvsagt først om de i det hele tatt kommer til å lage det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...