Gå til innhold

1300 kroner; Dyrt for støvfjerning på D50?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Afseth: Kunne du skrevet hvor man får sensorrensen for 250 kr? Slik at vi vet om et sted de ikke sender den inn til full-rens til 1300 kr.

 

Jeg mener å ha hørt (tv2 hjelper deg) at om du får et prisanslag for reparasjon av bil på en viss sum, og reparasjonen viser seg å koste vesentlig mer enn dette har du ikke plikt til å betale over anslagsprisen. Antar at det er det samme her.

(Vel.. Alastor sa vel det samme men pytt ;p)

8973887[/snapback]

Jeg vil tro de fleste seriøse fotobutikker tilbyr sensorrens til omtrent denne prisen. Er bare å spørre i butikkene i ditt nærområde/nærmeste by, om pris og ventetid.

 

Kan ikke si hvor jeg jobber, da det kan bli regnet som snikreklame i og med at jeg også har nevnt priser og tjenester.

 

Angående prisanslag, så må du få dette skriftlig på reparasjonslappen, eller at det skrives en makssum på den, for at den skal gjelde. Har du fått et muntlig "antar at det blir xxx kroner", så er ikke dette en bindende avtale, med mindre det i samtalen ble presisert at det var et gyldig prisanslag.

 

Og får du et prisanslag, så har du ikke rett til å kreve å ikke betale mer, men verkstedet må få din godkjennelse på prisen før de reparerer.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Afseth: Kunne du skrevet hvor man får sensorrensen for 250 kr? Slik at vi vet om et sted de ikke sender den inn til full-rens til 1300 kr.

 

Jeg mener å ha hørt (tv2 hjelper deg) at om du får et prisanslag for reparasjon av bil på en viss sum, og reparasjonen viser seg å koste vesentlig mer enn dette har du ikke plikt til å betale over anslagsprisen. Antar at det er det samme her.

(Vel.. Alastor sa vel det samme men pytt ;p)

8973887[/snapback]

Jeg vil tro de fleste seriøse fotobutikker tilbyr sensorrens til omtrent denne prisen. Er bare å spørre i butikkene i ditt nærområde/nærmeste by, om pris og ventetid.

 

Kan ikke si hvor jeg jobber, da det kan bli regnet som snikreklame i og med at jeg også har nevnt priser og tjenester.

 

Angående prisanslag, så må du få dette skriftlig på reparasjonslappen, eller at det skrives en makssum på den, for at den skal gjelde. Har du fått et muntlig "antar at det blir xxx kroner", så er ikke dette en bindende avtale, med mindre det i samtalen ble presisert at det var et gyldig prisanslag.

 

Og får du et prisanslag, så har du ikke rett til å kreve å ikke betale mer, men verkstedet må få din godkjennelse på prisen før de reparerer.

8974525[/snapback]

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, er det samme pris som Afseth nevner i en butikk som heter Fotohuset på Karl Johan v/Egertorget... ;-)

 

(Men jeg er ikke 100% sikker, siden jeg har Olympus selv, og derfor aldri har hatt behov for sensorrens) :-)

Lenke til kommentar

Angående prisanslag, så må du få dette skriftlig på reparasjonslappen, eller at det skrives en makssum på den, for at den skal gjelde. Har du fått et muntlig "antar at det blir xxx kroner", så er ikke dette en bindende avtale, med mindre det i samtalen ble presisert at det var et gyldig prisanslag.

 

Og får du et prisanslag, så har du ikke rett til å kreve å ikke betale mer, men verkstedet må få din godkjennelse på prisen før de reparerer.

8974525[/snapback]

 

 

Jeg har nå fått tilbakemelding fra butikken:

 

 

"Melding:

Hei! Dette kameraet måtte demonteres da det var mye støv og rusk og flekker på cmos. Fast pris på rensing er 1 time+frakt,moms etc. Har ikke tatt noe mere betalt for demonteringen. Vedlegger bildet som ble tatt før rensing og etter. Ser at kameraet nylig har vært inne så da får du bare sende det inn igjen på reklamasjon med forb. Mvh Astrid"

post-64497-1183724912_thumb.jpg

post-64497-1183724952_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Angående prisanslag, så må du få dette skriftlig på reparasjonslappen, eller at det skrives en makssum på den, for at den skal gjelde. Har du fått et muntlig "antar at det blir xxx kroner", så er ikke dette en bindende avtale, med mindre det i samtalen ble presisert at det var et gyldig prisanslag.

 

Og får du et prisanslag, så har du ikke rett til å kreve å ikke betale mer, men verkstedet må få din godkjennelse på prisen før de reparerer.

8974525[/snapback]

 

 

Jeg har nå fått tilbakemelding fra butikken:

 

 

"Melding:

Hei! Dette kameraet måtte demonteres da det var mye støv og rusk og flekker på cmos. Fast pris på rensing er 1 time+frakt,moms etc. Har ikke tatt noe mere betalt for demonteringen. Vedlegger bildet som ble tatt før rensing og etter. Ser at kameraet nylig har vært inne så da får du bare sende det inn igjen på reklamasjon med forb. Mvh Astrid"

9015963[/snapback]

Hva som er gjort har NULL OG NIKS med saken å gjøre.

 

Det står svart på hvitt i loven jeg har linket til at du ikke skal betale mer enn prisoverslaget!

 

Her synes jeg du er for snill mot butikken, loven er jo krystallklar.

 

EDIT: En muntlig avtale er sidestillt med en skriftlig avtale ifølge avtaleloven, så Zerd sin påstand er feil.

 

Problemet med en muntlig avtale er å bevise det, der stiller en skriftlig sterkere. Men de er sidestillt som bindende.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...