Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forbasket irriterentde Nettverksproblem


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi 2 kompisser som bor ilag og har Bredbånd og Lan nettverk. (3Com ruter)

 

Vi har begge lik PC med følgende komponenter:

 

Asus hovedkort med 2 nettverkskort onboard.

Dual Core 2.13 G-herz prosessor

Kingston 800Mhz 2GB Ram

XFX 8800GTS 640MB Skjermkort

WINDOWS XP PROFESSIONAL på begge PC'er

 

Problemet: "Finner hverandre ikke lengre i nettverk"

 

For kanskje ca 1 måned tilbake gikk alt fint, vi linket R6-Las Vegas og en haug med andre spill.

Nå finner vi hverandre ikke lengre da en av oss har "Laget" game. "No games found"

Enda begge maskiner er tilkoblet internett, begge maskiner kan gå inn på den andres PC og laste over delte filer. (Ja, vi finner hverandre i Windows nettverk)

Hvis det er mulig i det aktuelle spillet å joine en IP-adresse finner vi hverandre ved å trykke inn den andres IP adresse!

 

Men man kan jo ikke gjøre dette i de fleste nyeste spill (Eks Rainbow 6).

 

Vi har prøvd å installere Hamachi uten hell da vi ikke finner hverandre i Hamachi engang.

 

Noen som har opplevd lingnende?? Noe sånn har hendt meg før også, men da har det bare vært en av PC'ene som ikke klarer finne den annens GAME, men nå gjelder det begge.

 

Hjelp ! ! :w00t:

 

På forhånd tusen takk for konstruktive innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er lokal ip på pc-ene ?

 

hvordan er ruter satt opp ?? er DHCP slått på ?

 

Har noen av dere installert brannmur ( eller antivirus) (noen antiviruser slenger med en irriterende brannmur i tillegg)?

 

At dere ikke finner hverandre på hamachi er vel ingen bombe.. da dere begge har den samme eksterne ip....

Endret av idos
Lenke til kommentar
hva er lokal ip på pc-ene ?

 

hvordan er ruter satt opp ?? er DHCP slått på ?

 

Har noen av dere installert brannmur ( eller antivirus) (noen antiviruser slenger med en irriterende brannmur i tillegg)?

 

At dere ikke finner hverandre på hamachi er vel ingen bombe.. da dere begge har den samme eksterne ip....

8957340[/snapback]

 

1. Hans PC er lokal IP: 192.168.1.170 MIN: 192.168.1.113

 

2. Tror ruter er satt opp rimlig standard, vi har ikke rørt mye. da jeg går inn på ruter (192.168.1.1) i browser og LAN SETTINGS - The Router acts as DHCP Server Enable Så ja, det er krysset av i DHCP... ENABLED.

 

3. Ingen har antivirus program installert, vår erfaring med dette er mer trøbbel enn nytte.

 

4. Javel Sjef :thumbup:

 

Håper dette hjalp litt, da dette er over hva min ekspertise rekker :innocent:

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

8963148[/snapback]

 

så jeg skal ikke quote posten din sånn som dette?

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

8963148[/snapback]

 

så jeg skal ikke quote posten din sånn som dette?

8963718[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

8963148[/snapback]

 

så jeg skal ikke quote posten din sånn som dette?

8963718[/snapback]

Nei.

8963725[/snapback]

Ok, sorry :(

Lenke til kommentar
hva er lokal ip på pc-ene ?

 

hvordan er ruter satt opp ?? er DHCP slått på ?

 

Har noen av dere installert brannmur ( eller antivirus) (noen antiviruser slenger med en irriterende brannmur i tillegg)?

 

At dere ikke finner hverandre på hamachi er vel ingen bombe.. da dere begge har den samme eksterne ip....

8957340[/snapback]

 

1. Hans PC er lokal IP: 192.168.1.170 MIN: 192.168.1.113

 

2. Tror ruter er satt opp rimlig standard, vi har ikke rørt mye. da jeg går inn på ruter (192.168.1.1) i browser og LAN SETTINGS - The Router acts as DHCP Server Enable Så ja, det er krysset av i DHCP... ENABLED.

 

3. Ingen har antivirus program installert, vår erfaring med dette er mer trøbbel enn nytte.

 

4. Javel Sjef :thumbup:

 

Håper dette hjalp litt, da dette er over hva min ekspertise rekker :innocent:

8957656[/snapback]

 

 

Litt i tvil her.. .. men som generell regel jeg bruker når slike problemer ( relativt uforklakrlige nettverksproblemer) oppstår og det har virket før , er å kjøre systemgjennoppretting på begge maskinene til en dato før problemet oppstod.

 

Eller å kjøre veiviseren for hjemmenettverk...

 

Dersom dere finner hverandre på nettet (og klarer å pinge hverandre) kan dere "joine" på ip... a-la "open 192.168.1.113" (dersom det var americas army...)

Lenke til kommentar

prøv dette:

 

 

ta ut internettkabelen ut av ruteren

sett hver deres kabel inn

så trykker du: nettverkskabler høyreklikker lokal tilkobling. trykker egenskaper. trykker på protokollen "internett protokoll" trykker bruk følgende ip adresse og tar en ip som 10.0.0.1 og 10.0.0.2 og velger nettverksmaske 255.0.0.0

det er i alle fall de innstillingene jeg bruker på lan. hvis ikke dette fungerer

fungerer ingenting

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er åpenlyst at dere har prøvd, men er en del spill som ikke klarer å connecte rikti hvis du ikke har NWLink IPX/SPX/NetBIOS instalert. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette på noen nye spill, men det er jo vært et forsøk. For å legge inn dette, går du på egenskaper til lokal tilkobling, instaler, protocol og så velger du den der. Fleste pc'r henger i et par sekunder når du har adda den, dette er normalt. Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er åpenlyst at dere har prøvd, men er en del spill som ikke klarer å connecte rikti hvis du ikke har  NWLink IPX/SPX/NetBIOS instalert. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette på noen nye spill, men det er jo vært et forsøk. For å legge inn dette, går du på egenskaper til lokal tilkobling, instaler, protocol og så velger du den der. Fleste pc'r henger i et par sekunder når du har adda den, dette er normalt. Håper det hjelper :)

8977769[/snapback]

 

 

99,9% (fiktivt tall) av alle spill bruker tcp/ip og trafikken går over UDP slik at server og klient slipper å vente på svar om pakkene kommer frem eller ikke... å legge inn flere protokoller fører ofte til flere problemer enn det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...