Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes likbil..? Hva i all verden


Anbefalte innlegg

Hva tenker man på når man kjøper seg en Mercedes R-klasse?

 

Hva har MB tenkt her?

 

mux76g.jpg

 

89_1179743380137.jpg

 

89_1179743380235.jpg

 

Hver gang jeg ser en R-klasse på veien tenker jeg, huff hvorfor har han kjøpt seg en likbil?

 

Ligger helt sikkert skinner til kiste under gulvteppe i bagasjerommet:P

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du MÅ ha en bil som går som et lokomotiv, og kjører like bra som et lokomotiv, så kan du like gjerne kjøpe en 'ekte', nemlig M-klasse. R-klasse ser jo bare ut som en MPV kopiert 150%.

 

Eller enda bedre, om du ikke MÅ ta med deg syv personer, kjøp en E-klasse. Men gjør det nå, før Mercedes-Benz slipper en modell i samme designspråk som nye S-klasse og C-klasse, de ser forferdelige ut.

Lenke til kommentar

Jeg så en slik parkert utenfor jobben i går. Den var sort.... Mulig den er mindre likbil i andre farger, men dersom jeg jobbet som innkjøper for TSJ eller andre i bransjen, vet jeg hvor jeg skulle bestille biler som ville fungert 100% til denne jobben uten modifikasjoner. Jeg har tidligere ment at Rodius er verdens styggeste bil, men denne er kanskje verre?

Lenke til kommentar
Om du MÅ ha en bil som går som et lokomotiv, og kjører like bra som et lokomotiv, så kan du like gjerne kjøpe en 'ekte', nemlig M-klasse. R-klasse ser jo bare ut som en MPV kopiert 150%.

 

Eller enda bedre, om du ikke MÅ ta med deg syv personer, kjøp en E-klasse. Men gjør det nå, før Mercedes-Benz slipper en modell i samme designspråk som nye S-klasse og C-klasse, de ser forferdelige ut.

8967269[/snapback]

 

Jeg er så uenig med deg, syns nye c-klassen særlig avantgarden er drit fin. S klassen er ikke så lekker, men absolutt ikke så verst. Men men, smaken er som baken delt i 2 :)

Lenke til kommentar

V70 er en ypperlig familiebil som føles fordømt påkostet, har enorm komfort, en grei dieselmotor som kombinert med en nydelig automatkasse gir en veldig god cruisebil. Dessuten er den nesten like komfortabel som W211 E-klasse, trolig er litt mer pålitelig enn E-klassen og morsomt nok er mer komfortabel i baksetet for mine 180 centimeter. Setene er utrolig komfortable, de har trolig de beste stereoanleggene i verden, kanskje overgådd av Lexus og de ser dessuten sobre og på en absurd måte vakre ut.

 

VAG er kjent som kongene av interiør, noe jeg lenge har vært helt enig i, interiøret i VW Touareg føles likevel mye billigere enn det i V70.

 

V70 er en bil jeg virkelig liker. Det er ingen sportsbil, men den henger godt med i svingene. Den er solid og en institusjon for familier.

 

Å klage over at V70 ikke er sportslig, er som å klage over at en kassebil er for praktisk.

 

End of discussion.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

vel en P10 primera 2,0 sedan(og mange andre biler) eier en v70 hardt når det kommer til og kjøre fort på svingete veier.

 

og sånn foressten pappa hadde en v70 t5 med common rail turbo diesel fra 2002 og den fikk feilmelding på airbag'ene og så levde varmeapparat vifta sitt eget liv den slo seg på når nøkkelen til og med var ute av tenningslåsen og når vi tok med v70'en til volvo verkstedet fant de ikke ut hva de var. også var den litt liten foran , men uten om de skavankene var det en fin bil så fremt man ikke prøver og kjøre fort på svingete veier og kjører opp mot og over 200kmh (da begynner det og riste i rattet)

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar

Fanboy: Har du noen gang kjørt en bil i hele ditt liv?

Litt irriterende med 16-åringer som ikke har peiling på det de snakker om. V70 er ingen racerbil, nei. Den er (etter min mening) ikke like spenstig å kjøre som en BMW 5-serie, men den er minst like komfortabel. I tillegg lager Volvo verdens beste seter, stereoen er påpekt tidligere i tråden (Dynaudio-anlegget er vanvittig!) og plassen er også mer enn nok for de aller fleste.

 

Primera P10 er absolutt dårligere på alle de punktene nevnt tidligere, og de aller fleste ellers også. Jeg har kjørt en del forskjellige Primeraer, og jeg kan ikke si at noen har imponert meg voldsomt. SRi er dog morsom å kjøre.

 

Simon Aldra: Jo, du får da V70 som racerbil også. Den heter V70R, og er en fantastisk kjøremaskin! :D

 

Og litt on-topic: R-klasse er absolutt ingen pen bil, nei. Men den har Mercedesfølelse innvendig, dog. Altså herlig og uoversiktlig luksus.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Fanboy: Har du noen gang kjørt en bil i hele ditt liv?

Litt irriterende med 16-åringer som ikke har peiling på det de snakker om. V70 er ingen racerbil, nei. Den er (etter min mening) ikke like spenstig å kjøre som en BMW 5-serie, men den er minst like komfortabel. I tillegg lager Volvo verdens beste seter, stereoen er påpekt tidligere i tråden (Dynaudio-anlegget er vanvittig!) og plassen er også mer enn nok for de aller fleste.

Primera P10 er absolutt dårligere på alle de punktene nevnt tidligere, og de aller fleste ellers også. Jeg har kjørt en del forskjellige Primeraer, og jeg kan ikke si at noen har imponert meg voldsomt. SRi er dog morsom å kjøre.

 

Simon Aldra: Jo, du får da V70 som racerbil også. Den heter V70R, og er en fantastisk kjøremaskin! :D

 

Og litt on-topic: R-klasse er absolutt ingen pen bil, nei. Men den har Mercedesfølelse innvendig, dog. Altså herlig og uoversiktlig luksus.

8971891[/snapback]

 

primeraen tar v70'en svingene ihvert fall en p11 gt

 

ja jeg har kjørt bil

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar

Men for guds skyld, om tankegangen din er "jeg skal han en bil som kjører dritbra", så kjøper du ikke en V70, utenom R, som tidligere nevnt.

 

En Primera P10 er en sportslig bil, bygd for å være en sportslig bil.

 

Kanskje en mer sportslig Volvo som S40 klarer å henge med?

 

Og for å ha det sagt, en 16-åring kan lovlig ha kjørt ganske mye biler. Det er ikke noe å kritisere noen for, selv om du er 16, kan du for det første ha hatt lang erfaring med bilkontroll spesifikt, en venn av meg kjørte på et jorde siden han var 12 år, og han forsto mer om bilkontroll i en alder av 15 enn mange andre gjør når de er 25.

 

Det rent kjøretekniske ved en bil kan du uten problemer forstå godt i en alder av 16 år. Det trafikkmessige er noe annet, men det er jo ikke det vi diskuterer her. :)

 

Men som sagt, for å være en stor stasjonsvogn som veier noe slikt som 1.8 tonn(?) og er komfortabel som fy, er V70 mer enn sportslig nok. Joda, når du er 18 vil du ha en sportslig bil du kan leke med, men når du er i målgruppen for en V70, er ikke det det du prioriterer. Selv om dama di liker å kjenne veien når hun er 18 og kanskje syns det er gøy å kjøre gærning når hun er 18, er det langt fra sikkert at hun liker det når man er 28 år og skal ha bil for å frakte ett barn og ett på vei. :)

 

Det er snakk om prioriteringer, om det er sportslighet du er ute etter, kjøp en E39 stasjonvogn, billige nok på bruktmarkedet, men da har du ikke like mye bagasjeplass.

 

Alt handler ikke om sport, for f*en. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...