Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes likbil..? Hva i all verden


Anbefalte innlegg

Det spørs jo helt hva man vil med en bil. Jeg har en V70, og jeg gir blanke blaffen i om andre biler "tar den i svingene". Kjøpte ikke en stor stasjonsvogn for å kjøre fra rånere på svingete vei. Skal jeg leke meg, bruker jeg heller MC på bane.

 

Den er veldig komfortabel, sikker og behagelig. Derfor har jeg en v70.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, er ingenting galt med Starion. Finn en som ikke er ihjelrustet, så har du finfin bil.

 

Problemet, Fanboy, er at du ikke innser at folk faktisk er ute etter forskjellige ting i en bil. Jeg er bare 19, men når den tid kommer at jeg er i økonomisk stand til å skaffe meg en bil, prioriterer jeg slik:

 

1. Har jeg råd (alt inkludert) 2. Driftssikkerhet, 3. Komfort, 4. Nok motor til å unngå følelsen av strikkmotor og 5. Gode NOK kjøreegenskaper.

 

Det jeg oppnår da, er et kjøretøy jeg kan bruke daglig, som er komfortabel, men ikke nødvendigvis som en båt (les: eldre Citroën), som er jeg faktisk har råd til og som ikke stopper hver gang det er en dag i uka.

 

Jeg har ingenting i mot sportslighet, jeg elsker det. Men alt til sin tid, og i det daglige er det rett og slett komfort som gjelder. Sport er morsomt av og til, men kanskje ikke nøvendigvis i det daglige og på langtur? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes Mercedes R er en nydelig bil :love: Aldri kjørt den da, men den ser skikkelig flott ut! Bilen er tydligvis laget for den smale kundegruppen som jeg representerer, om jeg vinner i lotto selvsagt :p

 

V70 derimot synes jeg er litt oppskrytt. Har kjørt en V70 2.0 turbo, er vel en 180 hester ;) Uansett synes jeg den verken er noe særlig sprek, noe særlig komfortabel, eller spesielt god å kjøre. En ganske ordinær bil i mine øyne, men sikker er den uten tvil. Et godt valg for en familiefar som skal ha et kompromiss mellom alt. Men interiøret virker litt kjipt da, kjennes stort sett solid ut, men knirker endel :thumbdown: Og dørhåndtakene inni virker løse og billige. ;) For all del, kanskje et mandagsekemplar jeg var borti, men jeg er som sagt ikke imponert over folkebilen, men ser absolutt at det er en generelt god bil.

 

Men nå er jeg generelt lite imponert over nyere biler, f.eks Suzuki Grand Vitara med topp utstyr, navi, skinn osv.. virket littgrann "billig" innvendig. Samme gjorde Nissan Pathfinder, også med topp utstyr ekslusiv navigasjon men skinn osv. Selv om den virket en hel del bedre enn Suzukien.

 

Mulig jeg stiller høye krav :p

Lenke til kommentar

Har hatt en w211 (Nye E-klasse)noen få år nå, og jeg skal ALDRI kjøpe Mercedes igjen. Det var drømmebil, men ikke nå lenger! Og må ikke glemme å nevne at Bertel O.Steen skulle ALDRI hatt rettigheter til å selger MB i Norge, de trekker ned kvaliteten med kundeservicen sin! Bare et lite tips; får du problemer med en bil levert av BOS, nekter de for at det er noe feil med den, og da du har en laaaaaang stooor jobb med advokater foran deg. Og så ruster de, alle som en, og når du får det på garantien, tar det opp til 6 mnd. før de "har tid" til å gjøre noe med det. Og når du får den igjen er det store fargeforskjeller, som de mener at kunden må finne seg i..

 

Neitakk aldri MB igjen, om jeg så skulle få en mill for å kjøre den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...