Gå til innhold

Lyd fra pc til stereo trådløst?


Anbefalte innlegg

Hei.

Finnes det noe man kan koble til forsterkeren jeg har i stua så jeg kan høre pc lyden. Noe som er trådløst.

 

Er lei av å måtte koble til en vanlig kabel fra forsterkeren og til hodetelefonutgangen hver gang. Kunne tenkt meg noe som sendte lyden via det trådløse nettverket eller noe.

 

finnes det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk,for all del,svært liten antenne,og i rekkehus er det vel ikke så lurt....

Men god lyd blir det i alle fall.Skygg unna minigreiene beregnet på I-pod ol.Elendig lydkvalitet og mye støy i dem.

http://www.aareff.com/50mwsb.htm

 

Mvh Rune

9002669[/snapback]

 

 

er ikke den fm senderen for stor til privat bruk ??

9002847[/snapback]

 

Jo!-men det er det som må til for å få god lyd.Rekkevidden begrenses relativt effektivt ved å korte ned ev skru av antennen.Om du skal sende bare noen få meter,trenger du ikke antenne i det hele tatt.

Har forsøkt andre div audio/trådløst-løsninger,men ingenting er i nærheten av så god lyd som i denne.Naturligvis betinger dette at du har en FM-tuner knyttet opp til anlegget,og det er det jo ikke så mange som har lenger.-Ettersom NRK har bestemt seg for at folk ikke bryr seg noe om lyden,og at ingen greier å høre forskjell på noenting over kun 160 kbps-og gått for DAB!

Mvh Rune

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så vidt meg bekjent er et rent FM-signal langt mindre komprimert enn Mp3 kvalitet.Om jeg ikke husker feil(og det kan det jo hende jeg gjør),så skal et FM-signal tilsvare noe sånt som 800-900 Kbps.Lyden blir,med andre ord adskillig bedre enn via en Squeezebox som sender i ren Mp3 kvalitet

En komplisert løsning kan det heller ikke sies å være,så sant du har en tuner/receiver i oppsettet.-Og for ikke å snakke om at du kan ha med deg musikken til alle rom du har en FM-radio!! :cool:

Mvh Rune :)

Lenke til kommentar
Lyden blir,med andre ord adskillig bedre enn via en Squeezebox som sender i ren Mp3 kvalitet

9074718[/snapback]

 

At Squeezeboxen sender i MP3-kvalitet stemmer ikke. Man kan bruke både ukomprimerte filer og lossless filer.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...