Gå til innhold

Gaming mus 4 alternativ,, valgets kval


Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å kjøpe meg en GaminG mus som jeg kommer til å bruke når jeg er på lan eller spiller over nett. Problemet er at jeg vanligvis bruker en logitech cordless mousman optical.

denne er litt i "seigeste" laget, nesten litt upresis. Dessuten er beina slitt så langt ned at de blir ubrukelige. De er ogsåfor små til å få mouse skates til å henge skikkelig. derfor blir prioritetene på dne nye musen:

*større føtter

*bedre reaksjon

*ergonomi

 

valget står derfor mellom:

ms intellimouse explorer v3.0

logitech mx500

logitech mx300

razer boomslang 2000

 

jeg håper derfor dere kommer med gode argumenter som gjør valget mitt lettere. jeg tror ikke jeg kjøper intellimouse da jeg hat prøvd den trådløse versjonen.

kort fortalt føltes det som dra en murstein over speedpaden. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vil være misfornøyd uansett hvordan mus du velger.

Alle er kvalitets mus. Det blir bare smak og behag, selv kjører jeg intelli 1.1 på func musmatte og selv syns jeg at man får det ikke bedre en dette og det anbefaler jeg gjerne til deg også. Eneste minuset som jeg har lagt merke til er at microsoft sine musføtter slites litt vell fort men har du func er ikke dette er problem. Hvis du går for Ms intelli 3.0 så vær opps på at den høyremuse knappen er veldig lett å trykke ned, så hvis du er i en heavy fight i cs f.eks. så kommer du bortig knappen og putter på silencer, dette er jo da veldig irriterende men du blir vant til etterhvert.

 

Det du sier om intelli mouse kan sikkert stemme sia du sier den er trådløs og da må du også dytte på ekstra vekten av batteriene. Så for all del ikke sats på trådløs hvis du skal game med den. Selv om mange mener de nyeste trådløse er nesten like rask som de med ledning så vil du fortsatt ha vekten av batteriene.

 

Altså det jeg vil anbefale er: intelli 1.1 og en Func musmatte 8)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
noen som har prøvd  boomslang 2000?

 

Ja. IKKE KJØP DEN!!!! Største dritten jeg har vært borti. Er du heldig så kan du få en mus med få feil dvs. en haug med bugs. Og de går i stykker etter noen dager. Dyre er de og.

 

Har MX500 og jeg er kjempe fornøyd :D

Lenke til kommentar

Hmm.. Sitter med en MS IE 3.0 og funC, som er en veldig god løsning. Jeg har tenkt å bytte den ut fordi jeg syns føttene er alt for dårlig og jeg er lei av å bytte skatez hele tida. Derfor har jeg tenkt å kjøpe Logitech MX300. Den er liten og lett med gode føtter. Har kanskje tenkt å skifte ut funC'n med en allsop-matte(vanlig tøymatte). Har ikke bestemt meg helt enda, men det blir nok i nærmeste fremtid. Er det noen som har MX300 som tidligere hadde MS IE 3.0 som kan si noe om forskjellen?

Lenke til kommentar
jeg tror ikke jeg kjøper intellimouse da jeg hat prøvd den trådløse versjonen.  

kort fortalt føltes det som dra en murstein over speedpaden. :roll:

 

Du kan ikke ha prøvd den trådløse varianten, noe slikt eksisterer nemlig ikke. Det eksisterer en IntelliMouse Wireless Explorer, en mus som er rimelig annerledes enn 3.0. Den er blant annet mye mer klumpete, horribel ergonomi, en smule plastikkfølelse og en elendig teknologi. IntelliMouse Explorer 3.0 er det klart beste valget hvis du er på jakt etter en litt større mus.

Lenke til kommentar

anbefaler mx500 og mx300, ms sine har jeg egentlig lite til overs for, iallefall etter at min intelli1.1 begynte å låse knappene sine (som var møkka fra dag 1 :evil: )

mx500 er en m4a1-med-silencer-mus mens mx300 er en awp/scout-mus, mx300 er klart best til spill da den er såpass lett, mens mx500 er kongen på behagelighetstoppen, absolutt mest behagelige musa jeg har testet noengang :wink:

Lenke til kommentar

Jeg syntes at BS2000 var en genial mus, eneste som var utrolig kjipt var at man måtte rense den flere ganger om dagen. Hadde den på en icepad, men den blå standard matta funka mye bedre. Har bytta til MS intellimouse exp. 3.0, den er jeg veldig fornøyd med, men har ikke funkasjonen der man kan justere musfølsomheten mens man spiller. Det men musvalg er veldig forskjellig fra person til person, må nesten bare prøve seg fram

Lenke til kommentar

*større føtter

*bedre reaksjon

*ergonomi

 

valget står derfor mellom:

ms intellimouse explorer v3.0

logitech mx500

logitech mx300

razer boomslang 2000

 

hvis du er ute etter ergonomi og god reaksjon, så er intellimouse 3.0 kroneksemplet på begge to. har du normal størrelse på hånden, vil musen omtrent bli en forlengelse av armen din, den ligger såpass godt i hånden.

 

i alle tilfelle, unngå boomslang'en.. de er bare noe drit.

 

jeg tror ikke jeg kjøper intellimouse da jeg hat prøvd den trådløse versjonen.  

kort fortalt føltes det som dra en murstein over speedpaden. :roll:

 

går ikke an å sammenligne trådløs mus og mus med kabel.. trådløse muser har 1 eller 2 batteri inni, som gjør musen en del tyngre. intellimouse 3.0 er lett og fin, i motsetning til logitech-musene som har metallbiter skrudd fast i seg.

Lenke til kommentar
det blir nok logitech da det er det jeg har best erfaring med fra før.

 

Men hvilken ergonomi ligner mest på logitechs dual optical?

 

 

Jeg hadde en slik mus du hadde før, og nå kjøpte jeg meg en mx500, den var nesten samme ergonomi, eller hva det heter... Dener ihvertfall deilig å bruke! Anbefales STERKT

Lenke til kommentar

Jeg har mx500 og er fornøyd med den nå som jeg har fått den til å funke skikkelig. har ikke prøvd den på skikkelig musmatte enda, men den er sjuk med "vanlig" også. 8 knapper, men de sitter slik at hvis du ikke vil bruke "ekstraknappene" så kommer du heller ikke borti dem, som du gjør på intelli explorer 3.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...